Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Atlas - poradnik do gry

Atlas - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Jak stworzyć pierwsze narzędzia w Atlas? Atlas poradnik i porady

Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2019

W poprzednim rozdziale poradnika do gry Atlas - "Jak pozyskać pierwsze surowce?" - można było dowiedzieć się, w jaki sposób zebrać pierwsze składniki służące do wytworzenia podstawowych przedmiotów. W tym rozdziale z kolei dowiesz się, jak je wykorzystać i co dzięki nim zyskasz.

Jak tworzyć narzędzia

Narzędzia tworzy się na ekranie ekwipunku. - Jak stworzyć pierwsze narzędzia w Atlas? - Atlas - poradnik do gry
Narzędzia tworzy się na ekranie ekwipunku.

Tworzenie narzędzi i ogólnie przedmiotów jest w grze Atlas bajecznie proste - wystarczy zebrać odpowiednią ilość surowców, otworzyć ekwipunek przy pomocy klawisza "I" i kliknąć dwa razy na ikonkę interesującego przedmiotu, by po kilku sekundach ten pojawił się w plecaku. Kilka przedmiotów dostępnych będzie od początku rozgrywki, kolejne trzeba będzie odblokowywać, inwestując zdobywane punkty rozwoju w odpowiednie umiejętności.

Uwaga - pamiętaj, iż możesz kolejkować tworzenie przedmiotów. Możesz zlecić, na przykład, tworzenie kilofa, toporka i 3 włóczni, jedno po drugim i po prostu poczekać na końcowy efekt. Możesz też zlecić wytworzenie większej ilości przedmiotów - w tym celu kliknij prawym przyciskiem myszy na danym przedmiocie i wybierz interesującą cię ilość przedmiotów do wytworzenia.

Kamienny kilof (Stone Pick)

Kamienny kilof to podstawowe narzędzie tego typu w grze, do którego dostęp uzyskasz już na początku rozgrywki. Kilof wykorzystać można w krytycznej sytuacji do walki, jednak jego głównym zadaniem jest wspomaganie wydobywania surowców. Wykorzystać możesz go do zbierania kamieni, atakując nim przeróżne głazy - za co otrzymasz kamień (Stone), krzemień (Flint) i metal - możesz też użyć go by pozyskać duże ilości strzechy (Thatch) atakując drzewa. Co więcej, korzystanie z kilofa nie rani postaci, tak jak w przypadku zbierania surowców gołymi rękami.

Uwaga - pamiętaj, by regularnie naprawiać kilof, by nie uległ zniszczeniu. Na ikonce kilofa widać będzie biały pasek "zdrowia" - przedstawia on stan zużycia narzędzia. By go naprawić, kliknij nań i wybierz opcję "Repair".

Kamienny toporek (Stone Hatchet)

Toporek znacznie ułatwia pracę. - Jak stworzyć pierwsze narzędzia w Atlas? - Atlas - poradnik do gry
Toporek znacznie ułatwia pracę.

Kamienny toporek to odpowiednik kilofa, z tym, że wykorzystywany do zbierania drewna. Jak nietrudno się domyślić, by zbierać przy jego pomocy drewno trzeba po prostu okładać drzewa - razem z drewnem (Wood), otrzymasz też niewielką ilość strzechy (Thatch). Toporek wykorzystać możesz też do "obrabiania" upolowanej zwierzyny, tłukąc nim w truchło poległego stworzenia - dzięki temu otrzymasz mięso (Meat), skóry (Hide) i inne cenne przedmioty, uzależnione od upolowanego zwierzęcia.

Uwaga - tak jak w przypadku opisywanego wyżej kilofa, toporek również warto regularnie naprawiać.

Włócznia (Spear)

Włócznia to pierwsza pełnoprawna broń w grze, którą wykorzystasz do obrony, jak i do polowania na stwory. Włócznia ma dwa "tryby walki" - przy pomocy lewego przycisku myszy możesz atakować nią na bliskim dystansie, przytrzymując prawy przycisk możesz z kolei cisnąć nią w cel, tracąc jednak włócznię bezpowrotnie.

Uwaga - włócznie bardzo szybko się rozpadają, warto jest więc mieć ich w ekwipunku przynajmniej 2-3 sztuki, by nagle nie brakło Ci narzędzi do walki.

Ubranie z tkaniny (Cloth armor)

Postać w grze Atlas startuje praktycznie goła - nie jest chroniona przed obrażeniami, jak i wpływem temperatury. By temu zaradzić, możesz wytworzyć ubranie z tkaniny - odpowiednio czapkę (Cloth Hat), koszulę (Cloth Shirt), rękawiczki (Cloth Gloves), spodnie (Cloth Pants) i buty (Cloth Boots). Do ich stworzenia wymagane będą skóry (Hide), które pozyskać możesz ze zwierząt, jak i włókno (Fiber) (po szczegóły zajrzyj do rozdziału "Jak pozyskać pierwsze surowce?").

Ubranie z tkaniny (jak i każde lepsze odzienie w grze) zapewnia premię do odporności na ataki i obrażenia od upadku, a także zmniejsza wpływ niskiej i wysokiej temperatury.