Black Mesa: Office Complex - W poszukiwaniu wsparcia
Aktualizacja:
Office Complex
W poszukiwaniu wsparcia

Dalsza droga wiedzie przez długi korytarz, ale chwili obecnej nie będziesz w stanie go przebyć. Problem stanowi wiszący pod sufitem kabel, który razi prądem wszystkie stworzenia znajdujące się w pobliżu. Jeśli nie chcesz zostać upieczony tak jak zmierzające ku Tobie Headcraby, musisz szybko znaleźć sposób na wyłączenie energii elektrycznej.

Efektem upieczenia stworów będzie również niewielki wyłom w ścianie, gdzie wcześniej była kratka wentylacyjna. W środku najpierw skręć w lewo, a po krótkiej wędrówce dotrzesz do małego pomieszczenia z olbrzymim wiatrakiem i kilkoma Headcrabami. Zabij wrogów i wyjdź z tunelu. Pozbieraj znajdującą się w pomieszczeniu amunicję - wyjdź również po drabince, na górze powinieneś znaleźć baterię.

Tak dozbrojony wróć się do wyjścia i skieruj się do drugiej odnogi kanału wentylacyjnego. Tunel doprowadzi Cię do pomieszczenia, gdzie kilka podwieszonych pod sufitem stworów zabije bezbronnego naukowca. Uważając na Barnacle, wejdź do niewielkiego pomieszczenia i przesuń dźwignię. W ten oto sposób wyłączysz energię elektryczną i wyeliminujesz zagrożenie ze strony kabla.

Opuść pomieszczenie i przejdź przez długi korytarz. Czerwone drzwi na końcu są zamknięte, ale i na to znajdzie się sposób. Podejdź do szyby, rozwal ją łomem w drobny mak, a następnie przeczołgaj się przez otwór na drugą stronę.

Teoretycznie powinniśmy teraz udać się do pokoju po prawej od wejścia, ale chwilowo zboczymy z kursu, żeby zwiedzić inne, równie interesujące części kompleksu. Przejdź korytarzem do samego końca, po drodze eliminując napotkane zagrożenie ze strony Zombie.

Przejdź przez czerwone drzwi i zbliż się do zbrojowni, która odgrodzona jest od Ciebie metalowymi prętami. W tym momencie przebywający w środku ochroniarz zostanie zaatakowany przez Zombie. Pomóż strażnikowi zlikwidować potwora, a ten pierwszy okaże Ci swoją wdzięczność, otwierając drzwi. Spenetruj dokładnie udostępnione pomieszczenie. Znajdziesz tu apteczkę oraz nową broń - rewolwer. Jest to bardzo mocna broń, która idealnie sprawdza się z niemalże każdym rodzajem przeciwnika, którego potrafi czasami powalić jednym strzałem.

Po Twoim powrocie z magazynu pojawi się kilka Vortigauntów. Warto wypróbować na nich nową pukawkę, która sprawdzi się wyśmienicie. Zanim opuścisz ten sektor, zeskocz z platformy. Na ziemi i półce znajdziesz baterię do kombinezonu oraz apteczkę - zarówno jedno, jak i drugie pomoże Ci odzyskać utraconą energię.

W tej części kompleksu biurowego nie ma już nic ciekawego do roboty, dlatego wróć się na sam początek, pod pomieszczenie z czerwonymi drzwiami i wybitą wcześniej szybą. Drzwi są co prawda zamknięte, ale to żaden kłopot. Ponownie rozbij okno, a następnie przeczołgaj się przez otwór do zrujnowanego laboratorium. Zwróć uwagę na wystający z sufitu kabel od lampy. Płynący nim prąd sprawia, że niemal całe zalane wodą pomieszczenie znajduje się pod napięciem.

Unikając kontaktu z cieczą przedostań się w pobliże wyłącznika światła. Użyj go, a wyładowania elektryczne przestaną stanowić problem.

