Wymagania sprzętowe w Atlas Atlas poradnik i porady
Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2019
Gra Atlas posiada miłą dla oka grafikę i przeogromne tereny wypełnione po brzegi obiektami i w założeniach wymaga komputera ze średniej półki do w miarę komfortowej rozgrywki. Niestety, z uwagi na fakt, iż jest to gra we wczesnym dostępnie, optymalizacja na ten moment nie jest zbyt dobra, przez co gra potrafi ostro chrupnąć nawet na mocniejszej maszynie.
Wymagania minimalne
By cieszyć się w miarę płynną rozgrywką w rozdzielczości 1080p z średnimi ustawieniami graficznymi, bądź wysokimi w 720p, trzeba posiadać przynajmniej następujący sprzęt:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i5-2400 (3.1 GHz) / AMD FX-8320 (3.5 GHz)
- Pamięć RAM: 4GB
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 770 / AMD Radeon HD 7870 (2GB)
- Dysk twardy: 100 GB wolnej przestrzeni
Uwaga: warto zainstalować grę na dysku SSD, znacząco zwiększa to komfort z rozgrywki i minimalizuje wszelkie doładowania i przycięcia. Problemem jest jednak spora "waga" gry.
Wymagania zalecane
By cieszyć się płynną rozgrywką w rozdzielczości 1080p z ustawieniami graficznymi ustawionymi na najwyższe, trzeba posiadać przynajmniej następujący sprzęt:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i5-4670K (3.4 GHz) / AMD Ryzen R5 1500X
- Pamięć RAM: 8GB
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580X (8GB)
- Dysk twardy: 100 GB wolnej przestrzeni
Uwaga: warto zainstalować grę na dysku SSD, znacząco zwiększa to komfort z rozgrywki i minimalizuje wszelkie doładowania i przycięcia. Problemem jest jednak spora "waga" gry.
Nasz sprzęt
Niniejszy poradnik powstał na wersji gry na PC, a do jego stworzenia wykorzystano komputer o następującej konfiguracji:
- System operacyjny: Windows 10 (64bit)
- Procesor: Intel Core i5-3470 (3.2 GHz)
- Pamięć RAM: 16GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 970 (4GB)
- Dysk twardy: gra zainstalowana na szybkim dysku SSD
Uwagi: gra przez większość czasu działała w stałych 30 klatkach na sekundę, w rozdzielczości 1080p, na ustawieniach high/ultra. Jednakże, spadki płynności zdarzały się dość często i to w miejscach, w których spadków być nie powinno (na otwartym terenie, bez obiektów do renderowania), co wskazuje na błędy gry. Do gry w 60 klatkach na sekundę trzeba było zmniejszyć detale na low/medium.