Sapi-Res Nome i Khensu Nome Zadania poboczne, mapa questów | Solucja Misje i questy - Assassin's Creed Origins poradnik Wszystkie zadania i misje w Sapi-Res Nome i Khensu Nome oraz mapa z zaznaczonymi questami w Assassin's Creed Origins. Questy: Nadużycie władzy, Struś, Nowy w mieście, Lament robotników, Stara biblioteka, Konflikt interesów, Dym nad wodą, Wszystkie oczy na nas, Zaginione szczęście i Poborca podatków. Ostatnia aktualizacja: 6 listopada 2017 292292 Następna Zadania poboczne Giza Poprzednia Zadania poboczne Sap-Meh Nome Na stronie opisaliśmy wszystkie poboczne questy, które można rozpocząć podczas pobytu w sąsiadujących ze sobą prowincjach Sapi-Res Nome oraz Khensu Nome. Najlepiej przemierzać je postacią z okolic 15-18 poziomu, ale w razie napotkania trudnego questu możesz odłożyć go sobie na później. Każde zadanie zawiera informację o jego odblokowaniu, jego opis przebiegu oraz zestawienie nagród za jego ukończenie. Nadużycie władzyStruśNowy w mieście (New Kid in Town)Lament robotników (Worker's Lament)Stara biblioteka (The Old Library)Konflikt interesów (Conflicts of Interest)Dym nad wodą (Smoke Over Water)Wszystkie oczy na nas (All Eyes on Us)Zaginione szczęście (Lost Happiness)Poborca podatków (The Tax Master) Nadużycie władzySugerowany poziom doświadczenia: 17 Jak odblokować: Rozmowa z farmerem. Nagrody za ukończenie: 1500 XP. Quest Abuse of Power: Farmer poprosi Bayeka o pomoc w zebraniu plonów. Podnoś z ziemi kolejne wiązki siana (w sumie 3 tego typu obiekty) i przenoś je do wozu gdzie należy je upuszczać. Po wykonaniu tego zadania musisz odnaleźć w wiosce poborcę podatkowego i skorzystaj w tym celu z pomocy Senu. Musisz zabić tę osobę i możesz np. użyć łuku lub zeskoczyć na poborcę z dachu (dobrą okazję do ataku prezentuje obrazek). Śmierć poborcy podatkowego zakończy quest. Jeśli nie chcesz walczyć z ochroniarzami poborcy to po zabójstwie ucieknij z wioski. StruśSugerowany poziom doświadczenia: 17 Jak odblokować: Rozmowa z kobietą. Nagrody za ukończenie: 1500 XP. Quest: The Ostrich. Pogadaj z kobietą dobijającą się do drzwi chatki. Otrzymasz zlecenie odnalezienia i zamordowania poborcy podatkowego. Musisz w tym celu dotrzeć do fortu Camp Shemu na południowy-zachód od miejsca startu. Wykonaj zwiad z wykorzystaniem Senu żeby zlokalizować poborcę oraz żeby oznaczyć wszystkich innych wrogów z obozowiska. Do fortu najlepiej zakraść się nocą. Ułatwi ci to przemieszczanie się i ponadto będziesz mógł bezproblemowo zabić śpiącego poborcę podatkowego (obrazek). Za dnia pozbycie się go atakiem z ukrycia może być trudniejsze. Śmierć poborczy zakończy ten krótki quest. Nowy w mieście (New Kid in Town)Sugerowany poziom doświadczenia: 18 Jak odblokować: Rozmowa z Ramessu. Nagrody za ukończenie: 1500 XP. Udaj się na spotkanie z Nehim z jednej z chatek z Letopolis. Zostaniesz poproszony o odzyskanie jego wozu. Wybierz się na zachód od miasta i użyj Senu żeby zlokalizować wehikuł. Skorzystanie z usług orła pozwoli ci też ustalić, że bandyci (18 poziom) przygotowali w pobliżu zasadzkę. Jeśli chcesz możesz samemu zaatakować ich