Black Mesa: Surface Tension - Wsparcie artyleryjskie
Aktualizacja:
Surface Tension - Wsparcie artyleryjskie

Po dotarciu na dół zauważysz uciekającego strażnika. Wycofaj się do sali z windą i poczekaj na żołnierzy, którzy ścigali ochroniarza. Rozwal przeciwników i ruszaj naprzód, prosząc wcześniej ochroniarza o pomoc.

Kieruj się przed siebie, eksterminując wszystkich napotkanych wrogów. Gdy miniesz ciężarówkę, szybko obróć się do tyłu i pozbądź się stojącej na pace samochodu wieżyczki strzelniczej. Po zlikwidowaniu zagrożenia, warto wskoczyć do wozu i zabrać znajdującą się tam amunicję oraz apteczkę.

Obcy bliżej niezidentyfikowany obiekt latający zrzuci na ziemię kilku obcych, jednak nie powinieneś się nimi martwić, gdyż odrzutowce wroga pozbędą się ich zrzucając bomby. Niestety chwilkę później pojawi się czołg oraz kilku żołnierzy. Zniszcz ten pierwszy kilkoma celnymi strzałami z wyrzutni rakiet i pozbądź się reszty oponentów.

Pozbywszy się wrogiego pojazdu, skieruj się w dalszą drogę, okrążając od tyłu duży budynek. W chwili gdy trafisz do alejki, obróć się o 180 stopni i spójrz do góry. W położonym wyżej oknie siedzi snajper - załatw go celnym rzutem granatu.

Wkrocz do budynku przez otwarte drzwi i załatw wszystkich wrogów przebywających w środku, a następnie wejdź po schodach na piętro. Na końcu korytarza natkniesz się na kolejnego strażnika, który strzeże wejścia do zbrojowni. Po krótkiej rozmowie z Twoim towarzyszem zostaniecie wpuszczeni do środka.

Po chwili zostaniesz wpuszczony do zbrojowni . Półki wręcz uginają się pod ciężarem amunicji. Wykorzystaj to i uzupełnij arsenał. W dalszą drogę niestety udasz się już sam. Przejdź na koniec magazynu i przejdź przez czerwone drzwi.

Przedostaniesz się na zewnątrz, postaraj się nie spaść na dół. Przejdź na ogrodzone transformatory po prawej i przeskocz na drugą stronę, a następnie udaj się w stronę drabiny. Wyjdź na górę i przejdź przez kolejne czerwone drzwi.

Ostrożnie zbliż się do krawędzi zrujnowanego piętra i rozejrzyj się po zlokalizowanych niżej pomieszczeniach. Na parterze przebywa kilku żołnierzy, którzy nie zostali zaalarmowani Twoją obecnością. Pozbądź się ich, po czym zeskocz piętro niżej.

Jeśli postanowisz się rozejrzeć, w jednym z pomieszczeń natkniesz się na dwóch oponentów. Twoim celem jednak jest przedostanie się na drugą stronę budynku. Możesz tego dokonać przeskakując po ocalałych fragmentach podłogi bądź po prostu zeskoczyć na sam dół i stamtąd wyjść po zawalonym słupie. Obejdź zablokowane drzwi i przejdź przez dziurę w ścianie, a zeskocz niżej przez kolejną dziurę w podłodze.

Dotrzesz w ten sposób na lądowisko. Tutaj rozpocznie się poważna wymiana ognia z wrogimi żołnierzami. Po chwili powinien nadlecieć ogromny śmigłowiec - jeśli posiadasz wyrzutnię rakiet czym prędzej pozbądź się kolosa, w przeciwnym wypadku ten zatoczy koło i zrzuci kolejną grupę przeciwników (dopiero po tym jak uporasz się z pierwszą).

W oddalonym hangarze przebywa dodatkowo kilku Gruntów - postaraj się wyeliminować ich z możliwie najdalszej pozycji. Po dotarciu do wspomnianego hangaru skręć w prawo w jedyną dostępną drogę. Z tunelu wybiegnie jeszcze jeden przeciwnik.

