Memfis Zadania poboczne, mapa, questy | Solucja Assassin's Creed Origins Solucja, poradnik - Misje, questy - Assassin's Creed Origins Wszystkie zadania i misje w Memfis oraz mapa z zaznaczonymi questami w Assassin's Creed Origins. Questy: Najpaskudniejszy odór, Krew w wodzie, Dzieci ulicy, Dylemat piekarki, Mortem Romanum. Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019 292292 Następna Zadania poboczne Cyrenejka Poprzednia Zadania poboczne Giza Na stronie opisaliśmy wszystkie poboczne questy, które można rozpocząć podczas pobytu w mieście Memfis. Do prowincji tej warto dotrzeć nie wcześniej niż po awansowaniu Bayeka na 20 poziom, aczkolwiek optymalnie najlepiej jest zaczekać aż rozwinie się go na co najmniej 23 poziom. Każde zadanie zawiera informację o jego odblokowaniu, jego opis przebiegu oraz zestawienie nagród za jego ukończenie. Incoming ThreatNajpaskudniejszy odór (Odor Most Foul)Krew w wodzie (Blood in the Water)Dylemat piekarki (The Baker's Dilemma)Dzieci ulicy (Children of the Streets)Mortem RomanumPieśń Taimhotep (Taimhotep's Song)Sen o popiołach (A Dream of Ashes) Incoming ThreatSugerowany poziom doświadczenia: 35 Jak odblokować zadanie: Podejdź do miejsca zaznaczonego na mapie. Nagrody: 3000 XP, Rzadkie podwójne ostrze. W Memphis czeka na ciebie mężczyzna. Da ci on list. Po otrzymaniu go musisz udać się do obozu wroga i oczyścić go ze wszystkich przeciwników. Dotarcie do tego miejsca jest skomplikowane. Musisz przejść przez wysokie góry. Lepiej idz na około. Może stracisz trochę czasu tak idąc, ale jeśli spadniesz będziesz musiał całe góry jeszcze raz. Oczyszczenie obozu ułatwi ci wypuszczenie lwa, którego żołnierze trzymają w klatce. W środku obozu znajduje się dowódca, gdy go zabijesz musisz go przeszukać i zabrać mu list. Po oczyszczeniu całej lokacji dostaniesz nowe zadanie. Na mapie pojawią się 3 oznaczone miejsca. W każdym z nich znajduje się wóz z towarem. Musisz go zniszczyć. Najlepiej robić to za pomocą łuku. Dzięki temu nie wdasz się w walkę ze strażnikami i na spokojnie przeniesiesz się do kolejnej lokacji. Na samym końcu pójdź do Pissa Oros Citadel. Tam oprócz zniszczenia towaru będziesz musiał zabić jednego człowieka. Przygotuj się na walkę, na on bardzo dużą obstawę. Nie wystarczy dobry strzał z łuku. Musisz go dobić, więc warto oczyścić teren. Po wykonaniu zadania udaj się do Aleksandrii. Znajdziesz tam ciało Otisa. Musisz przeprowadzić śledztwo. Na dole domu przeszukaj zwłoki Otisa, jego służącej i papirusy. Potem wejdz na górę. Tam zbadaj ciało, krew na łóżku i wazę. Bayek poinformuje cię, że w niej coś się znajduje. Rozbij ją i przejrzyj papirusy ukryte w środku. Na tym zakończy się misja. Najpaskudniejszy odór (Odor Most Foul)Sugerowany poziom doświadczenia: 20 Jak odblokować: Rozmowa z jedną z modlących się osób lub sprawdzenie stołu ze zleceniami (Informant Table) na terenie Memfis. Nagrody za ukończenie: 1500 XP. Zadaniem Bayeka jest ustalenie źródła nieprzyjemnych zapachów na terenie Memfis. Musisz rozpocząć od zlokalizowania w mieście wejścia do grobowca. Wyślij w tym celu Senu na zwiad. Poszukiwane wejście do jaskini pokazuje dołączony obrazek. Zachowaj czujność, bo w jednej z pierwszych komnat grobowca przebywa grupa bandytów z 21 poziomu. Rozpraw się z nimi i kontynuuj eksplorację, która zakłada zburzenie jednej z osłabionych ścian (użyj dowolnej broni białej). Po wkroczeniu do obszaru nadającego się do zbadania zacznij sprawdzać kolejne