z zaskoczenia (przykład na obrazku), ale uważaj na oswojone lwy, które rzucą się na Bayeka po tym jak ten dostatecznie się do nich zbliży. Oczyść w dowolny sposób okolicę i zasiądź za sterami wozu (mógłbyś też podjąć próbkę ucieczki nim, ale byłoby to ryzykowne). Powróć do Letopolis i "zaparkuj" wóz obok chatki Nehiego. Porozmawiaj z Nehim, obejrzyj hieroglify na ścianie w jego chatce i udaj się na spotkanie z Ramessu. Musisz teraz obejrzeć hieroglify z trzech innych chatek. Za każdym razem porozmawiaj z oznaczoną osobą i dopiero wtedy wejdź do chatki. Zdobędziesz papirus Hieroglyph Papyrus. Przed Tobą mała zagadka podobna do zagadek z innych papirusów. Musisz odnaleźć Świątynię Miliona Lat (Temple of a Million Years) w oparciu o zagadkę słowną zapisaną na papirusie. Lokalizację świątyni prezentują dołączone obrazki - jest ona na pustyni w niewielkiej odległości na południowy-zachód od Letopolis. W pobliżu świątyni mogą kręcić się bandyci i należy ich zabić. Przeciśnij się między skałami żeby wkroczyć do świątyni. Zapal pochodnię i rozpocznij eksplorację - uważaj na kobry, które podpalaj lub zabijaj bronią białą. Po dotarciu do głównej komnaty musisz zbadać wszystkie interaktywne miejsca - parę zwłok, przewrócony pojemnik na mikstury, posąg Pani Rzezi i papirus z zapisaną modlitwą. Po obejrzeniu rekonstrukcji powróć do Nehiego. Lament robotników (Worker's Lament)Sugerowany poziom doświadczenia: 18 Jak odblokować: Obejrzenie papirusu i rozmowa z Nito. Nagrody za ukończenie: 1500 XP. Zadaniem Bayeka jest zajrzenie do robotników. Wyślij Senu na zwiad, dzięki czemu ustalisz, że musisz dotrzeć do dużej studni (obrazek). Wskocz do niej i porozmawiaj z jednym z robotników. Dowiesz się o zawalonym tunelu i konieczności uratowania dwóch innych pracowników. Wejdź do małego korytarza i po drodze rozbij przeszkodę dowolną bronią białą. Porozmawiaj z leżącym na ziemi pierwszym zaginionym robotnikiem (Ipuy) i przenieś go do miejsca gdzie rozmawiałeś z jego kolegą. Raz jeszcze wejdź do małego tunelu. Zniszcz kolejną barykadę i przeciśnij się między skałami. Uważaj na okoliczne kobry, które możesz np. podpalać pochodnią. Dotrzyj do drugiego robotnika (Baba) i pogadaj z nim. Po wszystkim powróć do Nito. Uwaga - Obok miejsca gdzie przebywał ostatni odnaleziony robotnik jest biblioteka gdzie może rozpocząć inny poboczny quest The Old Library (opis poniżej). Stara biblioteka (The Old Library)Sugerowany poziom doświadczenia: 18 Jak odblokować: Zbadanie papirusu w zaginionej bibliotece. Nagrody za ukończenie: 1500 XP, miecz Sword of Ptah. Biblioteka jest w podziemiach i możesz dotrzeć do niej w ramach opisanego powyżej innego pobocznego questu Worker's Lament. Wejście do biblioteki pokazuje obrazek i jest ono tuż obok miejsca, w którym w poprzednim queście odnalazłeś ostatniego zaginionego robotnika (Baba). Po przeczytaniu papirusu musisz wyruszyć na wschodni brzeg Nilu - do prowincji Ka-Khem Nome. Celem wyprawy jest odnalezienie zaginionego miecza i musisz w związku z tym dotrzeć do ruin sąsiadujących z jedynym punktem widokowym w Ka-Khem Nome. Załączy