Oswajanie i trening stworzeń w Atlas Atlas poradnik i porady
Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2019
Jedną z ciekawszych mechanik w grze Atlas jest możliwość oswajania, a następnie trenowania różnorakich stworzeń. Sprawdzają się one zarówno jako środek transportu, umożliwiający szybsze przemieszczanie się, jak i pomocnicy w trakcie walki. W rozdziale tym dowiesz się o sposobach oswajania stworzeń, jak i ich trenowania.
Oswajanie - informacje i wymagania
O samym procesie oswajania warto wiedzieć kilka dodatkowych rzeczy, mianowicie:
- Wymagane zdolności. By oswoić stworzenie, trzeba będzie odblokować zdolności Tools of the Trade, Hand-to-Hand Combat i Beastmastery Unlock z drzewka Survivalism, a następnie Taming z drzewka Beastmastery.
- Do oswajania konieczne będzie posiadanie ulubionej żywności danego stwora. W większości przypadków sprawdzą się tutaj jagody (Berries) albo owoce (Fruits), jedynymi wyjątkami są drapieżniki takie jak lew (Lion), niedźwiedź (Bear), wilk (Wolf) i tygrys (Tiger), które jedzą mięso zwierzęce (Animal Meat), mewa (Seagull) i Razortooth, które jedzą mięso ryb (Fish Meat) i sępy (Vulture), które preferują zgniliznę (Rotten Meat).
- Do oswajania pasywnego wystarczy posiadać wymagany rodzaj jedzenia, do drugiego sposobu (opisanego niżej) wymagane jest posiadanie boli (Bola), przedmiotu, który odblokowuje się wraz ze zdolnością Taming.
- Każde oswojone stworzenie oferować będzie inne dodatkowe korzyści dla gracza. O ile owca (Sheep) będzie raczej bezużyteczna, o tyle koń (Horse) czy niedźwiedź (Bear) będą już bardzo przydatni - na obu można się przemieszczać, niedźwiedź dodatkowo świetnie spisuje się w walce.
- Oswojone zwierzęta będą awansować na kolejne poziomy, wraz z wykonywanymi przez nie czynnościami.
Oswajanie pasywne
Oswajanie pasywne to metoda niewymagająca siłowej interwencji gracza, która opiera się, w gruncie rzeczy, na "przekupstwie" stworzenia przy pomocy jego ulubionego pokarmu. By tego dokonać, wystarczy umieścić wymagany rodzaj pożywienia na aktywnym pasku, zbliżyć się do stworzenia, które chcesz oswoić i wcisnąć klawisz akcji, gdy na ekranie pojawi się opcja nakarmienia (Feed) stworzenia. Robiąc to stopniowo zapełniać będziesz pasek postępu znajdujący się pod nazwą stworzenia - gdy ten dojdzie do 100%, stworzenie zostanie oswojone, a ty będziesz w stanie je nazwać.
Uwaga - oswajanie pasywne nie działa na część stworzeń. W ich przypadku na ekranie nie wyświetli się komunikat o możliwości ich karmienia.
Oswajanie przy pomocy Boli
Drugi sposób zakłada wykorzystanie boli (Bola) do oswojenia stworzenia. Sposób ten wykorzystywany jest w przypadku stworzeń, których nie da się oswoić metodą pacyfistyczną, czyli:
- Papuga (Parrot);
- Niedźwiedź (Bear);
- Byk (Bull);
- Kruk (Crow);
- Koń (Horse);
- Mewa (Seagull);
- Sęp (Vulture);
- Wilk (Wolf);
- Pingwin (Penguin);
- Słoń (Elephant);
- Żyrafa (Giraffe);
- Lew (Lion);
- Nosorożec (Rhino);
- Tygrys (Tiger);
- Razortooth;
- Shieldhorn;
W pierwszej kolejności wytworzyć musisz sam przedmiot, bolę (Bola), który odblokowuje się wraz ze zdolnością Taming. Następnie trzeba zbić poziom zdrowia stworzenia do mniej więcej 10% i wykorzystać na nim wspomniany przedmiot. Gdy stworzenie zostanie powalone, trzeba szybko się do niego zbliżyć i nakarmić je przy pomocy jego ulubionego jedzenia. Następnie cały proces trzeba powtórzyć tyle razy, by zapełnić pasek postępu widoczny pod nazwą stworzenia. Gdy pasek dojdzie do 100%, stworzenie zostanie oswojone i będzie można je nazwać.