interaktywne obiekty. Będą to kolejno mumie, złożona przez mieszkańców ofiara oraz kałuża krwi na podłodze. Zburz kolejną barykadę (tę, do której prowadzą ślady krwi). Dotrzesz do komnaty ze zgniłymi mumiami. Obejrzyj tu ostatni ślad (obrazek) - fragmenty ciał. Opuść grobowiec i udaj się do budynku w mieście gdzie balsamowane są zwłoki. Porozmawiaj z oznaczoną osobą i zacznij badać okolicę. Musisz porozmawiać z kilkoma innymi postaciami. Jedna z nich zasugeruje spotkanie się z robotnikiem na tyłach budynku. Po rozmowie z robotnikiem wyrusz do magazynu, w którym składowany jest natryt. Bayek przesłucha tam kolejną osobę i otrzymasz namiary na jaskinię bandytów zajmujących się mieszaniem natrytu. Użyj Senu żeby zlokalizować kryjówkę bandytów w zachodniej części Memfis. Wejście do niej jest nieco lepiej ukryte i pokazuje je obrazek. Po wejściu do jaskini możesz starać się eliminować bandytów po cichu lub przystępować do otwartych walk z nimi. Zabicie ich wszystkich zakończy quest. Krew w wodzie (Blood in the Water)Sugerowany poziom doświadczenia: 20 Jak odblokować: Rozmowa z Thutmosem lub sprawdzenie stołu ze zleceniami (Informant Table) na terenie Memfis. Nagrody za ukończenie: 1500 XP. Quest rozpoczyna się nietypowo, bo musisz dopłynąć do miejsca, w którym jego zleceniodawca (Thutmose) podróżuje łodzią po rzece i usiąść na łodzi żeby wysłuchać szczegółów zlecenia. Wyrusz do zbiornika sąsiadującego z pałacem w Memfis gdzie mają przebywać krokodyle i po dotarciu na miejsce zacznij po kolei je atakować. Do zabicia jest dość liczna ich grupa, tak więc bądź gotowy do ewentualnej ucieczki jeśli zbyt mocno osłabią Bayeka. Po oczyszczeniu okolicy zaczekaj na nastanie nocy (możesz użyć zdolności Świt i zmierzch żeby przyśpieszyć upływ czasu) i udaj się do kryjówki Thutmose. Jest ona ukryta pomiędzy budynkami i wejście do niej pokazuje obrazek (Senu może pomóc ci w zlokalizowaniu jej). Otrzymasz tym razem zlecenie zamordowania dwóch przestępców. Podróżują oni łodziami po małych rzeczkach biegnących przez Memfis. Docieraj do nich w dowolnej kolejności i namierzaj ich z pomocą Senu. Najlepiej jest eliminować ich celnymi strzałami z dobrego łuku drapieżcy. Zabicie obu kryminalistów (każde zabójstwo musisz dodatkowo potwierdzić po dotarciu do ciała) zakończy quest. Dylemat piekarki (The Baker's Dilemma)Sugerowany poziom doświadczenia: 23 Jak odblokować: Rozmowa z Tetą lub sprawdzenie stołu ze zleceniami (Informant Table) na terenie Memfis. Nagrody za ukończenie: 1500 XP. Od Tety otrzymasz zadanie uratowania porwanego degustatora. Osoba ta jest przetrzymywana w klatce przyczepionej do wozu podróżującego po Memfis. W celu zatrzymania wozu musisz zabić woźnicę i najlepiej jest użyć łuku. Dodatkowo na atak postaraj się zdecydować zanim wóz dotrze do fortu Memphites Barracks lub dopiero po tym jak z niego wyjedzie. W przeciwnym razie możesz też dodatkowo zostać zaatakowany przez żołnierzy stacjonujących w barakach. Uwolnij więźnia z klatki, podnieś go i wyrusz z nim do zleceniodawczyni questu. Z nowej rozmowy dowiesz się o słojach z zatrutymi ciastami i o konieczności zniszczenia ich. Wyrusz w stronę wspomnianego fortu Memphites Barracks. Jest on świetnie pilnowany, tak więc na jego teren najlepiej zakraść się nocą i wykonać wcześniej pełny rekonesans z pomocą Senu. Słoje odnajduje się w trzech różnych miejscach na terenie fortu - przykładowe tego typu obiekty pokazuje obrazek. Możesz je niszczyć bronią białą