się tam rozmowa. Wyrusz teraz na północ do obozowiska bandytów Dasos Hideout. Wykonaj zwiad z użyciem Senu. Musisz odszukać pokazane na obrazku wejście do jaskini, w pobliżu którego przebywa grupa hien. Rozpraw się z nimi i wejdź do środka. Poszukiwany miecz Sword of Ptah (18 poziom, bardzo rzadka broń) jest w dużej skrzyni. Konflikt interesów (Conflicts of Interest)Sugerowany poziom doświadczenia: 15 Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting. Nagrody za ukończenie: 1250 XP, tarcza (tylko jeśli nie zniszczysz łodzi Zervosa). Zadanie to wymusza porozmawianie z handlarzami z targowiska w Sais na temat Zervosa. Po dotarciu za dnia na targowisko zacznij przepytywać kolejne osoby z ikonami nad ich głowami. Musisz odbyć rozmowy ze wszystkimi dostępnymi postaciami żeby zapełnić pasek postępów. Po zaktualizowaniu celu misji należy zaczekać na nastanie nocy i z pomocą może ci tu przyjść zdolność Świt i zmierzch pozwalająca na szybką zmianę pory dnia. Zauważ, że niektórzy handlarze rozpoczęli wspólny przemarsz (obrazek). Zacznij ich śledzić. Doprowadzą oni Bayeka do budynku, w którym skrywa się Zervos. Od Zervosa otrzymasz nowe zlecenie - ukradzenia lub zniszczenia jego łodzi. Udaj się do małego magazynu w porcie (Sap-Meh Warehouse) gdzie kręcą się przeciwnicy (16 poziom doświadczenia). Jeśli chcesz ich po cichu eliminować to wykonaj zwiad i przystąp do działania pod osłoną nocy. Jeżeli planujesz zniszczyć łódź Zervosa to podpal strzałę i poślij ją w stronę czerwonego dzbana (obrazek).Jeżeli planujesz ukraść łódź Zervosa to pozbądź się najpierw wszystkich okolicznych wrogów. Dodatkowo licz się z koniecznością używania łuku już po dokonanej kradzieży gdy podpłyną łodzie z nowymi wrogami na pokładzie. Dopłyń bezpiecznie w oznaczone miejsce.Niezależnie od wybranego wariantu zachowania pogadaj na sam koniec z Zervosem. Jeśli ocaliłeś jego łódź przed zniszczeniem to otrzymasz rzadką tarczę jako dodatkową nagrodę. Dym nad wodą (Smoke Over Water)Sugerowany poziom doświadczenia: 15 Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting. Nagrody za ukończenie: 2000 XP. Musisz spotkać się z Amosis w dokach i w odnalezieniu jej pomoże ci Senu. Kolejna część zadania dotyczy odnalezienia Jeski i udaj się w tym celu w pobliże legowiska hipopotamów na południe od wioski Sais. Ponownie wyślij Senu na zwiad. Okaże się, że musisz zabić wszystkie hipopotamy z okolicy. Staraj się je atakować po kolei i szczególnie pilnuj się podczas atakowania najsilniejszego hipopotama, który powiązany jest z możliwością ukończenia tej lokacji. Po wygranej bitwie pogadaj z Jeską. Musisz zacząć eskortować Jeskę w drodze do jej wioski. Zajmij miejsce na pokładzie łodzi, zaczekaj aż dołączy Jeska i wyrusz do wskazanej przez grę lokacji. W trakcie podróży możecie zostać zaatakowani przez inne łodzie i używaj wtedy łuku. Cel podróży to wioska Mefkat w prowincji Sapi-Res Nome. Po dotarciu na miejsce okaże się, że została napadnięta przez bandytów. Twoim następnym zadaniem jest oczyszczenie wioski z wrogów. Możesz po cichu pozbywać się kolejnych szabrowników