Wszystko co wiemy o Alpha Protocol
Do premiery szpiegowskiego erpega pozostał niecały miesiąc. Postanowiliśmy podsumować wszystko, co na razie wiadomo o najnowszym dziele weteranów gatunku z Obsidian Entertainment.
Spis treści
Od dnia, w którym gra Alpha Protocol wreszcie wyląduje na sklepowych półkach, dzieli nas już niecały miesiąc. Końcowemu odliczaniu do premiery towarzyszy tradycyjny wysyp zwiastunów filmowych, zapowiedzi oraz prezentacji. Żebyście nie pogubili się w owym informacyjnym chaosie, przygotowaliśmy małe podsumowanie tego, co już wiemy o jednym z najważniejszych w tym roku reprezentantów gier action RPG.
Uwaga! Spora część informacji podanych w poniższym tekście, szczególnie w sekcjach „Fabuła i świat gry” oraz „Postacie” zawiera spoilery. Tym, którzy nie chcą zepsuć sobie przyjemności płynącej z samodzielnego poznawania przygotowanej przez twórców opowieści, radzimy przejść bezpośrednio do fragmentu poświęconego rozgrywce.
Staraliśmy się wybrać jedynie najbardziej wiarygodne wiadomości. Nie da się jednak ukryć, że nie wszystko mogliśmy stuprocentowo potwierdzić. Unikaliśmy własnych spekulacji, ale przy grze tworzonej przez tak długi okres część podanych przez twórców informacji mogła się po prostu zdezaktualizować.
Fabuła i świat gry
W Alpha Protocol wcielimy się w agenta Michaela Thortona. Na początku gry jest on dobrze wyszkolonym (w zależności od wybranej klasy), choć nieopierzonym szpiegiem, który nie ma zbyt dużego doświadczenia w terenie. Karierę rozpoczyna w Arabii Saudyjskiej, gdzie terroryści właśnie zestrzelili samolot cywilny. Podążając tropem handlarzy bronią, Thorton trafia na ślad spisku, który zagraża stabilności politycznej całego świata. Co gorsza, wszystko wskazuje na to, że w sprawę zamieszane są największe agencje wywiadowcze. Bohater przechodzi więc do głębokiej konspiracji, by na własną rękę odkryć prawdę, zdemaskować spisek i ostatecznie wyeliminować odpowiedzialnych za to ludzi. Thorton nie wie, komu może ufać, dlatego uruchamia tytułowy Protokół Alpha. To swoisty zbiór procedur wchodzących w życie, gdy tajny agent zmuszony jest zerwać kontakt ze swoim pracodawcą. Dzięki nim możliwe jest korzystanie z sieci kontaktów i bezpiecznych kryjówek przygotowanych specjalnie na potrzeby Protokołu i tym samym dalsze działanie, pomimo odcięcia od głównych struktur wywiadowczych.
Akcja Alpha Protocol toczy się w czasach współczesnych. Podczas naszych przygód odwiedzimy cztery główne lokacje: Rzym, Moskwę, Tajpej oraz Arabię Saudyjską. Zaczniemy od tej ostatniej, dopiero po wykonaniu kilku pierwszych misji otrzymamy w miarę swobodny dostęp do pozostałych. W każdej z nich czekają nas zarówno misje rozwijające główną fabułę gry, jak i różnorodne zadania poboczne. Sam świat nie ma otwartej struktury i nie możemy go swobodnie zwiedzać. Zamiast tego wylądujemy zawsze w przypisanej danej lokacji kryjówce, która na czas pobytu posłuży nam za bazę operacyjną. To stamtąd przyjmiemy zlecenia, po czym będziemy transportowani bezpośrednio na miejsce misji. Kryjówka to jednak coś więcej niż tylko trójwymiarowe menu wyboru zadań. Znajdziemy tam szafkę z wyposażeniem, komputer ze skrzynką e-mail, umożliwiającą kontakt ze zleceniodawcami oraz lustro do zmiany wyglądu postaci. Podsumowując, w kryjówce wykonamy wszystko, co jest potrzebne do zdobycia zlecenia, a potem do przygotowania się do jego wypełnienia.