Avowed: Wszyscy towarzysze Avowed poradnik, porady
Avowed pozwala podróżować z towarzyszami i przygotowaliśmy listę członków drużyny. Z poradnika dowiecie się jak zrekrutować wszystkich 4 towarzyszy, jak mogą przydać się podczas walk i eksploracji, jak zmienić skład drużyny i czy są romanse z towarzyszami.
Ostatnia aktualizacja: 4 marca 2025
W trakcie przechodzenia gry Avowed możecie przyłączać stałych członków drużyny i w naszym poradniku znajdziecie listę wszystkich towarzyszy. Dokładnie informujemy kiedy można przyłączyć 4 główne postacie, jak wybrać aktywnych członków drużyny, czy są romanse z postaciami z drużyny oraz czy można swobodnie rozwijać towarzyszy.
- Towarzysze z prologu
- Kai
- Marius
- Giatta
- Yatzli
- Jak wybierać towarzyszy?
- Czy są questy i romanse z towarzyszami?
- Jak rozwijać sojuszników?
Towarzysze z prologu
- W ramach rozgrywania prologu do kampanii w lokacji Północny Fort możecie przyłączyć 2 bohaterów. Garryck automatycznie dołączy do Was na plaży, na której rozpoczyna się nową grę. Ilorę możecie wydostać z celi i dokładniej to opisaliśmy na stronie Czy warto uwolnić Ilorę?.
- Po dotarciu do pierwszego głównego regionu Świtobrzeg Garryck i Ilora odłączą się od głównego bohatera i będą stali na molo. Nie możecie z nimi dalej podróżować, ale postacie te możecie spotkać później w kilku innych miejscach. Musicie zrekrutować nowych stałych towarzyszy i zestawiliśmy ich poniżej.
Kai
- Kai automatycznie dołączy jako pierwszy towarzysz. Nastąpi to w ramach głównego questu Wiadomość z daleka, który rozpocznie się po przybyciu do regionu Świtobrzeg. Kai przebywa w lokacji Wybrzeże Klawigera i nie możecie go przegapić.
- Aktywne umiejętności Kaia to ognisty strzał z broni palnej, regeneracja zdrowia i redukcja obrażeń, a także wykonanie silnego skoku. Ma on ponadto zdolność Drugi oddech, która pozwala mu wskrzesić się na polu bitwy. Bardzo przydatna umiejętność związana z eksploracją to Piroman - możecie dzięki niej niszczyć wiele typów barykad, np. pajęczyny czy jeżyny.
Marius
- Marius dołączy do Was jako drugi towarzysz. Do spotkania z nim dochodzi w głównym queście Przedwczesny koniec. Przebywa on w tawernie Szczerzący się Balarok i znajduje się ona w Południowym Rajskim Porcie w regionie Świtobrzeg.
- Aktywne umiejętności Mariusa to unieruchomienie przeciwnika w miejscu, silny strzał dystansowy, a także ukrycie się w chmurze dymu i atak z zaskoczenia. Ma ponadto zdolność nakładania krwawienia na wrogów. Umiejętność związana z eksploracją to Zmysł myśliwego, który pozwala skanować najbliższe otoczenie.
Giatta
- Giatta przyłączy się do Was w głównej fabule jako trzeci towarzysz. Przebywa ona w mieście Fior mes Iverno w Szmaragdowych Tarasach, aczkolwiek nie stanie się członkiem drużyny od razu podczas pierwszej wizyty. Musicie najpierw dostatecznie awansować w głównym queście Metoda animacji.
- Aktywne umiejętności Giatty to leczenie wszystkich sojuszników, otaczanie członków drużyny tarczą energetyczną, a także zwiększanie szybkości drużyny. Ma ponadto zdolność pasywnego leczenia drużyny dzięki własnym atakom. Umiejętność dotycząca eksploracji to przydatna Duchowa iskra - pozwoli Wam aktywować generatory i urządzenia bez konieczności korzystania z granatów elektrycznych.
Yatzli
- Yatzli zrekrutujecie jako ostatniego czwartego towarzysza. Najważniejsze spotkanie z nią ma miejsce w mieście Trzeciogród w regionie Pęknięta Skarpa. Dochodzi do tego podczas rozwiązywania głównego questu Staw czoła swoim lękom.
- Aktywne umiejętności Yatzli to wywoływanie eksplozji esencji, strzelanie seriami pocisków, a także spowalnianie wrogów. Ma ponadto pasywną zdolność rozszerzania ataków na działanie obszarowe. Umiejętność związana z eksploracją to unikalne Rozproszenie iluzji - opisaliśmy je na osobnej stronie Jak usuwać iluzje?.
Jak wybierać towarzyszy?
- Na przestrzeni całej gry możecie zrekrutować 4 głównych towarzyszy, ale w danym momencie z głównym bohaterem mogą podróżować tylko 2 postacie. Od momentu przyłączenia Giatty (trzeciego sojusznika) musicie więc decydować o składzie zespołu.
- Członków drużyny wybiera się w momencie opuszczania obozu drużyny. Częste zmiany aktywnego składu są szczególnie wskazane przy czynnościach związanych z eksploracją. Przykładowo Yatzli warto zabrać ze sobą po zlokalizowaniu każdej nowej iluzji.
Czy są questy i romanse z towarzyszami?
- Nie wszyscy towarzysze mają swoje osobiste questy. Możecie rozegrać większe zadania dla Kaia (Blizny wojenne) oraz Chór zaginionych (Marius). W pozostałych przypadkach muszą Wam wystarczyć regularne rozmowy z towarzyszami w obozie drużyny. O możliwości odbycia każdej nowej konwersacji informuje ikona z wykrzyknikiem.
- Nie możecie swobodnie romansować ze wszystkimi osobami z drużyny. Gra przewiduje jedynie ograniczony romans dla Kaia. Po więcej informacji przejdźcie na stronę Czy są romanse?.
Jak rozwijać sojuszników?
- Rozwój towarzyszy ma niestety mocno ograniczony charakter. Wraz z rozwijaniem głównej postaci mogą oni co jakiś czas awansować na wyższe poziomy doświadczenia i dostawać punkty rozwoju. Każdy towarzysz ma drzewko z 3 aktywnymi i 1 pasywną zdolnością. Każdą z nich możecie dodatkowo wzmocnić poprzez odblokowanie ulepszeń. Aktywne umiejętności możecie aktywować z koła wyboru, przy czym domyślnie towarzysze mogą też je samodzielnie załączać i nie czekać na Waszą komendę.
- Gra nie pozwala ustalać ekwipunku towarzyszy. Mają oni odgórnie narzucone zbroje oraz bronie. Gra pozwala jedynie zmienić wygląd strojów towarzyszy po interakcji z namiotem w obozie, ale ma to jedynie kosmetyczny charakter.
Pamiętajcie, że nie wystarczy Wam punktów rozwoju na odblokowanie wszystkich umiejętności i ulepszeń towarzyszy. Wybierajcie jako pierwsze te, o które najczęściej prosicie danego członka drużyny.