Caladon - część II | Arcanum Przypowieść o Maszynach i Magyi poradnik Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Thieves Underground
Podziemie złodziejskie jest w Caladonie szczególnie prężne, o czym dowiedziałem się już z rozmowy z pierwszym barmanem. Więcej dowiedziałem się od pół-orka , którego za dnia można spotkać stojącego na rogu ulicy, pomiędzy The Mushroom Inn (4) a kowalem. On to dał mi namiary na siedem różnych prac do wykonania dla podziemia, z których to prac raporty zdać i nagrody odebrać musiałem od Mr. Razzii (11) . Prace te były stosunkowo proste i stanowiły dla mnie źródło dość łatwego dochodu, a były to (w losowej kolejności):
- Odzyskanie skrzyni złota ze statku, który rozbił się nieco na południe od miasta. statek znalazłem po niedługim spacerze wzdłuż wybrzeża, poniżej prowadzącego do miasta mostu.
- Kradzież naszyjnika z pokoju nr 3 w The Mushrooms Inn (4) , wynajętego przez pewna parę. Pokój, środkowy w rzędzie, był pusty, naszyjnik zaś znajdował się w skrzyni zabezpieczonej pułapkami.
- Skradzenie Ryanowi Sandersowi , przebywającemu w bliższej zamkowi knajpie, złotego zegarka kieszonkowego .
- Wykradzenie z posterunku (28) policyjnych akt niejakiego Ryana Marshalla . Ta robota wymagała już stosunkowo dobrze rozwiniętych umiejętności otwierania zamków.
- Wyniesienie z piwnicy Jonathana Sandersa (13) Staff of Restoration . Laska ta znajdowała się w stojącej w piwnicy skrzyni, wcześniej zaś warto było przyjąć od Ryana Sandersa zlecenia na zabójstwo jego ojca [108] , żeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
- Kradzież Caladon Crusading Armor z piwnicy pod jednym z domków strażniczych (30) . To zadanie nie wymagało wielkich umiejętności, wycieczka zaś do owej piwnicy obfitowała w mnóstwo innych, cennych znalezisk.
- Kradzież przesyłki pocztowej , mającej niebawem odpłynąć do Tarant. Ta znajdowała się w magazynie w porcie, w jednym ze stosów skrzyń.
Zamek królewski
Mapa zamku królewskiego w Caladonie nie jest może aż tak istotna dla zwykłego podróżnika, a nawet dla dyplomaty znajdującego się na delegacji na usługach miasta Tarant. Bardzo przydatna może się za to okazać dla zamachowców, którzy znaleźli się w kuchni zamkowej z mocnym postanowieniem dokonania zamachu na dobrego i kochanego przez swoich poddanych króla Farada.
(1) Główne wejście do zamku.
(2) Spiżarnia.
(3) Kuchnia. W niej czekać będzie na zamachowca inny spiskowiec - Vernon .
(4) Sypialnia gwardzistów królewskich.
(5) Główny hall. To tutaj czekać na dyplomatę z Tarant będą wszyscy zaniepokojeni rychłym przymierzem obywatele Caladonu.
(6) Sala tronowa, a w niej rada królewska, której należy przedstawić warunki zjednoczenia królestw.
(7) Skarbiec królewski, zawierający straszliwie mało gotówki, jak na taką instytucję.
(8) Komnata króla Farada .
Numery od (11) do (21) występują już wzajemnie na siebie wskazującymi parami i tym sposobem opisującymi wszystkie przejścia w zamku, zarówno te oficjalne jak i te nieco ukryte.
System kanalizacyjny
System kanalizacyjny tradycyjnie stanowi doskonałe środowisko naturalne dla wszelkiego rodzaju krwiożerczych kreatur, lecz na osłodę znaleźć tam można, również tradycyjnie, olbrzymie bogactwa i kolekcję broni wszelkiego rodzaju.
(1) Wyjście do magazynu portowego.
(2) Wyjście na King's Way, obok sklepu magicznego.
(3) Wyjście do parku.
(4) Przejście do podziemi świątyni Panarii.
(5) Wyjście kratką ściekową przed głównym wejściem do świątyni.
(6) Wyjście na Dragon's Turnabout.
(7) Wyjście do budki obok telegrafu.
(8) Kryjówka demona L'anamelacha .
Okolice Caladonu
(Bolo's Altar ) Tutaj znajduje się ołtarz boga złodziei, Bolo. Bóg ten w ofierze przyjmuje różne pierścienie - na przykład prosty złoty pierścionek jest dla niego dobrym darem.
(Gorgoth Pass ) To drugie po Hardin's Pass przejście przez Stonewall Mountains. Podobnie jednak jak i pierwsze, bronione jest przez rzesze przeróżnych, przeważnie wrogo nastawionych do przechodniów, stworzeń. Zgodnie z tym, czego się dowiedziałem w barze w Caladonie, znajduje się tutaj ołtarz boga Kai'tana.