Wskocz na zielone szafki, podejdź do kratki wentylacyjnej i rozwal ją łomem. Zabij przebywające w tunelu Headcraby, a następnie wczołgaj się do kanału. Po kilkunastu metrach podłoga zawali się pod Twoim ciężarem i wylądujesz w niedostępnym wcześniej korytarzu.

Ruszaj naprzód. Po chwili kolejny fragment sufitu spadnie na dół i pojawią się dwa Headcraby. W pomieszczeniu po lewej natkniesz się natomiast na "pieska". Zabij przeciwników i przyjrzyj się powstałej u góry dziurze. Zauważysz małą drabinkę, na którą to możesz bezproblemowo się wdrapać. Wejdź do tunelu wentylacyjnego i przejdź krótkim kanałem do kolejnej części kompleksu.

Gdy tylko wychylisz głowę z kanału, po drugiej stronie pomieszczenia uaktywni się wieżyczka, która otworzy ogień w kierunku wszystkich istot żywych. Karabin maszynowy można zniszczyć kilkoma strzałami z pistoletu, ale istnieje również inny sposób na dezaktywację śmiercionośnej broni.

Jeśli zdecydujesz się na drugi wariant, skocz z tunelu wprost na stojącą niżej skrzynię i szybko przedostań się pod platformę, nad którą wisi wieżyczka. Przy ścianie po lewej znajduje się przycisk, który to podniesie platformę z wózkiem widłowym. Dzięki temu odblokujesz sobie wejście do małej dźwigni. Użyj jej, a działko przestanie strzelać. Warto również wykorzystać ponownie platformę, aby dostać się na wyższy poziom, gdzie to znajdziesz apteczkę.

W sali znajdują się dwa wyjścia. Mniejsze prowadzi do korytarza, na końcu którego znajdziesz aparat medyczny. Większe wyjście prowadzi do kolejnej części kompleksu i to właśnie tam udaj się, gdy tylko załatwisz wszystkie formalności.

