Control. Gry sierpnia – najciekawsze premiery i konkurs
Spis treści
Control
Data premiery: 27 sierpnia
INFORMACJE
- Gatunek: strzelanka TPP
- Platforma: PC, PS4, XONE
- Przybliżona cena: ok. 240 zł (PS4, XONE)
Czym jest Control?
Najnowszym dziełem Remedy, czyli twórców Alana Wake’a, Quantum Break i przede wszystkim dwóch pierwszych odsłon Maxa Payne’a. Tak jak wcześniej pozwolili nam oni manipulować czasem i walczyć z ciemnością za pomocą oświetlenia, tak tym razem naszą główną bronią stanie się umożliwiająca wpływanie na otaczające nas przedmioty telekineza.
Jaki jest zarys fabularny Control?
W grze wcielimy się w Jesse Faden. Kobieta akurat próbuje uporządkować sprawy ze swojej przeszłości w siedzibie tajnej agencji o nazwie Federalne Biuro Kontroli, gdy zaskakuje ją inwazja mocy z innego świata. Dziwnym splotem okoliczności Jesse zostaje mianowana nowym dyrektorem organizacji i to na jej barki spada zadanie odparcia inwazji.
Jak wygląda rozgrywka w Control?
Control to strzelanka z akcją pokazaną z perspektywy trzeciej osoby oraz z kilkoma unikatowymi atrakcjami. Główna z nich to wspomniana telekineza. Pani dyrektor ma posiadać futurystyczny pistolet, który umożliwi jej unoszenie, przyciąganie i odpychanie przedmiotów o olbrzymiej nawet masie. Twórcy starali się projektować rozgrywkę tak, by pomysłowe wykorzystywanie tych funkcjonalności nie było za bardzo ograniczane. Drugim wyróżnikiem Control mają być lokacje – siedziba Federalnego Biura Kontroli, gdzie toczy się akcja gry, to niezwykłe miejsce, które stale zmienia kształt i zapewnia mocno surrealistyczne doznania.
NASZE OCZEKIWANIA
Control to gra sprawdzonego studia, która wygląda ładnie i obiecuje kilka miłych atrakcji. Wydawałoby się, że ma zadatki na murowany hit. A jednak materiały przedpremierowe jakoś miały problem ze sprawieniem, by pozycja ta zapadła mi mocniej w pamięć. I mam wrażenie, że nie tylko mnie – o tytule tym jest zaskakująco cicho. Liczę, że to jedynie wina kiepskiego marketingu i produkcja ta okaże się przynajmniej tak udana jak wcześniejsze dokonania Remedy. Ale tak po prawdzie – gdyby nie renoma studia, gra już dawno wyleciałaby z mojego kręgu zainteresowań.
Michał „Czarny Wilk” Grygorcewicz
Remedy Entertainment oferuje światu nowe gry na tyle rzadko, że sam fakt premiery jest już wydarzeniem. Na szczęście do tej pory wszystko, co zaproponowało to studio, okazywało się godne uwagi. Control jawi się jako rozbudowana i usprawniona wariacja na temat, skądinąd zacnego, Quantum Break. Klasyczna, singleplayerowa produkcja akcji TPP, która obiecuje intrygującą historię i mądrze wykorzystane techniczne nowinki, wydaje się być czymś zaskakująco świeżym na współczesnym rynku gier komputerowych. Poproszę!
Filip „fsm” Grabski
Ta gra jest dla mnie trochę taką niewiadomą. Quantum Break podobało mi się i idea rozwinięcia niektórych wykorzystanych w nim pomysłów wydaje się interesująca. Z drugiej strony nie jestem wielkim fanem metroidvanii i preferuję tytuły, które cały czas zaskakują zupełnie nowymi lokacjami. To jednak Remedy i jestem skłonny udzielić temu studiu kredytu zaufania. Mam tylko nadzieję, że opublikowane już gigantyczne wymagania sprzętowe na PC nie oznaczają, że gra będzie tragicznie działać (lub wyglądać) na konsolach.
Jacek „Stranger” Hałas