Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Avowed - poradnik do gry

Avowed - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Avowed: Jak włączyć widok TPP? Avowed poradnik, porady

Jak przełączyć się na kamerę TPP w grze Avowed? Na tej stronie poradnika informujemy o możliwości wybrania widoku z perspektywy trzeciej osoby. Dowiecie się też o głównych zaletach i wadach widoku TPP.

Ostatnia aktualizacja: 19 lutego 2025

W Avowed domyślnie proponowana kamera to widok FPP (pierwszoosobowy), ale nie jest to jedyne dostępne ustawienie. Z tej strony poradnika dowiecie się jak zmienić widok na TPP, a także jakie są potencjalne wady i ograniczenia kamery z perspektywy trzeciej osoby.

Jak przełączyć się na kamerę TPP?

  1. Avowed domyślnie uruchamia się z włączoną kamerą FPP, tzn. z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Jest to rekomendowany przez twórców sposób przechodzenia gry. Widok TPP został dodany na życzenie niektórych graczy i jest naszym zdaniem mniej dopracowany.
  2. Możecie wymusić tryb TPP w opcjach gry. Przejdźcie do zakładki Gra lub Dostępność. Możecie tam znaleźć pozycję Widok trzecioosobowy i ją włączyć.
  3. Gra pozwala też swobodnie przełączać się pomiędzy kamerami TPP i FPP. W dowolnym momencie rozgrywki wciśnijcie prawą gałkę analogową (R3) na kontrolerze lub U na klawiaturze.

Wady i zalety widoku TPP

  1. Najważniejszą zaletą trybu TPP jest naszym zdaniem lepsza orientacja wokół głównej postaci. Możecie łatwiej dostrzegać ataki przeciwników z innych stron, łatwiej planować dalekie skoki oraz sprawniej oddalać się od ataków obszarowych.
  2. Tryb TPP w Avowed niestety utrudnia dostrzeganie i podnoszenie drobnego lootu. Musicie nakierować celownik na środku ekranu na obiekt, który chcecie podnieść (lub wykonać z nim inną interakcję). Polecamy pozostawić włączone ustawienie Migotanie łupów, które ułatwi Wam dostrzeganie przedmiotów w otoczeniu. W lokacjach z dużą liczbą lootu warto też na chwilę przywrócić widok FPP.
  3. Niektóre animacje głównej postaci są słabo wykonane, np. animacja pływania albo wykonywania dalekich skoków. Nie wpłynie to na Waszą rozgrywkę, ale może w pewien sposób pogarszać komfort z obcowania z grą.