Nowe bronie. Wszystko, co wiemy o Dead Space 2
Spis treści
Nowe bronie
W Dead Space zobaczymy nie tylko znane i lubiane zabawki, m.in. piłę plazmową (Plasma Cutter) i pistolet liniowy (Line Gun), ale również zupełnie nowe środki zagłady. Do tej pory potwierdzono następujące narzędzia do eksterminacji Nekromorfów:
Detonator – idealne narzędzie do zastawiania pułapek. Broń pozwala wystrzeliwać przylepiające się do każdej powierzchni miny, które po uzbrojeniu wyrzucają z siebie trzy promienie laserowe. Przecięcie wiązki przez jakąkolwiek istotę powoduje odpalenie ładunku, zadającego spore obrażenia obszarowe.
Javelin Gun – kolejne cudo techniki wymyślone na potrzeby drugiego Dead Space’a. Broń ta pozwala przebijać ofiary tytanowym kołkiem, a jeśli przeciwnik znajduje się blisko ściany, przybić go do niej. W trybie alternatywnym Clarke potrafi zdetonować wystrzelony wcześniej pocisk, zadając jeszcze większe obrażenia lub rażąc prądem wszystkie stwory znajdujące się w pobliżu.
Seeker Rifle – obecność tej broni została potwierdzona achievementem, ale sposób jej działania pozostaje na razie nieznany. Na pewno będzie oferować opcję zbliżenia optycznego, bo właśnie tego dotyczy wyzwanie stawiane przed graczem, próbującym zdobyć to osiągnięcie (Zabij Stalkera za pomocą Seeker Rifle, korzystając z trybu Zoom).
Walka za pomocą telekinezy
W Dead Space 2 telekineza będzie mieć dużo większe znaczenie podczas walki z Nekromorfami. W pierwszej grze przydawała się głównie do rozwiązywania zagadek logicznych, tutaj ma dodatkowo pełnić rolę ofensywną. Gra pozwoli na ciskanie we wrogów walającymi się tu i ówdzie prętami, jak również odrąbanymi kończynami wrogów. Zaletą telekinezy jest to, że jej użycie nie jest w żaden sposób limitowane, w przeciwieństwie do standardowej amunicji.
Nowi przeciwnicy
W Dead Space 2 zobaczymy zdecydowaną większość stworów, które pojawiły się w pierwowzorze, jak również zupełnie nowe monstra. Podstawową armię Nekromorfów zasiliły następujące poczwary:
Crawler – zdeformowane niemowlęta, które poruszają się na powykręcanych kończynach, małe i stosunkowo szybkie. Ich słabym punktem jest oznaczony żółtym kolorem brzuch. Trafienie w żołądek powoduje eksplozję, zadającą niewielkie obrażenia obszarowe. Clarke może skorzystać z telekinezy, by pochwycić stwora, a następnie cisnąć go w wybranym kierunku. W zderzeniu z celem Crawler zostaje unicestwiony.
Cyst – przylepiona do płaskiej powierzchni, a zatem nieruchoma odmiana Nekromorfa, pełniąca funkcję organicznej miny. Gdy bohater zbliża się do tego stwora, Cyst automatycznie wyrzuca w jego kierunku strąk, zadający bezpośrednie obrażenia. Clarke potrafi przechwycić telekinezą pocisk i odrzucić go w kierunku wroga.
Flytrap – monstrum poruszające się po suficie za pomocą zdeformowanych kończyn i atakujące swoje ofiary wyprutymi z brzucha wnętrznościami.
The Pack – jeden z dwóch nowych stworów, które możemy spotkać w wersji demonstracyjnej gry. Nie jest tak zdeformowany jak inne Nekromorfy i bardzo przypomina nastoletniego chłopca. Porusza się niezwykle szybko i zawsze pojawia w większych grupach, co może stanowić spory problem – na szczęście poczwary te nie są tak wytrzymałe jak ich starsi bracia, więc padają stosunkowo szybko. Atakują wyłącznie w zwarciu za pomocą ostrych jak żyleta dłoni.