Wbiegnij do oczyszczonego tunelu i przez drzwi przedostań się na klatkę schodowa. Wybiegnij na górę i czym prędzej podejdź do umiejscowionej tutaj wyrzutni rakiet. Z widocznej w oddali bramy wyjedzie czołg. Miej jednak na uwadze, że każdorazowo musisz manualnie ładować rakiety, których nie powinno Ci braknąć.

Kiedy czołg będzie już przeszłością udaj się w stronę otwartego tunelu, z którego wyjechał pojazd. Tuż za zakrętem natkniesz się na kilku obcych - użyć karabiny maszynowego aby się z nimi uporać, po czym biegnij dalej.

Przejdź przez drzwi, a następnie wyjdź po drabinie do szybu. Znajdziesz się w obrośniętym kanale, gdzie zdobędziesz nową broń - Snark. Małe stworki są czymś w rodzaju granatów, lecz po wyrzuceniu atakują osobnika będącego najbliżej. Uważaj, gdyż możesz to być także Ty.

Idź dalej kanałem, do momentu, kiedy ten się zawali. Przed sobą ujrzysz Gargantuę - znanego Ci już potwora, który jest w stanie bardzo szybko przenieść Cię na tamten świat. Biorąc pod uwagę groźbę rychłej śmierci, nie czekaj na to, co zrobi to monstrum, tylko odwróć się w przeciwnym kierunku i rozpocznij szaleńczą ucieczkę tunelami podziemnego parkingu. Nie oglądaj się za siebie, tylko pędź naprzód na złamanie karku, a po chwili ponownie znajdziesz się na świeżym powietrzu.

Niestety ogromne wrota nie powstrzymają potwora zbyt długo. Czym prędzej skieruj się po drabinie na jeden ze zbiorników. Zauważysz tutaj dziwne urządzenie z zielonym ekranem i radiostacją. Po wysłuchaniu rozkazu dowiesz się, że aparatura służy do wskazywania celów dla ataków rakietowych. Za chwilę wykorzystamy ją do likwidacji ogromnego stwora, a także do utorowania sobie dalszej drogi.
Urządzenie jest bardzo łatwe w obsłudze. Przy pomocy celownika ustaw miejsce ataku rakietowego, a następnie również przy pomocy celownika wciśnij przycisk FIRE. Skorzystaj z poglądu z satelity aby zlokalizować potwora, po czym poślij w jego stronę kilka rakiet. Postaraj się nie zestrzelić samego siebie.

Aby przejść dalej musisz wykorzystać jeszcze rakiety do zniszczenia jednego celu - słupa. Przewrócenie tej konstrukcji jest konieczne, gdyż to właśnie z pomocą słupa dostaniesz się w pobliże tunelu, który już niedługo pozwoli Ci wkroczyć do kolejnej części kompleksu.

