Aliens Dark Descent: Porady na start Aliens Dark Descent poradnik, solucja
W Aliens Dark Descent oddział marines łatwo może zginąć i w przetrwaniu pomogą Wam nasze porady na start. W poradniku zawarliśmy wskazówki dotyczące m.in. eksploracji, walk z ksenomorfami, dbania o drużynę czy zaliczania celów misji.
Ostatnia aktualizacja: 22 czerwca 2023
Aliens Dark Descent to taktyczna strategia, w której łatwo możecie doprowadzić do przegrania kampanii nawet na normalnym poziomie trudności. Na tej stronie poradnika znajduje się specjalnie opracowany zestaw porad na start. Skupiliśmy się na najważniejszych kwestiach pod kątem przetrwania, utrzymywania drużyny w dobrym stanie i poprawnej eksploracji kolejnych map.
- Używajcie schronów do odpoczynku i zapisania postępów
- Przygotowujcie się do większych ataków ksenomorfów
- Zużywajcie na bieżąco punkty dowodzenia
- Unikajcie niepotrzebnych konfrontacji
- Nie próbujcie zaliczyć całej misji za jednym podejściem
- Sprawdzajcie pomieszczenia pod kątem lootu i sekretów
- Używajcie APC do obrony i podróżowania po mapie
Używajcie schronów do odpoczynku i zapisania postępów
Na mapach odwiedzanych lokacji są pomieszczenia z zieloną ikoną domu. Możecie tworzyć z nich schrony dzięki zaspawaniu wszystkich ich wejść (najlepiej wybierać te z 1 wejściem). Umożliwi to opcję odpoczynku, dzięki której:
- O maksymalnie 100 punktów zmniejszy się stres u marines z oddziału. Wysoki poziom stresu może obniżać ich sprawność na polu bitwy i nakładać na nich negatywne cechy.
- Zapisane zostaną postępy, tzn. gra utworzy nowy automatyczny zapis.
- Usunięte zostaną wybrane negatywne stany, jak np. krwawienie.
Więcej informacji o korzystaniu z kryjówek jest na osobnej stronie Jak stworzyć schron?.
Przygotowujcie się do większych ataków ksenomorfów
Wiele ataków ksenomorfów w grze jest nagłych, ale do niektórych możecie przygotować się. Zaliczają się do nich m.in. starcia z bossami oraz zmasowane natarcia, które opisaliśmy na osobnej stronie. Powinniście:
- Wyleczyć marines oraz sprawdzić stan amunicji w ich głównych broniach.
- W miarę możliwości znaleźć dobre miejsce do obrony, np. takie, w którym potwory mogą docierać tylko z jednego kierunku.
- Zaspawać drzwi żeby utrudnić potencjalne ataki od flanki lub od tyłu.
- Rozstawić w okolicy działka strażnicze i/lub miny.
- Sprawdzać wskazania detektora ruchu do ustawienia kierunku obrony.
Zużywajcie na bieżąco punkty dowodzenia
Punkty dowodzenia są używane do aktywowania odblokowanych umiejętności. W przeciwieństwie do pozostałych surowców (narzędzia, amunicja itp.) mogą one w trakcie gry samoczynnie odnawiać się. Nie powinniście podróżować zawsze z pełnym ich zapasem, tylko regularnie je zużywać. Szczególnie polecamy:
- Działko strażnicze oferujące bardzo dużą siłę rażenia.
- Ogień zaporowy mogący spowalniać wrogów znajdujących się w jego zasięgu.
- Granatnik U1, który jest świetnym atakiem do zabijania grup przeciwników.
Rekomendowane ataki zestawiliśmy na stronie Najlepsze umiejętności z rozdziału o podstawach.
Unikajcie niepotrzebnych konfrontacji
Każda bitwa w grze to ryzyko wystawienia marines na utratę zdrowia lub życia i dodatkowo zmniejszą się Wasze zapasy amunicji. W przypadku obcych dodatkowym utrudnieniem jest ładowanie się poziomu agresji. Prowadzi on do większej intensywności walk i pojawiania się fal ksenomorfów lub ich elitarnych osobników. Powinniście:
- Obserwować detektor ruchu i unikać zbliżania się do wrogów patrolujących daną okolicę.
- Rozstawiać się za zasłonami, które utrudniają wykrycie i dodatkowo w przypadku walk z ludźmi chronią przed ostrzałem.
- Przeglądać mapę i ustalać alternatywne ścieżki do celu, które pozwolą ominąć niebezpieczne miejsca.
Działanie paska agresji dokładniej opisaliśmy w rozdziale FAQ na stronie Jak zresetować poziom agresji?.
Nie próbujcie zaliczyć całej misji za jednym podejściem
Aliens Dark Descent teoretycznie zawiera jedynie 12 głównych misji, ale wszystkie misje są długie. Sama gra zachęca do tego żeby nie próbować przejść ich za jednym podejściem. Poziom trudności rośnie w miarę przebywania w danej lokacji:
- Ataki ksenomorfów są coraz silniejsze - jest to powiązane z ich poziomem agresji opisanym w poprzednim podpunkcie.
- U marines mogą pojawić się obrażenia, stres i negatywne cechy - obniży to ich sprawność na polu bitwy.
- Zapasy mogą się poważnie skurczyć - najłatwiej odczuć to na przykładzie braków amunicji.
Możecie powrócić do APC i następnie do bazy na USS Otago. Pozwoli to Wam wysłać marines na leczenie lub odpoczynek, wybrać innych żołnierzy z dostępnej puli i wznowić misję w tym samym punkcie kolejnego dnia.
Główne pomieszczenia bazy opisaliśmy na stronie USS Otago.
Sprawdzajcie pomieszczenia pod kątem lootu i sekretów
Po wkroczeniu do każdego nowego pomieszczenia powinniście wywołać mapę, na której mogą pojawić się ikony interaktywnych przedmiotów. Szczególnie ważne są:
- Interaktywne skrzynki - mogą one zawierać amunicję, narzędzia, lekarstwa, materiały lub gotowy sprzęt (np. nowe działka strażnicze). Gra pozwoli podnieść loot tylko jeśli nie osiągnęliście jego limitu w inwentarzu.
- Datapady i projekty - są to główne odmiany znajdziek z gry. Szczególnie istotne są te drugie, bo odblokowują nowe badania w bazie.
- Zwłoki - w przypadku ludzkich zwłok możecie pozyskać losowy loot, a u ksenomorfów możecie zdobyć ksenopróbki potrzebne do prowadzenia badań.
- Terminale - możecie włamywać się do nich zużywając narzędzia i odblokowywać nowe przejścia np. do sekretnych obszarów.
Używajcie APC do obrony i podróżowania po mapie
Transporter zwiadowczy możecie odblokować już po dostatecznym awansowaniu w pierwszej głównej misji kampanii i powinniście często na nim polegać. Pojazd ten ma 2 główne zastosowania:
- Znacznie ułatwiona obrona - Po wycofaniu marines w pobliże APC zaczekajcie na przybycie tropiących Was wrogów. Zostaną oni ostrzelani z wielkiego działa transportera i bardzo szybko zabici. To też technika na oszczędzanie amunicji marines.
- Docieranie do innych miejsc mapy - Wasz oddział może wsiadać do transportera i wybierać cele podróży. W trakcie przejażdżki żołnierze będą całkowicie bezpieczni i unikniecie niepotrzebnych starć.
Korzystanie z pojazdu opancerzonego szerzej omówiliśmy na stronie Transporter zwiadowczy w rozdziale o podstawach.