futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 20 listopada 2019, 12:08

4K to fanaberia. Sprawdzamy Project xCloud

Spis treści

4K to fanaberia

Zwróćcie uwagę, że w informacjach ujawnianych przez Microsoft, nie mówi się nic o 4K, HDR i innych bajerach, którymi częstuje nas – z różnym skutkiem – Google Stadia. Nie jest to przypadek. Po pierwsze i najważniejsze, xCloud to streaming gier z serwerów na komórki i tablety, nie PC, stąd 4K jest tu zaledwie fanaberią dla najbogatszych. Usługa skupia się również przede wszystkim na dostępności, dlatego internet 5G nie jest wymagany (wystarczy Wi-Fi do 10 Mbps, 4G lub LTE). Sieci internetowe rozwijają się dynamicznie, to prawda, ale rozmowa o streamowaniu interaktywnych gier w 4K w momencie, gdy cena tego standardu przekracza nasz budżet – nie mówiąc już o możliwościach naszych łącz i sieci komórkowych – to trochę jak mówienie o tym, co będziemy robili za 5 lat. Tego rodzaju podejście jest – jak mniemam – nie tylko zdroworozsądkowe, ale również skuteczniej trafia do zwyczajnego gracza.

Microsoft w najbliższych latach będzie stawiał na chmurę – zobaczymy czy się to opłaci. - Google Stadia ma problemy, a jaki jest xCloud Microsoftu? - dokument - 2019-11-20
Microsoft w najbliższych latach będzie stawiał na chmurę – zobaczymy czy się to opłaci.

Kareem nie próbował tworzyć wizji zastąpienia czy dominacji nad naszym sposobem grania i myślenia o grach. Zwracał jednak uwagę na to, że czasami jesteśmy w miejscach, w których nie jesteśmy w stanie praktykować swojego hobby. Opowiedział anegdotę, kiedy po powrocie z Korei do Seattle utknęli w samolocie w oczekiwaniu na pozwolenie opuszczenia pokładu. I zauważył, że jedna z jego koleżanek uśmiecha się pod nosem. Zapytał, co robi. To był dzień premiery Gears 5, a ona jest ogromną fanką. I to była jej jedyna możliwość, aby wówczas zagrać. „Czasami, jeśli twoim wyborem jest nie grać w ogóle lub zagrać poprzez streaming xCloud, to wybór jest oczywisty” – skwitował.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy jesteś zainteresowany strumieniowaniem gier?

43,8%
Tak, chętnie przetestuję!
56,2%
Nie, wolę mieć w domu komputer/konsolę
Zobacz inne ankiety
Xbox Game Pass sprawił, że chcę mieć już 5G
Xbox Game Pass sprawił, że chcę mieć już 5G

Strumieniowanie gier to dość niewdzięczny temat – w teorii wygląda pięknie („wystarczy tylko ekran i możesz grać we wszystko!”), ale w praktyce musi ciągle walczyć o naszą uwagę. Czy Microsoft odniesie sukces na tym polu?

Google Stadia - cena, data premiery, gry i dostępność w Polsce
Google Stadia - cena, data premiery, gry i dostępność w Polsce

Google zaprezentowało swoją usługę strumieniowania gier - Stadia. Czy odniesie większy sukces niż Nvidia z Shieldem i Sony z PlayStation Now? Nowe gry, takie jak Cyberpunk 2077 i Baldurs Gate 3 na pewno pomogą.

Po co nam Google Stadia? W Polsce działa streaming GeForce NOW
Po co nam Google Stadia? W Polsce działa streaming GeForce NOW

Bardzo tani komputer do grania na maksymalnych detalach? Czy takie rzeczy są możliwe? Taka jest idea strumieniowania gier – dążą do niej Google, Nvidia, Microsoft, czy Sony ze swoim PlayStation Now. Ale jak to działa w praktyce?