Zejdź ze zbiornika i udaj się na zwalony słup. Przejdź po nim na drugą stronę, a następnie używając pokrętła otwórz pierwszą i drugą bramę. Wejdź do tunelu.
Komentarze czytelników
Poradnik niestety nie zawiera etapów w xen... Co jest bardzo dużym minusem
Większość poradników tutaj jest niedokończona albo jest już nieaktualna. Bo nikt nie przewiduje, że mogą coś dodać. Albo mechaniki mogą się zmienić. W związku z łatkami. Polecam szukać gdzie indziej.
dzięki za pomoc Arxel
barti7b1 ---> Musisz odwiedzić dwa piętra i uruchomić wiatrak oraz dostarczyć paliwa, czy jakoś tak to było.. ;)
https://www.gry-online.pl/poradniki/black-mesa/&PART=350
Zapewne wykonałeś tylko jedną z tych dwóch rzeczy, dlatego też przycisk Ci nie działa..
wrócilem na górę w silosie gdzie jest potwór znalazłem czerwony prrzycisk fire i nie mogę go włączyć żeby zniszczyć potwora co mam zrobić?
jak wskoczyć na drabinę w uszkodzonej windzie
Dzięki z pomoc. Deska odstrzelona i ruszyłem dalej:)
@carno
@Szuter
Nie wiem czy dokładnie to ten moment
Ja już jestem dość daleko, jestem w lokacji gdzie gonił mnie tunelami duży potwór który napiera takim ogniem jak z palnika, wybieglem na otwartą przestrzen a tam taki duzy zbiornik na który wychodzi sie drabiną lub można na niego wskoczyć trampoliną (sa dwie) na zbiorniku monitor jakby z naprowadzeniemi współrzędnymi gps, cos wstylu naprowadzenia dla myśliwców, obok jest radio ale i jedno i drugie nie działa jak klikam użyj... potwor napiera w ten zbiornik... na placu jest tez okragly basen z wodą... Co należy zrobić ???????
To rozdział po taśmach gdzie wchodzę po drabinie na górę, wychodzę włazem i stoją łóżka drewniane i jest siatka, która iskrzy.
ktora siatke? ktory rozdzial? pod jedna bankowo trzeba przejsc, jest wydrazona dziura
sorki za brak polskich znakow, pisze z telefonu
Dalej z przyjemnością brnę przez tę grę i czasem mam zatrzymanie. Może jakaś podpowiedż jak pokonać siatkę pod napięciem? Rozwiązanie zapewne jest banalne i... chętnie je przeczytam:)
Tak przy okazji ;) Zabójczynie ładnie "schodzą" po użyciu granatnika, jak wszystko zresztą ;D Również da się te Panie czasem podejść i rozwiązać ich dylematy życiowe przy pomocy kuszy. Wymaga to nieco cierpliwości i samozaparcia. Warto spróbować potraktować rewolwerem (podpowiem), tylko ciężko wycelować, kiedy zaczną już biegać jak po laxigenie.
Ja również na początku na nią nie zwróciłem uwagi. Kilka razy próbowałem przeskakiwać po lewej stronie, ale ten kabel za każdym razem mnie popieścił ;) Później próbowałem jeszcze nurkować i pod wodą znaleźć jakieś wyjście z tej lokacji, ale też bez efektu i dopiero w następnej kolejności zwróciłem uwagę na tą niewielką dziurę po prawej stronie.
Nawet nie pamiętam już jak ten fragment wyglądał w pierwotnej wersji Half-Life'a. W nią grałem jakoś w 2 lata po premierze (czyli jakieś 12 lat temu) i grając teraz w BM czuje się jakbym pierwszy raz w tą grę grał.
@Szuter mysle, ze twoj wlasny Ci wystarczy naprawde ;)
Wstyd się przyznać, ale nie zauważyłem dziury w metalowej kracie po prawej stronie:) Szkoda, że nie miałem pod ręką Ogarniacza z jego mózgiem:) i mądrościami. Wszystkim dzięki za okazaną pomoc. Pozdrowienia.
barti7b1
Zanim odkręcisz zawór, poszukaj otwartej kratki ściekowej w jednym z tuneli. Zapamiętaj drogę od niej do zaworu i ta samą drogą przypłyń, gdy tunele zostaną zalane.
jak mam wyjść z kanału odkręćiłem zawór i zalewa wszystko wodą co dalej jak z tąd wyjść?
@Rick24 podczas przechodzenia HL bylem kilkanascie lat mlodszy i jakos nie mialem problemu z przejsciem tej gry :)
" Dokładnie, sam w kilku momentach w BM się zaciąłem porządnie i nie wiedziałem przez długi czas co zrobić."
pod czaszka masz takie urzadzenie, nazywa sie Mózg słyszałes o nim ? wiesz, że go czasem trzeba używać ? :D
nie mowie to zeby kogos obrazic, ale sorry te zagadki to chyba jednak jakis tam element gry, czy nie psujesz sobie zabawy/satysfakcji idac na totalna latwizne ? A jak za mocno dostajesz to wlaczasz kody i trainery ?
to co mowi Alex gry sie zmienily, teraz 95% fpsow wrecz wola gdzie masz isc :) Mlodsze pokolenie moze nie byc przyzwyczajone do "zlozonosci" HL - ale litosci nad tym trzeba bardziej plakac niz zachwalac :P bo to oznacza regres...
Zle odbieracie moja "krytyke" nie krytykuje czyjejs pracy pisanej bo skoro mu za to placa to niech to robi. Bardziej poruszam temat "zlozonosci gier FPS" :)
@UV tak jak napisalem jest popyt to sie znajda rece do pracy. doskonale rozumiem, ze dopoki za to ktos placi jest sens tego robienia :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