Wyjdź po schodach i rozwal kilka Headcrabów. Po chwili spotkasz strażnika, który podobnie jak Ty, odpiera ataki potworów. Zaproponuj ochroniarzowi wspólną walkę z wrogami i ruszaj w dalszą drogę.
Komentarze czytelników
Poradnik niestety nie zawiera etapów w xen... Co jest bardzo dużym minusem
Większość poradników tutaj jest niedokończona albo jest już nieaktualna. Bo nikt nie przewiduje, że mogą coś dodać. Albo mechaniki mogą się zmienić. W związku z łatkami. Polecam szukać gdzie indziej.
dzięki za pomoc Arxel
barti7b1 ---> Musisz odwiedzić dwa piętra i uruchomić wiatrak oraz dostarczyć paliwa, czy jakoś tak to było.. ;)
https://www.gry-online.pl/poradniki/black-mesa/&PART=350
Zapewne wykonałeś tylko jedną z tych dwóch rzeczy, dlatego też przycisk Ci nie działa..
wrócilem na górę w silosie gdzie jest potwór znalazłem czerwony prrzycisk fire i nie mogę go włączyć żeby zniszczyć potwora co mam zrobić?
jak wskoczyć na drabinę w uszkodzonej windzie
Dzięki z pomoc. Deska odstrzelona i ruszyłem dalej:)
@carno
@Szuter
Nie wiem czy dokładnie to ten moment
Ja już jestem dość daleko, jestem w lokacji gdzie gonił mnie tunelami duży potwór który napiera takim ogniem jak z palnika, wybieglem na otwartą przestrzen a tam taki duzy zbiornik na który wychodzi sie drabiną lub można na niego wskoczyć trampoliną (sa dwie) na zbiorniku monitor jakby z naprowadzeniemi współrzędnymi gps, cos wstylu naprowadzenia dla myśliwców, obok jest radio ale i jedno i drugie nie działa jak klikam użyj... potwor napiera w ten zbiornik... na placu jest tez okragly basen z wodą... Co należy zrobić ???????
To rozdział po taśmach gdzie wchodzę po drabinie na górę, wychodzę włazem i stoją łóżka drewniane i jest siatka, która iskrzy.
ktora siatke? ktory rozdzial? pod jedna bankowo trzeba przejsc, jest wydrazona dziura
sorki za brak polskich znakow, pisze z telefonu
Dalej z przyjemnością brnę przez tę grę i czasem mam zatrzymanie. Może jakaś podpowiedż jak pokonać siatkę pod napięciem? Rozwiązanie zapewne jest banalne i... chętnie je przeczytam:)
Tak przy okazji ;) Zabójczynie ładnie "schodzą" po użyciu granatnika, jak wszystko zresztą ;D Również da się te Panie czasem podejść i rozwiązać ich dylematy życiowe przy pomocy kuszy. Wymaga to nieco cierpliwości i samozaparcia. Warto spróbować potraktować rewolwerem (podpowiem), tylko ciężko wycelować, kiedy zaczną już biegać jak po laxigenie.
Ja również na początku na nią nie zwróciłem uwagi. Kilka razy próbowałem przeskakiwać po lewej stronie, ale ten kabel za każdym razem mnie popieścił ;) Później próbowałem jeszcze nurkować i pod wodą znaleźć jakieś wyjście z tej lokacji, ale też bez efektu i dopiero w następnej kolejności zwróciłem uwagę na tą niewielką dziurę po prawej stronie.
Nawet nie pamiętam już jak ten fragment wyglądał w pierwotnej wersji Half-Life'a. W nią grałem jakoś w 2 lata po premierze (czyli jakieś 12 lat temu) i grając teraz w BM czuje się jakbym pierwszy raz w tą grę grał.
@Szuter mysle, ze twoj wlasny Ci wystarczy naprawde ;)
Wstyd się przyznać, ale nie zauważyłem dziury w metalowej kracie po prawej stronie:) Szkoda, że nie miałem pod ręką Ogarniacza z jego mózgiem:) i mądrościami. Wszystkim dzięki za okazaną pomoc. Pozdrowienia.
barti7b1
Zanim odkręcisz zawór, poszukaj otwartej kratki ściekowej w jednym z tuneli. Zapamiętaj drogę od niej do zaworu i ta samą drogą przypłyń, gdy tunele zostaną zalane.
jak mam wyjść z kanału odkręćiłem zawór i zalewa wszystko wodą co dalej jak z tąd wyjść?
@Rick24 podczas przechodzenia HL bylem kilkanascie lat mlodszy i jakos nie mialem problemu z przejsciem tej gry :)
" Dokładnie, sam w kilku momentach w BM się zaciąłem porządnie i nie wiedziałem przez długi czas co zrobić."
pod czaszka masz takie urzadzenie, nazywa sie Mózg słyszałes o nim ? wiesz, że go czasem trzeba używać ? :D
nie mowie to zeby kogos obrazic, ale sorry te zagadki to chyba jednak jakis tam element gry, czy nie psujesz sobie zabawy/satysfakcji idac na totalna latwizne ? A jak za mocno dostajesz to wlaczasz kody i trainery ?
to co mowi Alex gry sie zmienily, teraz 95% fpsow wrecz wola gdzie masz isc :) Mlodsze pokolenie moze nie byc przyzwyczajone do "zlozonosci" HL - ale litosci nad tym trzeba bardziej plakac niz zachwalac :P bo to oznacza regres...
Zle odbieracie moja "krytyke" nie krytykuje czyjejs pracy pisanej bo skoro mu za to placa to niech to robi. Bardziej poruszam temat "zlozonosci gier FPS" :)
@UV tak jak napisalem jest popyt to sie znajda rece do pracy. doskonale rozumiem, ze dopoki za to ktos placi jest sens tego robienia :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
