Aliens Dark Descent: Wszystkie klasy marines Aliens Dark Descent poradnik, solucja
W Aliens Dark Descent dostępnych jest 5 klas postaci. Na tej stronie poradnika szczegółowo opisaliśmy klasy marines – Strzelec, Medyk, Inżynier, Zwiadowca i Sierżant. Dowiecie się o ich unikalnych cechach i o tym jaki będzie najlepszy skład oddziału.
Ostatnia aktualizacja: 23 czerwca 2023
Wybór klasy marine w Alien Dark Descent powinien być bardzo przemyślany żeby drużyna była odpowiednio zróżnicowana. W naszym poradniku opisaliśmy wszystkie klasy postaci - Inżynier, Medyk, Sierżant, Strzelec i Zwiadowca. Dowiecie się o unikalnych cechach i umiejętnościach, a także o tym jak wybierać klasy dla żołnierzy. Opracowaliśmy też rekomendowany skład drużyny.
- Jak odblokować wybór klasy postaci?
- Klasa #1 - Strzelec
- Klasa #2 - Medyk
- Klasa #3 - Inżynier
- Klasa #4 - Zwiadowca
- Klasa #5 - Sierżant
- Jaki jest najlepszy skład drużyny?
- Ulepszenia zarezerwowane dla konkretnych klas
Jak odblokować wybór klasy postaci?
- Wszyscy marines zaczynają na poziomie 1 ze stanem Żółtodziób. Oznacza to po prostu, że są niedoświadczonymi żołnierzami i nie mają jeszcze dostępu do klas oraz powiązanych z nimi zaawansowanych umiejętności.
- Musicie awansować każdego żołnierza na poziom 3 po prostu poprzez zabieranie go na kolejne misje. Na ekranie podsumowania misji lub w koszarach możecie go awansować, a pojawi się okno wyboru klasy.
- Gra zawsze proponuje 2 klasy spośród 5 dostępnych. Nie zawsze więc możecie wybrać dokładnie taką klasę, jaka w danym momencie Was interesuje.
- Raz wybranej klasy nie można już zmienić. Dbajcie o wybieranie różnych klas po to żeby zawsze mieć różnych dostępnych żołnierzy do zabrania na misję.
Klasa #1 - Strzelec
- Strzelec to klasa typowo ofensywna. Jej najważniejszą cechą jest to, że jako jedyna pozwala korzystać z broni M56 Smartgun. Są to świetne bronie główne, które mogą Wam pomagać w łatwiejszym rozprawianiu się z ksenomorfami.
- Strzelcy mogą też korzystać z rewolwerów jako broni pobocznej. Mogą one uratować życie w sytuacji wyczerpania zapasów amunicji do smartguna.
Więcej informacji o korzystaniu ze smartgunów zamieściliśmy na osobnej stronie Jak odblokować smartguna?.
Klasa #2 - Medyk
- Medyk to klasa wsparcia i zgodnie z jej nazwą jej podstawowym zastosowaniem jest skuteczniejsze leczenie członków oddziału. Medyk umożliwia skrócenie o 50% czasu potrzebnego na wyleczenie innego żołnierza. Jest to bardzo istotne w sytuacji gdy musicie szybko powrócić do zdrowia przed kolejnym atakiem.
- Medycy mają do dyspozycji rewolwery jako broń poboczną.
Klasa #3 - Inżynier
- Inżynier to klasa, która pomaga w eksploracji map. Posiada on umiejętności hakerskie, dzięki którym możecie otwierać zaszyfrowane drzwi. Pozwala to na uzyskiwanie dostępu do nowych przejść oraz sekretnych pomieszczeń na mapie.
- Postacie z klasy Inżynier mają do dyspozycji rewolwery jako broń poboczną.
Klasa #4 - Zwiadowca
- Zwiadowca jest świetną klasą do cichego eliminowania przeciwników, tzn. bez alarmowania całej okolicy o poczynaniach drużyny. Staje się to możliwe dzięki używaniu karabinu snajperskiego - to unikalna broń specjalna dostępna wyłącznie dla tej klasy. Pozwala ona na skuteczne ataki z dużych odległości, zanim dojdzie do wykrycia.
- Zwiadowca może też polegać na rewolwerze jako broni pobocznej.
Klasa #5 - Sierżant
- Sierżant pełni rolę lidera zespołu i utrzymywania reszty zespołu w dobrym stanie psychicznym. Jego wysoka charyzma pozwala na dodawanie punktów odwagi dla wszystkich pozostałych żołnierzy z oddziału. Sierżant może też zwiększać limit punktów dowodzenia żeby częściej aktywować umiejętności.
- Sierżanci mają do dyspozycji rewolwery jako broń poboczną.
Jaki jest najlepszy skład drużyny?
Początkowo oddział może składać się z 4 marines. Nasze propozycje to:
- Strzelec x2 - Staną się oni ofensywną częścią Waszej drużyny, używając smartgunów i kolejnych dobrych broni głównych.
- Zwiadowca x1 - Po wyposażeniu go w karabin snajperski możecie łatwo i po cichu pozbywać się oddalonych wrogów.
- Medyk x1 - Jego obecność jest szczególnie nieoceniona na wyższych poziomach trudności, ale na normalnym też go wybierzcie.
Po ukończeniu misji 6 odblokujecie 5 slot na postać. Polecamy wybrać wtedy 1 z 2 klas:
- Sierżant x1 - Oprócz zwiększenia odwagi drużyny możliwe stanie się m.in. podniesienie limitu punktów dowodzenia.
- Inżynier x1 - Wybierzcie tę klasę jeśli chcecie regularnie polegać na jej zdolnościach hakerskich.
Ulepszenia zarezerwowane dla konkretnych klas
W trakcie dalszego rozwijania marines rozglądajcie się za ulepszeniami powiązanymi z wybraną klasą, bo mogą one znacząco podnosić jej użyteczność.
Przykładowo dla klasy Strzelec możecie wybrać ulepszenie pozwalające rozstawiać smart guna i traktować go jako stacjonarne działko, a dla klasy Sierżant ulepszenia dodające kolejne punkty dowodzenia.