Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 23 lutego 2010, 09:40

autor: Marcin Traczyk

The Whispered World. Najbardziej oczekiwane przygodówki roku 2010

Spis treści

The Whispered World

  • premiera w Niemczech: 12 czerwca 2009
  • premiera wersji anglojęzycznej: 12 lutego 2010

Kolejna baśniowa opowieść w tym zestawieniu. Tym razem wcielimy się w młodego klauna imieniem Sadwick. Wbrew pozorom nie jest on rozbrykany i nie trzymają się go żarty – chłopak staje się jeszcze poważniejszy, gdy pewnej nocy śni mu się, że świat zbliża się ku końcowi i jeśli czegoś nie zrobi, to ludzkość czeka marny koniec. Sadwick opuszcza więc rodzinną trupę cyrkową, wyruszając w podróż po fantastycznej krainie. W wyprawie towarzyszy mu nieduży, podobny do robaka przyjaciel – wielonożny Spot. Stworzenie to posiada umiejętność zmiany swoich kształtów oraz m.in. przewodzenia ognia. Odpowiednie korzystanie ze Spota konieczne będzie do rozwiązania wielu wyzwań. W grze nie zabraknie też bardziej klasycznych łamigłówek, wymagających użycia odpowiednich przedmiotów, zagadek logicznych oraz konwersacji z napotkanymi postaciami. Świat The Whispered World cechuje wyjątkowe piękno. Wszystkie lokacje zostały ręcznie namalowane, po czym zaś wzbogacone o efekty cieni czy dymów. Namalowane zostały również postacie, które następnie wprawiono w ruch przy pomocy technik wykorzystywanych na co dzień przy tworzeniu filmów animowanych. Na początku rozgrywki odwiedzane miejsca mają urzekać swoim pięknem i idyllicznością (by się o tym przekonać, wystarczy spojrzeń na screeny), z czasem świat będzie coraz bardziej pogrążać się w mroku – lokacje wtedy, choć nadal niezwykle szczegółowe i malownicze, staną się naprawdę straszliwe. Pierwsze oceny w niemieckiej prasie oscylują w granicach 90%.

Ty, dziwna osobo, którą tu spotkałem – to ty namalowałaśte piękne lokacje?

15 Days

  • premiera w Niemczech: 20 listopada 2009
  • premiera wersji anglojęzycznej: 25 czerwca 2010

Kolejny po Overclocked współczesny thriller studia House of Tales. W grze wcielimy się w trójkę angielskich złodziei sztuki – Cathryn, Mike’a i Bernarda oraz Jake’a Sterna, agenta Interpolu prowadzącego śledztwo w sprawie zabójstwa czołowego brytyjskiego polityka. Złodziejskie trio kradnie na zamówienie portrety znanych polityków, by zyski przeznaczać na cele charytatywne, ich tajemniczy zleceniodawca nie należy jednak do filantropów, przez co zostają oni wplątani w ogólnoświatową aferę polityczną. Na fabułę tego point & clicka złożą się dwie opowieści, które z czasem połączą się w jedną, jej meandry poznamy przemiennie z perspektywy wszystkich czterech bohaterów. Najistotniejszą rolę w 15 Days odegrają prowadzone dialogi, kilka razy dokonamy też samodzielnie kradzieży cennych dzieł sztuki – najprawdopodobniej etapy takie jak przekradanie się pomiędzy czujnikami laserowymi i manipulowanie kamerami przemysłowymi zawrą elementy zręcznościowe. W trakcie rozgrywki odwiedzimy m.in. londyńskie mieszkanie-siedzibę złodziei, zobaczymy słynne młyńskie koło London Eye, zawitamy też do Paryża oraz na egzotyczną wyspę – wszystkie lokacje to dwuwymiarowe tła, w których poruszają się trójwymiarowe modele postaci.

Ładnie, ukradli mu Picassa i biedak padł na zawał…

Artykuł ten przedstawia jedynie kilka ciekawszych gier, wartych uwagi w najbliższych miesiącach – powstających obecnie przygodówek jest znacznie więcej, dajcie więc znać w komentarzach, czy chcielibyście przeczytać artykuł również o nich. Miejmy też nadzieję, że coraz większą liczbę gier typu adventure oraz stale rosnące grono ich fanów dostrzegą również nasi rodzimi dystrybutorzy i uwzględnią w swoich planach wydawniczych chociaż niektóre z przedstawionych tytułów.

Marcin „Emter” Traczyk