Aliens Dark Descent: Finałowy boss Ksenotytan Aliens Dark Descent poradnik, solucja
W ostatniej misji 12 Odkupienie w Aliens Dark Descent zmierzycie się z finałowym bossem. Nasz poradnik wyjaśnia czy można zabić ksenotytana oraz jak spowalniać bossa w trakcie ucieczki z Cassandrą.
Ostatnia aktualizacja: 13 lipca 2023
Ksenotytan to końcowy boss z gry Aliens Dark Descent, którego możecie spotkać w dwunastej misji. Na tej stronie poradnika odpowiadamy na pytanie czy trzeba stoczyć klasyczny pojedynek z bossem. Oprócz tego dowiecie się jak zatrzymywać ksenotytana w scenie ucieczki już po odnalezieniu Cassandry.
Miejsce spotkania ksenotytana
- Ksenotytan to największy z ksenomorfów, który swoimi rozmiarami przebija nawet królowe obcych. Przebywa on w mieście ksenomorfów z ostatniej misji gry. Finałowy boss pojawia się w misji 12 i przebywa on w tej samej komnacie, w której drużyna marines odnalazła Cassandrę.
- Ksenotytan po uratowaniu Cassandry odczepi się i rozpocznie pościg za drużyną.
Jak unikać ataków końcowego bossa?
- Najważniejszą informacją jest to, że nie możecie zabić Ksenotytana, a gra pozwala go jedynie tymczasowo spowalniać.
- Musicie wyruszyć w drogę powrotną, tzn. do wyjścia z miasta ksenomorfów. Używajcie paska umiejętności do tego żeby spowalniać lub zatrzymywać czas. Pozwoli to Wam łatwo wskazywać kolejne punkty docelowe.
- Upewnijcie się, że Maeko i Cassandra przez cały czas biegną. Zerkajcie na mini-mapę i starajcie się z jej pomocą unikać ślepych zaułków, bo będzie to oznaczało pewną śmierć.
- Pierwsza część pościgu zakończy się po powrocie do sali z dużymi jajami ksenomorfów, gdyż Ksenotytan nie może przecisnąć się przez wąskie przejście.
- Przez pewien czas musicie odpierać ataki zwykłych ksenomorfów. Najlepiej używać strzelby do pozbywania się tych osobników, które zbliżyły się do Maeko.
- Pamiętajcie, że w finale nie musicie martwić się o punkty dowodzenia i możecie aktywować 2 dostępne umiejętności (strzelba i granatnik) bez czekania na odnowienie się zapasu punktów. Nie trzeba też oszczędzać amunicji ani zajmować się leczeniem oddziału.
W pewnym momencie Ksenotytan przebije się przez ścianę i rozpocznie się druga część pościgu.
- W tym pościgu musicie już używać granatnika U1, bo w przeciwnym razie boss zbliży się do bohaterek i śmierć dowolnej z nich oznacza zawalenie misji.
- Wybierajcie granatnik z paska umiejętności. Eksplozje spowolnią i zatrzymają na krótką chwilę ksenotytana. Umożliwi to ponowne zwiększenie dystansu od potwora.
- Rozważcie wywołanie na chwilę pełnoekranowej mapy żeby przypomnieć sobie drogę ucieczki. Pamiętajcie jednak, że na ekranie mapy gra nie jest zatrzymywana ani spowalniana.
- Używajcie granatnika i podróżujcie w stronę drugiego wąskiego przejścia. Zatrzyma ono ponownie ksenotytana. Od tego momentu będziecie już napotykać "tylko" standardowe ksenomorfy. Pozbywajcie się podbiegających potworów w drodze do miejsca ewakuacji i zakończenia ostatniej misji.