Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 10 kwietnia 2009, 12:29

autor: Jakub Kralka

Za zachodnią granicą.... Gry RPG na które czekamy w 2009 r. - Dragon Age: Początek, Mass Effect 2

Spis treści

Za zachodnią granicą...

Swego rodzaju niespodzianką jest fakt, jak wiele gier RPG produkują ostatnimi czasy Niemcy. A jeszcze tak niedawno znane było jedynie studio Piranha Bytes – i to dzięki jednej grze spod znaku Gothic. Tym razem nasi zachodni sąsiedzi szykują cały arsenał role-play’ów, na które warto czekać!

Arcania – A Gothic Tale

Data premiery: 2009

Producent: Spellbound Entertainment

Wydawca PL: nieznany

Platformy: PC, 360

Czyli po prostu Gothic 4! I w zasadzie tyle by wystarczyło tytułem zachęty, gdyby nie to, że marka Gothic ostatnimi czasy nieco się zdewaluowała.

Produkcję przygotowuje jednak zupełnie nowe, uznane na rynku gier, studio Spellbound. Model rozgrywki będzie nawiązywać do poprzedniego, zmieni się jednak system rozwoju postaci oraz sposób narracji fabuły. Gothic 4 powstanie na silniku Vision Engine, znanym dotychczas z niezbyt wybitnych gier Helldorado czy Emergency 4.

Divinity 2: Ego Draconis

Data premiery: czerwiec 2009

Producent: Larian Studios

Wydawca PL: Cenega Poland

Platformy: PC, 360

Divinity 2: Ego Draconis to gratka szczególnie dla pamiętających wydane kilka lat temu Divine Divinity oraz Beyond Divinity.

Gra tworzona przez Belgów (za to wydadzą ją Niemcy) opowie historię pogromcy smoków, który – jak na ironię – po pewnym czasie sam stanie się smokiem. To z kolei pozwoli poznać średniowieczny, fantastyczny świat gry z perspektywy zarówno zwykłego człowieka, jak i latającego jaszczura. Ponadto – tradycyjnie: walka, magia, interakcja z postaciami i wielka przygoda.

 

Drakensang: The River of Time

Data premiery: I kwartał 2010

Producent: Radon Labs

Wydawca PL: Techland

Platformy: PC

Drakensang: The River of Time będzie prequelem bardzo ciepło przyjętej przez RPG-owych wyjadaczy gry Drakensang: The Dark Eye.

Produkcja niemieckiego Radon Labs nadal będzie rozgrywać się w fantastycznym świecie o nazwie Aventuria. Nie ulegną zmianie także zasady rozgrywki z bardzo szczegółowymi możliwościami rozwoju bohaterów na czele, opartymi na systemie The Dark Eye, a więc tym, za co gracze tak mocno pokochali Drakensang.

Risen

Data premiery: 2009

Producent: Piranha Bytes

Wydawca PL: Cenega Poland

Platformy: PC, 360

Istnieje dość spore prawdopodobieństwo, że Risen, choć jest zupełnie nową marką, odniesie w naszym kraju największy sukces ze wszystkich, wspomnianych w tym rozdziale RPG-ów.

Wszystko za sprawą studia Piranha Bytes, które swego czasu uczyniło serię Gothic wielkim hitem. Akcja Risen w dużej mierze skupiać się ma wokół wyspy, której centralnym punktem będzie tajemniczy wulkan. Główny bohater ma dużo podróżować, rozmawiać i walczyć, zarówno bronią białą, jak i przy użyciu magii. Mocną stroną tej produkcji powinna być oprawa graficzna.

The Dark Eye: Demonicon

Data premiery: 2010

Producent: Silver Style

Wydawca PL: nieznany

Platformy: PC

Demonicon to już druga gra w naszym zestawieniu oparta na systemie The Dark Eye. To rozwiązanie zapewni dość bogate opcje rozwoju postaci, zaś sama gra – czego nie ukrywają twórcy – będzie mocno nastawiona na akcję. Główny bohater ma rozwiązać kryminalną (co brzmi nieco oryginalnie jak na realia fantasy) zagadkę i oczyścić swojego ojca z zarzutu morderstwa, przy okazji zmagając się z całą fauną i florą Aventurii. Autorzy (twórcy niezbyt udanego The Fall) pamiętają także o trybie multiplayer, w którym dodatkowo będą pojawiać się nowe questy.

Venetica

Data premiery: 2009

Producent: Deck13 Interactive

Wydawca PL: Cenega Poland

Platformy: PC, 360

Venetica intryguje swoją fabułą. Wcielimy się w postać kobiety o imieniu Scarlett, która będzie córką... Śmierci. Jej zadaniem ma być rozprawienie się ze snującym apokaliptyczne plany nekromantą.

Akcja gry będzie się toczyć w fantastycznym mieście, wzorowanym na XVI-wiecznej Wenecji. Deweloperzy dotychczas tworzyli wyłącznie przygodówki, dlatego musimy mocno trzymać kciuki, by przy ciekawej fabule nie zepsuli systemu rozwoju postaci czy elementów walki.