Aliens Dark Descent: Odliczanie do porażki - limit czasu kampanii Aliens Dark Descent poradnik, solucja
W Aliens Dark Descent możecie przegrać kampanię i obejrzeć ekran game over. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy czym jest odliczanie do porażki, ile dni można otrzymać na ukończenie gry i jak najlepiej zarządzać limitem czasu.
Ostatnia aktualizacja: 26 czerwca 2023
Ważnym element kampanii w grze Aliens Dark Descent jest odliczanie do przegrania kampanii. W naszym poradniku wyjaśniami kiedy startuje licznik upływu czasu, ile dni można otrzymać na skończenie kampanii i co wydarzy się po wyczerpaniu limitu, jak zarządzać dostępną liczbą dni oraz jakie czynności powodują w grze przeskok do kolejnego dnia.
Na strone są spojlery fabularne związane z wytłumaczeniem powodu pojawienia się licznika pozostałych dni. Nie zdradzamy natomiast innych wydarzeń fabularnych, ani głównego zakończenia kampanii.
- Kiedy startuje licznik przegrania kampanii?
- Kiedy przechodzi się do kolejnych dni?
- Jak dalej rozgrywać kampanię?
Kiedy startuje licznik przegrania kampanii?
- Po ukończeniu misji 4 bohaterowie dowiedzą się, że systemy stacji Pioneer Station aktywowały drugą fazę Protokołu Cerber. Zakłada on sterylizację księżyca Lethe, tzn. zbombardowanie jego powierzchni ładunkami jądrowymi.
- Misja 5 w kampanii to ponowna wizyta na Pioneer Station z zamiarem powstrzymania fazy 2. Zakończy się ona niestety niepowodzeniem, gdyż minął już czas na anulowanie Protokołu Cerber.
- Po powrocie do bazy z misji 5 załączy się odliczanie do przegrania kampanii. W prawym dolnym rogu ekranu znajdziecie informację ile dni pozostało do zbombardowania planety (powyższy obrazek).
- Ilość czasu na przejście gry różni się w zależności od poziomu trudności. Jednym z jego modyfikatorów jest Liczba dni w odliczaniu do porażki kampanii.
- W zależności od ustawień stopnia trudności otrzymacie od 20 (poziom trudności Koszmarne) do 30 dni (poziom Opowieść) na zaliczenie kampani, tzn. na przejście misji 6-12. Na domyślnym normalnym poziomie trudności to 25 dni.
- Jeśli nie zmieścicie się w limicie czasu, to planeta zostanie zbombardowana i przegracie kampanię. Trzeba wtedy załadować starszy save lub grać od początku.
Kiedy przechodzi się do kolejnych dni?
- Do kolejnych dni możecie przechodzić ręcznie, tzn. z pokładu dowodzenia na USS Otago. Wynika to z ograniczeń w liczbie desantów - jednego dnia możecie wykonać tylko jeden desant. Po powrocie do bazy z obszaru misji nie możecie od razu rozpocząć kolejnej, tylko musicie wybrać przeskok o 1 dzień.
- Niektóre losowe wydarzenia w bazie również mogą wiązać się ze zmianą dni. W przykładzie z obrazka gra proponuje 1 nowego lekarza, ale kosztem "zmarnowania" 1 dnia poprzez zablokowanie desantu.
Jak dalej rozgrywać kampanię?
- Od momentu odblokowania odliczania powinniście średnio mieć około 3 dni na zaliczenie jednej nowej misji. Musicie jednak pamiętać o losowych wydarzeniach oraz o tym, że późniejsze misje mogą być bardzo trudne i wymagać wielokrotnego powracania do bazy żeby podmienić skład oddziału i wysłać marines na leczenie.
- Próbujcie przechodzić misje w dwóch podejściach. W ramach pierwszego desantu zaliczcie około 60-70% misji (licznik postępów jest na ekranie ładowania), a po powrocie po drugim desancie resztę. Końcowe części misji są zazwyczaj najtrudniejsze i zakładają stoczenie dużej bitwy z ksenomorfami lub pokonanie bossa.
- Radzimy ignorować wydarzenia zużywające czas za wyjątkiem najlepszych, dzięki którym można np. zyskać wartościowych członków załogi czy rzadkie zapasy. Nie zgadzajcie się na pominięcie dnia przy każdym nowym wydarzeniu.
- Przechodźcie misje dużo skradając się. Może to zapobiegać zbyt częstemu ładowania się paska agresji. Nie będzie szybko zwiększał się przez to poziom trudności danej misji (więcej potworów).