Aliens Dark Descent: Jak uciec z serwerowni i unikać ksenomorfa? Aliens Dark Descent poradnik, solucja
Ucieczka z serwerowni i uniknięcie zabicia przez ksenomorfa to najtrudniejszy moment prologu Aliens Dark Descent. Z opisu w naszym poradniku dowiecie się jak śledzić potwora, jak skradać się i jak poprawnie korzystać z zasłon.
Ostatnia aktualizacja: 10 lipca 2023
Spotkanie z ksenomorfem w serwerowni jest jedną z części prologu kampanii gry Aliens Dark Descent. Z tej strony poradnika dowiecie się jak poprawnie skradać się i pozostawać niewykrytym przez kreaturę, jaka jest najlepsza ścieżka do wyjścia oraz jak sprawdzać aktualne położenie ksenomorfa.
- Spotkanie z ksenomorfem w serwerowni
- Jak skradać się w serwerowni?
- Pierwsze spotkanie z oddziałem marines
Spotkanie z ksenomorfem w serwerowni
Po tym jak dotrzecie do pomieszczenia Cerberusa czeka Was pierwsze pełnoprawne spotkanie z ksenomorfem. Hayes wycofa się do pomieszczenia serwerowni i musicie z niego uciec pozostając niezauważonym.
Jak skradać się w serwerowni?
Przed Wami najtrudniejszy fragment prologu, w którym prawdopodobnie co najmniej raz zginiecie.
Przykładową trasę wędrówki pokazuje obrazek 1:
- punkt 1 to początek skradania się, czyli okolice wejścia do zbadanego wcześniej pomieszczenia Cerberusa;
- punkt 2 to cel wędrówki, czyli wyjście z dużej sali;
- strzałki to rekomendowana trasa wędrówki - powinniście przemieszczać się bocznymi obszarami i za wszelką cenę unikać poruszania się na otwartej przestrzeni w centralnej części serwerowni.
Po ucieczce do serwerowni gra załączy samouczek z podstaw skradania się:
- Wasza postać może chować się za przeszkodami i pozostawać za nimi w pozycji przykucniętej (klawisz CTRL), by zniknąć z pola widzenia potwora.
- Na ekranie może pojawiać się linia symbolizująca czas do wykrycia przez przeciwnika. Żółty kolor linii oznacza ryzyko wykrycia. Musicie ponownie powrócić do ukrycia zanim linia zmieni kolor w całości na czerwony. Będzie to oznaczało zauważenie przez ksenomorfa i Hayes mając jedynie pistolet nie może obronić się - dojdzie do śmierci bohaterki.
W trakcie przeprawy docierajcie do kolejnych zasłon, którymi mogą być np. rzędy komputerów czy beczek. Możecie ryzykować z krótkimi sprintami lub pozostawać w przykucniętej pozycji. Po dotarciu do zasłony zawsze kucajcie (klawisz CTRL).
Ksenomorf jest oznaczany na mapie białą kropką i jest to bardzo duża podpowiedź na temat szans wykrycia. Nie wychodźcie z ukrycia jeśli potwór jest w tej samej części sali i/lub jeśli kropka na mapie przemieszcza się w Waszą stronę (Hayes to zielona kropka).
Jeśli potwór idzie w Waszą stronę to pozostańcie w tym samym miejscu lub przesuńcie się nieznacznie bez "odklejania się" od zasłony.
Nie śpieszcie się z wznowieniem skradania się nawet jeśli ksenomorf jest już zwrócony w inną stronę. Potwór może zareagować na obecność odsłoniętego bohatera jeśli jest dostatecznie blisko niego. Najbezpieczniej zaczekać aż kreatura wyjdzie poza ekran na największym przybliżeniu kamery.
Pierwsze spotkanie z oddziałem marines
Po dotarciu do wyjścia z serwerowni dojdzie do małego pożaru, ale nie musicie już wykonywać żadnych dodatkowy czynności. Pojawi się grupa marines, którzy w ramach cut-scenki pozbędą się potwora i umożliwią Hayes wydostanie się ze śmiertelnej pułapki.