Forget About Freeman - W kanałach | Forget About Freeman | Black Mesa poradnik Black Mesa
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Forget About Freeman - W kanałach
Po przejściu przez drzwi na końcu tunelu znajdziesz się w korytarzu. Mniej więcej w połowie drogi z góry zaczną spadać fragmenty sufitu - jeśli któryś z odłamków uderzy Cię, zginiesz na miejscu. Odczekaj aż pierwsza partia spadnie, po czym wskocz na nią i udaj się w stronę drzwi nim zapadnie się druga część dachu.
Trafisz do pomieszczenia ze strażnikiem, który chętnie przyłączy się do Twojej dalszej wędrówki. Na ścianie znajdziesz przełącznik, dzięki któremu uruchomisz wieżyczki przyczepione do sufitu, które automatycznie otworzą ogień do wszystkich istot żywych, znajdujących się jego polu rażenia. Spróbujemy wykorzystać wieżyczkę w walce z przeciwnikami.
Opuść pomieszczenie i skieruj się w głąb korytarza. Za skrzyniami ukrywają się obce stwory, które ruszą do ataku, gdy tylko Cię zobaczą. Wywab wszystkich przeciwników i szybko ucieknij do pokoju z dźwignią.
Przesuń dźwignię i czekaj na rozwój wydarzeń. Istnieje prawdopodobieństwo, że obcym uda się zniszczyć wieżyczki. Nie przejmuj się tym. Najważniejsze by działka zniszczyło jak najwięcej przeciwników - pozostałych przy życiu wrogów zabijesz sam. Jeśli wieżyczka przetrwa atak, przed skierowaniem się w dalszą drogę musisz ją wyłączyć. W tym celu ponownie użyj dźwigni.
Upewniwszy się, że w okolicy jest już spokojnie, pozbieraj przedmioty ze stojących w hali drewnianych skrzyń i ruszaj naprzód. Na skrzyżowaniu skręć w prawo. Tuz za zakrętem zostaniesz zaatakowany przez kilka teleportujących się Vortigauntów.
Twoją jedyną drogą jest kanał, który to musisz wpierw otworzyć odkręcając zawór, aby dostać się do po drabinie na dół. Kiedy tylko spadniesz na ziemię czym prędzej odwróć się w stronę korytarza - powinieneś dostrzec kilka Headcrabów zmierzających w Twoim kierunku. Jeśli nie chcesz zostać rozstrzelany przez wieżyczkę, zabij stwory nim te wskoczą na jeden z laserów uruchamiających działko.
W nowoodkrytym pomieszczeniu znajdują się dwa równoległe kanały z wodą. Dostań się na rozdzielającą je platformę i zamień w drzazgi drewniane pudła. Tuż przy kanale zachodnim (West) możesz zauważyć deski, po których możesz przedostać się za blokującą drogę kratę.
Płyń przed siebie, likwidując trzymające się sufitu Barnacle. Po chwili dotrzesz do metalowej platformy. Nie wskakuj do kolejnego zbiornika, tylko przyjrzyj się rozciągającemu się przed Tobą pomieszczeniu. Większy z akwenów, który widzisz przed sobą, jest bardzo głęboki. W wodzie pływa Ichtiozaur, dlatego nie ma sensu wchodzić do wody - poza satysfakcją, wyeliminowanie stwora nie daje żadnych korzyści. Zainteresuj się natomiast mniejszym tunelem, który znajduje się po na wprost. Weź rozbieg i wykonaj długi skok w tym kierunku.
Gdy wylądujesz w korytarzu, zanurz się i ruszaj naprzód. Tuż za zakrętem ujrzysz ogromne zębate koło. Uzupełnij zapas tlenu i przepłyń pod obracającym się mechanizmem, wykorzystując jedną z kilku dziur w zębatce.
Wynurz się na powierzchnię i wyjdź po drabince na górę. Zbyt długo nie pozostaniesz suchy, gdyż musisz wskoczyć po drugiej stronie blokującej drogę rury. Będąc w wodzie uważaj na zwisające z sufitu Barnacle.
Przed sobą zobaczysz kolejne koło zębate. Tym razem ustawione jest ono w poprzek, ale to akurat żaden problem. Zanurz się, poczekaj aż na dole zrobi się trochę miejsca i wraz z zębatką przepłyń na drugą stronę.
Po wypłynięciu na powierzchnię zobaczysz lasery aktywujące wieżyczkę. Kiedy tylko zbliżysz się do worków z piaskiem, z kolejnego pomieszczenia przybiegnie dwóch żołnierzy. Samo działko znajduje się także przy przejściu, w narożniku. Kiedy wyjdziesz po drabinie na górę, nim przetniesz wiązkę lasera pozbądź się wieżyczki, po czym skieruj się po drabinie na górę.