autor: Jakub Kralka
Polacy nie gęsi. Gry RPG na które czekamy w 2009 r. - Dragon Age: Początek, Mass Effect 2
Spis treści
Polacy nie gęsi
Lokalny i światowy sukces Wiedźmina sprawił, że nad Wisłą przestano produkować tylko strzelanki. Obecnie w produkcji znajdują się trzy dobrze rokujące polskie RPG-i i pozostaje tylko trzymać kciuki, by wkrótce zapewniły Polsce miano światowego eksportera udanych gier z tego gatunku.
Afterfall
Data premiery: 2010 Producent: Nicolas Intoxicate Wydawca PL: Nicolas Games Platformy: PC | Afterfall z całkowicie fanowskiego projektu wyrósł na pełnoprawny produkt wspierany przez firmę Nicolas Games. Utrzymana w postapokaliptycznych klimatach produkcja może być świetną odskocznią dla tych, którzy znaleźli za mało Fallouta w Falloucie 3. Podczas zabawy pokierujemy losami zagubionego w otaczającym go świecie wędrowca, wspieranego przez napotkanych członków drużyny. Oprócz możliwości rozwoju postaci, a także wykonywania misji pobocznych będziemy mogli delektować się oprawą graficzną autorskiego silnika Unigine. To z kolei pozwoli na niesamowite przeżycia na przykład podczas przemierzania zrujnowanej... Warszawy! |
Two Worlds II
Data premiery: III kwartał 2009 Producent: Reality Pump Wydawca PL: CD Projekt Platformy: PC, 360, PS3 | Pierwsza część Two Worlds została całkiem nieźle przyjęta zarówno w kraju, jak i za granicą. Studio Reality Pump ma zamiar wyeliminować wszystkie wytknięte jej wady, by sequel był jeszcze lepszy. Wzrośnie swoboda rozgrywki, możliwość interakcji z otoczeniem, poprawiony zostanie także model walki i wiele innych „zgrzytów” jedynki. Szczególnie interesująco zapowiada się otoczka fabularna, która – oprócz dodania nowych wątków – odpowie na najbardziej nurtujące pytania powstałe podczas pierwszej części gry. |
Wiedźmin: Powrót Białego Wilka
Data premiery: IV kwartał 2009 Producent: CD Projekt RED / Widescreen Games Wydawca PL: CD Projekt Platformy: 360, PS3 | Miłośnicy konsol w końcu będą mogli zagrać w Wiedźmina, wygodnie rozsiadając się na kanapie. Twórcy zdecydowali się bowiem na wypuszczenie wersji na PlayStation 3 i Xboksa 360. Powrót Białego Wilka będzie charakteryzować przede wszystkim zupełnie nowy silnik graficzny, dodane sekwencje animacji, a także kilka zmian dotyczących samego świata gry z systemem walki na czele. W zależności od wnikliwości przy przemierzaniu krain z konsolowym Wiedźminem zabawimy od 40 do nawet 80 godzin. |