The Walking Dead – Season One. Miała być zabawa, jest ból. Te gry Was przytłoczą
Spis treści
The Walking Dead – Season One
Gatunek: przygodówka
Producent: Telltale Games
Data premiery: 24 kwietnia 2012
Szczyt popularności filmów i gier o zombie kilka lat temu pokazał, że prawdziwym problemem w czasie apokalipsy nieumarłych nie będą hordy zombiaków, tylko inni ludzie. W świecie bezprawia i zaniku wszelkich norm moralnych górę wezmą najniższe instynkty i najgorsze cechy, jakie dotychczas drzemały w człowieku. I na tym właśnie koncentruje się przygodowe The Walking Dead studia Telltale Games. Zamiast wyrzynania setek zombiaków na pierwszym planie są tu ludzkie pobudki, szlachetne i podłe czyny oraz kwestia, komu można i warto zaufać.
Gra wymusza na nas przeróżne decyzje i chociaż ich znaczenie nie jest takie istotne w dalszej perspektywie, każdy taki wybór niesie ze sobą ogromną dawkę emocji. Nawet jeśli skutek da się z góry przewidzieć lub nie ma on wpływu na dalsze wydarzenia, liczy się to, co czujemy w momencie podejmowania decyzji. Twórcy spisali się po prostu na medal, bo wybory w The Walking Dead naprawdę zmuszają do myślenia, do zastanowienia się przede wszystkim nad własnymi uczuciami do danej osoby, nad tym, co sami chcielibyśmy osiągnąć. A potem przeżywamy jeszcze najbardziej bolesne, najsmutniejsze zakończenie w historii gier – moment, którego nie sposób zapomnieć.