lub przystępować do otwartych walk z nimi. Po walkach pogadaj z Jeską i podnieś rannego Pentu. Musicie wspólnie dotrzeć na pobliską farmę gdzie quest zakończy się. Wszystkie oczy na nas (All Eyes on Us)Sugerowany poziom doświadczenia: 16 Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting. Nagrody za ukończenie: 1250 XP. Musisz wyeliminować w sumie sześciu łuczników podległych Sefetu. Są oni rozstawieni na dachach w różnych częsciach wioski Sais. W ich odnajdywaniu może ci oczywiście pomóc Senu. Po zlokalizowaniu łuczników możesz pozbywać się ich na dowolne sposoby - używając łuku, broni białej lub zakradając się do nich (najlepiej nocną porą) i korzystając z ukrytego ostrza. Zabicie wszystkich łuczników zakończy misję. Zaginione szczęście (Lost Happiness)Sugerowany poziom doświadczenia: 16 Jak odblokować: Zbadanie stołu ze zleceniami (Informant Table) w wiosce Sais. Jest on odblokowywany w trakcie zaliczania głównego zadania The Scarab's Sting. Nagrody za ukończenie: 125 XP. Porozmawiaj z pracowniczką browaru w Sais na temat zaginionego asystenta Nesamuna. Na poszukiwania wyrusz na południe od wioski. Okaże się, że asystent jest przetrzymywany w forcie Psenemphaia Hideout i w zlokalizowaniu go jak zwykle może ci pomóc Senu. Możesz zakraść się do obozowiska nocną porą lub wykorzystać to, że jest słabo bronione i pokonać wszystkich wrogów w bezpośrednich walkach. Niezależnie jak się zachowasz odszukaj Nesamuna w jednym z namiotów (obrazek) i doprowadź do jego oswobodzenia. Zaliczy to quest. Poborca podatków (The Tax Master)Sugerowany poziom doświadczenia: 17 Jak odblokować: Automatycznie po ukończeniu zadań ze stołu ze zleceniami w wiosce Sais. Nagrody za ukończenie: 1250 XP. Dotrzyj do znanej kryjówki w Sais, a dowiesz się, że Sefetu porwał Harkhufa. Musisz w tym celu wyruszyć do dużej wrogiej bazy Fort Nikiou. Na teren fortu najlepiej jest zakraść się nocą i dopiero po wcześniejszym przeprowadzeniu rekonesansu z użyciem Senu. Orzeł może ci też pomóc w zlokalizowaniu Harkhufa. Dodatkowo możesz wykorzystać podpowiedź gry i zlokalizować tajne przejście do fortu na jego wschodnich obrzeżach - pokazuje je obrazek i skorzystanie z niego pozwoli ci ominąć palisadę otaczającą szczelnie fort. Harkhuf jest więziony w piwnicy jednego z budynków. Prowadzi do niej pokazany na obrazku właz, ale jest on zamknięty. Klucz jest w posiadaniu samego Sefetu. Odszukaj go w forcie - jest on jednym z silnie opancerzonych przeciwników. Najlepiej jest podjąć próbę zaatakowania go z zaskoczenia, ale jeśli dojdzie do bezpośredniej konfrontacji to unikaj jego ataków i sam stosuj silne ciosy, które wyprowadzą go z równowagi i odsłonią na kolejne ataki. Po wygranym pojedynku przytrzymaj przycisk potwierdzenia zabójstwa, a zdobędziesz klucz Prison Key. Uwolnij dzięki niemu Harkhufa. Na sam koniec musicie bezpiecznie opuścić fort. Wybierz dowolne wyjście (najlepiej byłoby wcześniej oczyścić drogę do jednego z nich). Po opuszczeniu fortu pogadaj z uratowanym Harkhufem żeby zaliczyć quest. Następna Zadania poboczne Giza Poprzednia Zadania poboczne Sap-Meh Nome