Avowed: Wszystkie tłumione adry - mapa Avowed poradnik, porady
Tłumiona adra to unikalne filary adry z gry Avowed. Ta strona pokazuje gdzie znaleźć wszystkich 5 tłumionych adr, jakie są nagrody za docieranie do nich i jak zdobyć osiągnięcie Pillars of Eternity.
Ostatnia aktualizacja: 3 marca 2025
Odnajdywanie tłumionej adry to jedna z opcjonalnych aktywności gry Avowed. W naszym poradniku znajdziecie listę wszystkich 5 filarów adry wraz z informacjami gdzie je ukryto oraz co można otrzymać dzięki interakcji z nimi. Znalezienie wszystkich 5 sekretów z tej kategorii dodatkowo odblokuje achievement Pillars of Eternity.
Pamiętajcie żeby zbadać tłumione adry #1-#4 przed wyruszeniem do Ogrodu, tzn. finałowej lokacji gry z ostatnim piątym filarem adry. Po wkroczeniu do Ogrodu powrót do wcześniejszych regionów nie będzie już możliwy.
#1 Świtobrzeg
Wszystkie Adry w Świtobrzegu:
Dotrzyjcie do południowo-wschodniej części regionu i znajdźcie dobrze ukryte wejście do lokacji Niepewna składnica - pokazuje je dołączony obrazek. Jest to obok Strażnicy w Szmaragdowych Tarasach.
W trakcie przechodzenia przez Niepewną składnicę musicie rozwiązywać zagadki z elektrycznością. Polegają one na aktywowaniu generatorów i przykładowe takie urządzenie pokazuje obrazek. Możecie w tym celu rzucać granatami elektrycznymi lub stosować umiejętności / czary oparte o elektryczność. Pozwoli to aktywować każdy generator i zapewnić dostawy prądu.
Liniowa ścieżka doprowadzi Was na wzgórze z filarem adry. Dotknięcie Tłumionej adry aktywuje rozmowę z Głosem. Po jej odbyciu otrzymacie XP oraz 1 adrę - to typ rzadkich materiałów z gry, używanych do awansowania przedmiotów do wyższych poziomów jakości.
#2 Szmaragdowe Tarasy
Wszystkie Adry w Szmaragdowych Tarasach:
Dotrzyjcie do lokacji Ponure mokradła w zachodniej części regionu. Musicie tu odbyć prostą wspinaczkę i dostać się na małe wzgórze z filarem adry z obrazka.
Dotknięcie Tłumionej adry to kolejna rozmowa z Głosem, a także nagrody - XP oraz 1 Przebudzona adra (jedna z rzadszych odmian Adry).
#3 Pęknięta Skarpa
Wszystkie Adry w Pięknietej Skarpie:
Celem podróży jest lokacja Ostoja Złamanej Korony, która wchodzi w skład obszaru Pustynne Morze z południowo-wschodniej części regionu.
Musicie zlokalizować w tej okolicy pajęczyny z obrazka i podpalić je dowolnym atakiem lub zaklęciem ogniowym. Pozwoli to Wam kucnąć i przecisnąć się na drugą stronę.
Musicie doskoczyć do oddalonej półki, dzięki czemu dotrzecie do filara adry z obrazka. Dzięki dotknięciu Tłumionej adry wysłuchacie rozmowy z Głosem, a także otrzymacie XP i 1 Skażoną adrę (jeszcze rzadsza odmiana Adry).
#4 Kły Galawaina
Wszystkie Adry w Kłach Galawaina:
Do zbadania jest południowa część obszaru Jałowy Step i jest to niedaleko na wschód od miejsca rozpoczęcia eksploracji czwartego regionu. Trzeba jedynie wspinać się na wyższe skały, a docelowo dotrzecie do skalnej półki z filarem adry (powyższy obrazek).
Dotknięcie Tłumionej adry to rozmowa z Głosem, XP oraz 1 Adra Ban (najrzadsza odmiana Adry, używana do awansowania przedmiotów do legendarnej jakości).
#5 Ogród
Wszystkie Adry w Ogrodzie:
Filar adry jest na wyższej skalnej półce w północno-wschodniej części lokacji Zepsuty akwedukt. Nie możecie się tam w łatwy sposób wspiąć.
Rozpocznijcie na północ od akweduktu, w miejscu, w którym Wasz bohater znajdzie się w wodzie. Popłyńcie tam na południowy-wschód i znajdźcie jeżyny blokujące przejście (powyższy obrazek). Pierwsza czynność to podpalenie jeżyn dowolnym ognistym atakiem dystansowym.
Drugi krok to stworzenie lodowej platformy na wodzie (powyższy obrazek) - użyjcie lodowego granatu lub dowolnego lodowego zaklęcia / umiejętności. Pozwoli to Wam wykonać skok z platformy do nowego przejścia, które blokowały jeżyny.
Podążajcie górną skalną półką na południe, aż dotrzecie do filara adry z obrazka. Tym razem oprócz kolejnej rozmowy z Głosem otrzymacie XP i osiągnięcie Pillars of Eternity (jeśli odkryliście też 4 poprzednie Tłumione adry).