Misja 9 - Badlands | Kampania w ArmA II poradnik ArmA II
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Misja 9 - Badlands
Data: 18 października 2009
Godzina: 07:05
Główne zadania misji:
1# znaleźć dowody zbrodni
2# zająć Pogorevkę / 2# zająć Novy Sobor
UWAGA: W zależności, czy wybrałeś NAPA czy CDF, misję zaczynasz po przeciwnych stronach mapy. Do podbicia masz 4 miejscowości - Pogorevka, Rogovo, Stary Sobor, Novy Sobor. To również scenariusz, w którym po raz pierwszy użyjesz trybu High Command. Jeżeli jeszcze nie przyswoiłeś sobie jego wszystkich możliwości - odsyłam do Treningu. Jeżeli czujesz się na siłach, rozpocznij zabawę. Pamiętaj, że warto być aktywnym w walce, gdyż za każde zabicie przeciwnika otrzymujesz pieniądze.
Kluczem do sukcesu jest jak najszybsze zdobycie pierwszej miejscowości. Praktycznie bezkrwawa walka zaowocuje większą siłą uderzenia w następnych akcjach. Dlatego zostaw wszystkie oddziały z tyłu i spróbuj zdobyć miejscowość samemu. Nie ma sensu zajmować mniejszych posterunków okalających lokację. Wal prosto w główną siedzibę [1] (wyróżniona jest największa ikoną) - zaoszczędzisz sobie czasu i krwi sojuszników. Walka po stronie CDF jest mimo wszystko łatwiejsza - Pogorevka nie stanowi żadnego wyzwania. Ciężej będzie w Rogovo, ale po błyskawicznym przejęciu centrali wróg ucieknie z terenu. Za każdym razem, gdy widzisz samochód z DSzKM - eliminuj strzelca, gdyż Ci mogą odchudzić twoje zasoby wojskowe. Walka po stronie NAPA wymaga pewnego sprytu, albowiem zaczynasz misję od miasteczka Novy Sobor, a twoje wojska nie są dobrze wyposażone. Wtargnij (a raczej wpełźnij) do zabudowań sam i postaraj się zając centrum. W oby wariantach, gdy zajmiesz pierwszy cel rozpocznie się scenka, w której ojciec Fyodor dość podejrzanie zmusi mieszkańców, aby darowali sobie walkę o kraj [2] . Ponadto grając po stronie NAPA zyskasz dowód zbrodni (jeden z dwóch wymaganych) - w misji dla CDF otrzymasz go na samym końcu.
Zadanie 2# zająć Pogorevkę lub 2# zająć Novy Sobor wykonane
Zadanie: 3# podbij region
Jak tylko BMP HQ dotrze do wyznaczonego punktu na polu wybuduj bazę i fabrykę pojazdów lekkich (bądź zwykłe koszary, jeżeli nie masz kasy). Jeżeli starczy Ci pieniędzy - kup BRDM'a. Zapakuj się składem na jego pokład i przy wsparciu sojuszniczych DSzKM i piechoty zdobądź Stary Sobor. Jeżeli nie masz wystarczającej gotówki - korzystaj z obecnego sprzętu. Jeżeli doskwiera Ci któryś z BTR'ów wroga przełącz się na strzelca i zniszcz mu koła (to samo dotyczy grania po stronie CDF). Generalnie odradzanie wrogów przy okazji podbijania 2-3 miasteczka jest dość uciążliwe. W miarę możliwości poszerzaj swój skład o nowych piechurów i uzupełniaj amunicję. Obowiązkowo wyposaż się w RPG-7 i kilka rakiet. Przyda się również broń snajperska np. SVD Dragunov, który jest relatywnie tani.
Jak tylko zbudujesz bazę (zazwyczaj po podbiciu Rogova lub Starego Soboru) podjedzie do Ciebie dwóch cywilów w białym wozie [1] . Poproszą Cię o pomoc w obronie wsi Vyshnoye przed niejakim Kalverovichem . Nie bierz ciężkiego sprzętu, tylko przebiegnij się te 1,5 kilometra. To zadanie można wykonać na 2 sposoby.
Zadanie dodatkowe: 4# obroń wieś Vyshnoye
Pierwszy - uczciwy - polega na tym, że trzeba porozmawiać ze starostą wioski [2] , a następnie rozstawić się pomiędzy zabudowaniami (ewentualnie skorzystaj ze wzgórza po lewej, ale nie będziesz miał wiele czasu). Zginie wówczas wielu cywili. Do zniszczenia BMP-2, dwóch wozów z karabinami oraz ciężarówki z piechotą potrzeba sporej siły ognia (co najmniej 2 żołnierzy AT w oddziale - wymagane) [3] . Drugi sposób - nieuczciwy - to taki, że omijamy etap rozmowy ze starostą, idziemy z dala od wioski i rozstawiamy się nieopodal zamku i gospodarstwa Maleka [4] . Stamtąd powinniśmy dojrzeć cały oddział przygotowany do szturmu. Zniszcz BMP-2 (zleć to AI, ale sam w przygotuj wyrzutnię w razie potrzeby) oraz samochody z DSzKM. Na koniec zostaw ciężarówkę. Jeżeli wszyscy z oddziału Kalverovicha zginęli - kieruj się do Vyshnoye celem odbycia rozmowy. Otrzymasz dowód zbrodni przeciwko mieszkańcom.
Zadanie 4# obroń wieś Vyshnoye wykonane
W trakcie walk o Stary Sobor/Rogovo otrzymasz wiadomość, że za brak porozumienia między CDF, a NAPA odpowiada Prizrak. Możesz pokusić się o jego eliminację, albo zostawić to zadanie . Ten wybór ma znaczenie dla następnej misji, gdyż po zabiciu Prizraka NAPA i CDF połączą siły przeciwko Czedakom. W innym przypadku będziesz walczyć sam, po obranej wcześniej stronie.
Zadanie dodatkowe: 5# zabij Prizraka
Najpierw skieruj się do szpiega NAPA i porozmawiaj z nim o szczegółach [1] . Pokaże Ci miejsce, gdzie Prizrak aktualnie czeka na swoich towarzyszy - kwadrat 067/087. Jedź tam. Zastaniesz ojca Fyodora, który... okazuje się być Prizrakiem [2] . To zatwardziały, nawiedzony anarchista. Czy go zabijesz czy nie - to już twoja dola . Po rozmowie ojciec spróbuje uciec.
Zadanie 5# zabij Prizraka wykonane
Ostatnie miasteczko zaatakuj co najmniej jednym BRDM z wyrzutnią. Jeżeli błyskawicznie podjedziesz pod główną bazę - rejon będzie twój. Uważaj ponadto na UAZy z DSzKM.
Zadanie 3# podbij region wykonane
Dowody zbrodni
Elementy potrzebne do wykonania tego zadania to relacja starosty z Vyshnoye po obronie wsi oraz rozmowa dwóch cywili w Novy Sobor po zdobyciu miasteczka.
Zadanie 1# znaleźć dowody zbrodni wykonane