lub na odległość łukiem. Po koszarach najlepiej podróżować skacząc po dachach i murach i dodatkowo wskazane jest silnych dowódców z 24 poziomu. Zniszczenie wszystkich słojów z ciastami zakończy quest. Dzieci ulicy (Children of the Streets)Sugerowany poziom doświadczenia: 23 Jak odblokować: Dotarcie do straganu w południowym Memfis. Nagrody za ukończenie: 3300 XP. Po zbliżeniu się do znacznika misji (jedna z głównych ulic miasta przy świątyni Hathor) zauważysz uciekające dziecko, które dokonało kradzieży. Wyrusz w pościg za nim, który dobiegnie końca po tym jak dotrzesz do wnętrza budynku. W miejscu tym Bayeka napadnie grupa bandytów, ale pokonanie ich nie będzie trudne. Po wygranej walce porozmawiaj z chłopczykiem (Iphri) żeby odblokować quest. Dotrzyj do stoczni w Memfis gdzie musisz rozpocząć nowe śledztwo. Do zbadania są żagiel, sznury wewnątrz podpalonego okrętu i zabawka leżąca na deskach. Porozmawiaj też ze stojącym obok mężczyzną. Nie będzie on rozmowny i musisz w rezultacie zacząć niszczyć jego towary (obrazek). Użyj dowolnej broni białej żeby zniszczyć parę dzbanów i dopiero wtedy ponownie zainicjuj rozmowę żeby otrzymać namiary na pozostałe dzieci. Musisz wyruszyć na południe do miejsca gdzie zadokowany jest statek porywaczy - jest to małe obozowisko Apagogeas Hideout. Warto wykonać zwiad z użyciem Senu żeby oznaczyć sobie położenie wszystkich przeciwników. Dodatkowo rekomendowane jest oczyszczenie okolicy nocną porą, dzięki czemu będziesz mógł łatwiej zaskakiwać wrogów. Musisz pozbyć się wszystkich bandytów z obozowiska i dopiero wtedy porozmawiać z ukrywającym się za skrzyniami dzieckiem. Ostatnie miejsce do odwiedzenia w tym queście to willa Gai na zachód od obozu bandytów. Ponownie wykonaj zwiad Senu, bo na terenie posiadłości przebywają strażnicy i nikt nie ma prawa wstępu. Kawit więziona jest w piwnicy (obrazek), ale jej cela jest zamknięta. Skorzystaj z Senu żeby odszukać strażnika z kluczem (Gaia's Villa Cell Key). Zabij go w dowolny sposób i uwolnij dziewczynkę. Załączy się rozmowa i quest dobiegnie końca. Mortem RomanumSugerowany poziom doświadczenia: 30 Jak odblokować: Ukończenie pobocznego zadania Children of the Street. Nagrody za ukończenie: 3000 XP. Głównym założeniem tej misji jest zamordowanie Gai. W poprzednim zadaniu odwiedzałeś jej willę, ale Gai nie odnajduje się w tym miejscu. Zamiast tego musisz dotrzeć do jej łodzi pływającej po Nilu w prowincji Ineb-Hedjet Nome. Do celu misji możesz dopłynąć inną łódką, ale sam atak warto dobrze zaplanować i rozpocząć od pozbycia się dwóch strażników z włóczniami. Dopiero wtedy zaatakuj Gaię i zabij ją bronią białą lub ukrytym ostrzem (jeśli okazja na to pozwoli). Po dokonanym zabójstwie musisz ustawić się przy ciele Gai i potwierdzić zabójstwo. Jeżeli pozostali strażnicy nie zostali jeszcze zaalarmowani to nie zaczepiaj ich, bo jeden z nich jest silnie opancerzony i zadaje większe obrażenia. Pieśń Taimhotep (Taimhotep's Song)Sugerowany poziom doświadczenia: 22 Jak odblokować: Ukończenie głównego zadania Maska Jaszczura i spotkanie się w Memfis z Taimhotep. Nagrody za ukończenie: 3000 XP. Twoim pierwszym zadaniem jest pozyskanie talizmanu płodności. Wyślij Senu na zwiad żeby odnaleźć w Memfis sklep gdzie mają być oferowane talizmany. Orzeł odszuka zejście do podziemi i przejdź do komnaty w piwnicy gdzie spotkasz sprzedawczynię. Po odbyciu rozmowy zbadaj dokładnie całą komnatę. Do sprawdzenia nadają się duża tablica, dzbany