autor: Michał Bobrowski
Meet the Makers - Londyn 2007
15 marca 2007 mieliśmy okazję wziąć udział w imprezie pt. Meet the Makers - nieformalnym spotkaniu ze znanymi twórcami gier spod szyldu Electronic Arts, które miało miejsce w Londynie.
O miejscu słów kilka
Cuckoo Club przy Swallow Street – miejsce doprawdy niepozorne. Można by rzec, że to tylko jeden z wielu tego typu klubów w centrum Londynu. Jednak w godzinach wieczornych to właśnie przed wejściem do tego klubu gromadzi się naprawdę spora kolejka oczekujących, którzy liczą na spotkanie sławnych celebrities. A ich szansa na to jest dość spora – w Cuckoo Club bywają m.in. książęta Harry i William ze swoimi aktualnymi kobietami czy skandalistka Paris Hilton... To właśnie przede wszystkim sława tych osób jak magnes przyciąga wielu ciekawskich, gdyż poza tym lokal tak na dobrą sprawę niczym szczególnym się nie wyróżnia. No może jeszcze cenami, które nawet rodowitych Londyńczyków potrafią przyprawić o ból głowy.
Powód wizyty
W pewien marcowy wieczór kolejka oczekujących na wejście do Cuckoo Clubu była odmienna – miejsce londyńskich imprezowiczów zajęli przyjezdni dziennikarze. Powód dość prozaiczny – część lokalu została wynajęta przez Electronic Arts na imprezę pt. „Meet the Makers”, a w rolę celebrities tym razem wcielili się twórcy i producenci kilku aktualnych i nadchodzących gier „Elektroników”.
Przyznam, że impreza początkowo zapowiadała się bardziej niż interesująco – tłem do możliwych nieformalnych wywiadów i rozmów miał być całkiem pokaźny portfel tytułów, które jeszcze nie trafiły do tłoczni (vide SKATE na Xboxa 360 czy MySims na Wii). Niestety, im bardziej zbliżał się termin imprezy, tym bardziej ewoluowała lista tytułów, które miały być zaprezentowane. Na dobrą sprawę skończyło się na tym, że na podłączonych w lokalu konsolach udostępniono tylko kilka gier, które trafiły do sprzedaży w zeszłym tygodniu. Biorąc pod uwagę, ze jednym z gości był Cevat Yerli, zabrakło przynajmniej jednego peceta, na którym wspomniany szef Cryteka mógłby bardziej obrazowo zaprezentować i omówić aktualne postępy w pracach nad Crysisem oraz szczegóły na temat CryEngine 2.