Unforeseen Consequences - Nadzieja w broni palnej | Unforeseen Consequences poradnik Black Mesa
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Nadzieja w broni palnej
Wyjdź z pomieszczenia przez dziurę w ścianie i kieruj się cały czas przed siebie, do kolejnego sektora. Tuż za zakrętem zobaczysz dogorywającego żołnierza, który ostatkiem sił spróbuje dosięgnąć aparatu medycznego.
Na ziemi znajdziesz zniszczony skaner, który to musisz podnieść i zamocować z powrotem przy drzwiach. Po chwili wrota się otworzą, możesz przejść do kolejnego korytarza.
Nim udasz się dalej udaj się na lewo do zasypanego częściową pomieszczenia laboratoryjnego. Znajdziesz tam baterię dla kombinezonu. Wróć na korytarz i przejdź przez jedyne dostępne drzwi po lewej, tuż przed przejściem, za którym jest pożar. Wewnątrz znajdziesz zablokowaną windę - będziesz mógł jednak wczołgać się do jej wnętrza, tak też więc zrób.
Zabierz leżącą na podłodze baterię, po chwili winda spadnie, a Ty znajdziesz się pod wodą. Czym prędzej wypłyń na powierzchnię przez otwór w suficie windy, postaraj się dokonać tego szybko, w przeciwnym wypadku braknie Ci powietrza i zaczniesz powoli umierać.
Udaj się przed siebie, jedyną dostępną drogą. W korytarzu natkniesz się przyczepione pod sufitem Barnacle. Czasami dość trudne je zauważyć, gdyż trzymając nie zawsze trzyma się wzrok skierowany ku górze. Bacznie jednak przyglądaj się zwisającym z góry naroślom. Kiedy wejdziesz w taką narośl zostaniesz powoli wciągnięty na górę. Jeśli tak się stanie, czym prędzej poślij w stronę stwora kilka pocisków aby się uwolnić. Możesz również rzucić w stronę narośli beczki i inne rzeczy, które to również zostaną przez potwora wciągnięte, odsłaniając Ci tym samym dalszą drogę.
Kawałek dalej dotrzesz do nieco większego korytarza. Tutaj spotkasz nowego przeciwnika - przypominającego psa stwora, który będzie atakować Cię przy pomocy fali uderzeniowej.
Tuż obok korytarza oznaczonego liczbą 19, znajduje się małe pomieszczenie, w którym wisi aparat medyczny. Do środka można dostać się jedynie przez otwór w ścianie. Drzwi są niestety zamknięte.
Naprzeciwko korytarza 19 znajdują się kolejne drzwi, tym razem oznaczone znakiem z trupią czaszką. Odwiedź kryjące się za nimi pomieszczenie i zabij panoszące się tu Headcraby. Dotrzesz do schodów prowadzących na wyższe piętro, gdzie będzie czyhał na Ciebie Zombie.
Po przejściu przez drzwi powinieneś znaleźć się na rozgałęzieniu - nim gdziekolwiek się udasz, zauważ czerwone rury. Przekręć pokrętło w jednej z nich, po czym udaj się w prawo. Zlokalizuj ukrywającego się na końcu korytarza naukowca.
Poproś mężczyznę by Ci towarzyszył i przejdź z nim do zamkniętego na cztery spusty pomieszczenia ochrony, które znajdziesz na tym samym piętrze - przy czerwonych rurach idź prosto, na kładkę. W tym samym korytarzu natrafisz na kolejna czerwoną rurę - ponownie okręć zawór. Poczekaj aż naukowiec otworzy drzwi i zabierz ze środka pistolet i amunicję do niego oraz granaty. Jeśli ucierpiałeś w wyniku walk, możesz tutaj również podleczyć się za pomocą wiszącego na ścianie aparatu.
Jeśli nie zapomniałeś okręcić oby zaworów, to po powrocie na dół powinieneś wyraźnie zauważyć zielone kontrolki przy wcześniej zamkniętych drzwiach obok korytarza oznaczonego numerem 19. Wejdź do środka i udaj się przed siebie, jedyną możliwą drogą. Uważaj na Barnacle, Headcraby oraz Zombie na drodze. Trafisz w końcu do części kompleksu, która znajdowała się za zablokowanymi drzwiami z korytarza 19. Poczekaj aż jeden z Vortigauntów (stwory te widziałeś wcześniej podczas teleportacji) rozwali metalowe drzwi i natychmiast zabij go.
Zabierz leżącą w małym pomieszczeniu amunicję i rozejrzyj się po okolicy. Podejdź do kraty oznaczonej tabliczką D-475KL. Zabij przeciwnika, który pojawi się w niedostępnym aktualnie korytarzu, a potem skocz do kanału przez niewielki otwór w podłodze.
Pierwsza część zadania, która czeka cię w kanałach jest dość prosta. Wpierw, udaj się na prawo - warto zabrać ze sobą beczki, jeśli nie chcesz marnować amunicji na Barnacle. Po dotarciu do skrętu idź cały czas prosto - powinieneś zauważyć zawór na samym końcu kanału.
Kiedy go całkowicie odkręcisz po chwili kanał powinien zacząć wypełniać się wodą. Odwróć się o 180 stopni i skręć w pierwszą w prawo, a następnie od razu w lewo w końcu i wypłyń na powierzchnię przez kolejny otwór. Wrócisz w ten sposób do kompleksu, tyle że po drugiej stronie kraty.