UFO: Alien Invasion - wywiad z twórcami
UFO: Alien Invasion to amatorska produkcja, próbująca najwierniej jak tylko się da odtworzyć specyficzny klimat i reguły rozgrywki dwóch pierwszych gier z serii UFO (UFO: Defense, znany u nas jako UFO: Enemy Unknown oraz X-Com: Terror from the Deep).
UFO: Alien Invasion to amatorska produkcja, próbująca najwierniej jak tylko się da odtworzyć specyficzny klimat i reguły rozgrywki dwóch pierwszych gier z serii UFO (UFO: Defense, znany u nas jako UFO: Enemy Unknown oraz X-Com: Terror from the Deep), a wydanych niegdyś przez MicroProse. Projekt tworzony przez kilku niemieckich hobbystów, szybko zyskał uznanie wśród hard-core’owych fanów, którzy przez miesiąc od czasu opublikowania pierwszego demo technicznego, pobrali je ponad 50 tysięcy razy! Postanowiliśmy porozmawiać na temat UFO: Alien Invasion z jednym z jego twórców, niejakim Sparxxem, który odpowiada w zespole za tworzenie map, tekstur i modelów postaci.
Jako, że dla większości czytelników naszego serwisu jesteście zupełnie nieznani, prosiłbym o kilka informacji na temat Waszego zespołu.
Zespół tworzący UFO: Alien Invasion składa się z pięciu osób. Wszyscy znamy się od dłuższego czasu, wcześniej pracowaliśmy wspólnie nad kilkoma projektami związanymi z grami FPS. Obecnie, pomaga nam także kilkoro „wolnych strzelców”, którzy przyspieszają proces powstawania gry.
W jakich okolicznościach, zdecydowaliście się na rozpoczęcie projektu UFO: Alien Invasion?
Jesteśmy wielkimi fanami serii X-Com, wydawanej niegdyś przez MicroProse, zwłaszcza jej pierwszej odsłony. Było to dla nas duże wyzwanie, które oczywiście jest i wspaniałą zabawą.