i zwoje. Na koniec zostaw sobie odnalezienie pokazanego na obrazku i ukrytego za płótnem dużego obiektu, który można przesunąć. Odblokuje to wejście do tajnego pokoju, w którym ukryto poszukiwany talizman Fertility Talisman. Przypilnuj się, bo przy próbie wyjścia z podziemi Bayeka zaatakuje kilku wrogów. Kolejna część misji zakłada pozyskanie dwóch języków flamingów (Flamingo Tongues) oraz dwóch piór czapli (Heron Feathers). Na oba gatunki ptaków możesz natrafiać podróżując po Memfis lub po innych zakątkach świata gry (za wyjątkiem terenów pustynnych). Możesz odnajdywać flamingi (fioletowe) i czaple (białe) odpoczywające na ziemi lub przelatujące nad Bayekiem. W obu przypadkach używaj łuku żeby w nie trafiać i przeszukuj pozostałości po nich żeby pozyskiwać pióra i języki (możesz też pomagać sobie zdolnością Wzmocniony łuk drapieżcy, która pozwala na kontrolowanie lotu strzały). Z czteroma składnikami powróć do Taimhotep. Musisz ją eskortować nocą (użyj zdolności Świt i zmierzch jeśli trzeba przyśpieszyć upływ czasu) do piramidy Dżesera w prowincji Sakkara. Po drodze możecie zostać napadnięci przez pojedynczych bandytów, ale nie będą to trudni przeciwnicy. Wdrap się na szczyt piramidy i obejrzyj cut-scenkę kończącą quest. Sen o popiołach (A Dream of Ashes)Sugerowany poziom doświadczenia: 21 Jak odblokować: Ukończenie głównego zadania Maska Jaszczura i spotkanie się w Memfis z wróżem. Dodatkowo musisz mieć odblokowaną zdolność Świt i zmierzch (swobodna zmiana pory dnia). Nagrody za ukończenie: 3300 XP. Od wróża otrzymasz zadanie odnalezienia jego trzech klientów i dostarczenia im jego amuletów. Do wskazanych osób możesz docierać w dowolnej kolejności. Pierwszego klienta odnajduje się w zachodniej części Memfis (wyślij Senu na zwiad). Jest on więziony na terenie posiadłości Omorfi Villa. Jeśli chcesz zwiększyć szanse na działanie z ukrycia to zdecyduj się na infiltrację willi nocną porą. Odszukaj więźnia (obrazek), wyprowadź go bezpiecznie poza teren posiadłości i dotrzyj z nim na wskazane przez grę wzgórze. Na poszukiwania drugiego klienta wyrusz do południowo-wschodniej części Memfis. Senu musisz zlokalizować średniej wielkości otwór, który pozwala zeskoczyć do podziemi. Podczas ich badania oświetlaj sobie drogę pochodnią i uważaj na kobry. Musisz także pozbyć się przeciwników z jednej z większych komnat. Po dotarciu do lokacji z podwodnym jeziorem nie wskakuj do wody, tylko przejdź po wąskiej skalnej półce do lewego korytarza. Doprowadzi on Bayeka do lokacji z nowymi kobrami oraz pokazanymi na obrazku zwłokami. Połóż przy nich drugi amulet. Ostatniego trzeciego klienta odnajduje się w północno-wschodnim Memfis. Podobnie jak pierwszy klient także i ta osoba jest więziona, przy czym jest transportowana w klatce przyczepionej do wozu. Pozbądź się w dowolny sposób woźnicy oraz jego obstawy i uwolnij kobietę z klatki. Po dostarczeniu wszystkich trzech amuletów powróć do wróża przebywającego w porcie. Zajmij miejsce na pokładzie łodzi i dopłyńcie na małą wyspę na wschód od Memfis. Oczyść wyspę z krokodyli i wysłuchaj rozmowy. Musisz wyruszyć na południe i dotrzeć do lokacji Sunken Temple of Ramses. Wykonaj zwiad Senu, zanurkuj i odszukaj statuę (Statue of Khnum) w zatopionej świątyni (obrazek). Powróć z nią na wyspę z wróżem. Na sam koniec skorzystaj z umiejętności Świt i zmierzch, aby skończyć z medytacją i całym questem. Następna Zadania poboczne Cyrenejka Poprzednia Zadania poboczne Giza