Dlaczego nie mogę awansować powyżej 8 poziomu doświadczenia? Atlas poradnik i porady
Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2019
Gdy tylko rozpoczniesz przygodę w grze Atlas, zauważysz, iż twoja postać zdobywa punkty doświadczenia za niemalże każdą czynność, którą wykona - zdobycie surowca, stworzenie przedmiotu czy w końcu zabicie stworzenia. Kolejne poziomy wpadać będą szybko, jednak w momencie wskoczenia na poziom 8, otrzymasz informację, iż dalszy rozwój jest niedostępny. W tym rozdziale dowiesz się, jak temu zaradzić.
Zdobywanie punktów doświadczenia reprezentowane jest przez ikonkę "XP" widoczną w prawym dolnym rogu ekranu, a także przez wskaźnik, który znajdziesz w ekwipunku (otwieranym przy pomocy klawisza "I"). Gdy pasek się zapełni, postać wskoczy na wyższy poziom i będzie można wydać punkt do rozwoju statystyk, jak i 3 punkty umiejętności. Schody zaczynają się jednak po uzyskaniu poziomu 8 - dalszy rozwój w lokacji startowej jest niemożliwy. By rozwinąć dalej postać, trzeba będzie wydostać się z wyspy, na której rozpoczyna się przygoda i odkryć nowy ląd.
By osiągnąć ten cel trzeba jednak stworzyć swój pierwszy okręt. By zyskać dostęp do okrętów, możesz odblokować stosowną umiejętność, co pozwoli Ci samemu je wznosić. W początkowych godzinach rozgrywki nie warto jednak marnować na to punktów umiejętności i zamiast tego wystarczy udać się do żeglarza (Shipyardsman), którego znajdziesz w Freeport - stał on będzie przy pomoście, trudno jest go przeoczyć. Rozpocznij rozmowę z żeglarzem, by twoim oczom ukazały się dwa schematy - tratwa (Raft) i slup (Ramshackle Sloop).
Zdecydowanie lepszym wyborem jest tutaj wytworzenie slupa - wymaga to więcej pracy, jednak okręty te są znacznie łatwiejsze w obsłudze na morzu i zapewniają dużo lepszą ochronę. By stworzyć ten okręt, trzeba będzie przynieść do żeglarza następujące surowce: 225x włókien (Fiber), 75 skór (Hide) i 250 drewna (Wood). Jak nietrudno się domyślić, przenoszenie takiej ilości surowców przeciąży twoją postać - nie przejmuj się jednak, zbierz je i powoli doczłap do żeglarza. Rozpocznij z nim rozmowę i "wykup" pożądany okręt, by ten pojawił się na końcu pomostu.
Teraz wystarczy tylko wdrapać się po drabinie ulokowanej na końcu okrętu i dostać się na pokład. Gdy staniesz na pokładzie, rozłóż żagle i wejdź w interakcję ze sterem, by zacząć kontrolować okręt. Na ekranie pojawi się miniaturka okrętu, wraz z białą strzałką przedstawiającą kierunek wiatru. Jak nietrudno się domyślić, by się poruszać trzeba będzie ustawić okręt tak, by wiatr wiał od tyłu (czyli by strzałka pokazywała do góry).
Teraz tylko wystarczy skierować się w dowolną stronę i po prostu płynąć przed siebie. Twoim celem jest opuszczenie sektora, w którym aktualnie się znajdujesz - to sprawdzić można otwierając mapę (M). Gdy dotrzesz do nowego sektora, płyń przez niego do momentu, aż na horyzoncie zobaczysz zarys lądu i skieruj w jego stronę okręt. Po dotarciu do lądu wystarczy tylko zejść z okrętu, by odkryć nową lokalizację, co odblokuje dalszy rozwój postaci.
Uwaga - przemierzając wody przy pomocy okrętu uważaj na wrogo nastawione statki patrolujące wody. Warto trzymać się od nich z daleka - nie będą Cię gonić, jeśli tylko nie zbliżysz się do nich za bardzo. Pamiętaj też, by zebrać odpowiedni prowiant przed wyprawą - 2-3 pełne bukłaki (Waterskin), 20 upieczonego mięsa zwierzęcego (Animal Meat) i rybiego (Fish Meat) i około 100 owoców. Warto też mieć w zapasie trochę drewna (Wood), kamieni (Stone) i włókna (Fiber), by być w stanie naprawiać statek, jak i w razie czego ustawić i odpalić ognisko, by ogrzać postać. Pamiętaj także, by ustawić łóżko (Bed) na pokładzie - gdy to uczynisz, możliwe będzie