autor: Radosław Grabowski
Murowane hity Sony'ego
22 czerwca odbyła się w Warszawie prezentacja 4 doskonale zapowiadających się gier na PS3: Lair, Uncharted, Eye of Judgement oraz Heavenly Sword. Zagraliśmy w nie i spisaliśmy dla Was nasze wrażenia. Są niezłe.
Mam na imię Radek i jestem kierowcą z należytą werwą, posiadającym od dłuższego czasu własne cztery kółka. W pełni rozumiem ponad stuletnie uwielbienie ludzi dla motoryzacji, aczkolwiek nie przyjąłem z entuzjazmem umieszczenia trzech gier z tej dziedziny w gronie pięciu tytułów, przygotowanych przez Sony na europejski start PlayStation 3 w marcu bieżącego roku. Jak długo można przecież ścigać się przy akompaniamencie ryczących silników i piszczących opon, mając jako alternatywę mocno średniego FPS-a i dalekowschodnie siekanie, które miało pierwotnie trafić na platformę PlayStation 2? Właśnie dlatego z wielką radością przyjąłem wraz z Kasią, alias Major Doktor Upiorną, zaproszenie warszawskiej centrali Sony Poland na testowanie czterech tytułów dla PS3, należących do drugiej fali gier firmowanych przez Sony Computer Entertainment, ergo ekskluzywnych.
Zapoznaliśmy się zatem z Heavenly Sword, Uncharted: Drake’s Fortune, Lair i Eye of Judgement. Komercyjne debiuty tych gier nastąpią dopiero za kilka miesięcy, więc do dyspozycji otrzymaliśmy wersje, ukazujące stan pracy developerów na maj i czerwiec. Dlatego też animacja momentami nieprzyjemnie zwalniała, oświetlenie nie funkcjonowało do końca poprawnie, gdzieniegdzie brakowało efektownych filtrów graficznych etc. Zapewniono nas jednak, że twórcy każdej ze wspomnianych pozycji pracują w pocie czoła nad maksymalnym doszlifowaniem swoich dzieł, aby ostatecznie zachwycić graczy po premierze. W niniejszym artykule najpierw możecie zapoznać się z wrażeniami Major Doktor Upiornej – wielkiej fanki PS2, dopiero teraz stawiającej swoje pierwsze kroki w temacie PlayStation 3. W dalszej części tekstu znajdują się przemyślenia moje, czyli osoby, znającej PS3 już od postaci devkitu.