Podsumowanie. Co nowego w grach hack and slash? Sprawdzamy Diablo III, Path of Exile i Torchlight II
Spis treści
Podsumowanie
- Diablo III – 15 mln kopii gry sprzedanych do końca 2013 roku
- Path of Exile – ponad 4 mln zarejestrowanych użytkowników (grudzień 2013)
- Torchlight II – ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy po 10 miesiącach od premiery (lipiec 2013)
Diablo III jest świetną grą dla osób, które mają ograniczony czas. Miła przy lewelowaniu, szybko pozwala zmienić build (a więc nie da się postaci zepsuć), a dobrze bawić się można nawet włączywszy ją na 15 minut. Bardziej męcząca okazuje się dla wymagających graczy – endgame jest po prostu słaby i zmodyfikowane poziomy mistrzowskie tego nie zmieniają. Najnowsza odsłona Rogatego stanowi przeciwieństwo tego, co mówi się o filmach Hitchcocka – atakuje nas z grubej rury, ale potem napięcie już nie rośnie. Path of Exile porównałbym do trudnej zagadki – na początku trzeba włożyć w zabawę sporo wysiłku i czasu, ale gdy już powoli zaczynamy łapać, o co w niej chodzi, daje nam ogromną satysfakcję. Powiedziałbym, że dużo większą niż konkurencja, ale to oczywiście kwestia gustu. Torchlight II to z kolei produkcja, która zainteresuje graczy lubujących się w ciągłych zmianach, testowaniu czegoś nowego, a zarazem z żyłką do pokonywania trudności, gdyż tytuł ten – wbrew temu, co sugeruje jego cukierkowa oprawa – do prostych nie należy.
W ten sposób prezentuje się obecny stan najważniejszych dziś hack and slashów. Zgodnie z obietnicą daną na wstępie, niedługo przedstawimy Wam podsumowanie informacji na temat nadchodzących produkcji. The Incredible Adventures of Van Helsing II zadebiutuje już 14 kwietnia (pytanie, czy to dobry moment – tuż po premierze dodatku do Diablo III?). Ciekawe zmiany wprowadzone zostały także w Grim Dawn (niedawno dodano II akt) czy Marvel Heroes. Ale o tym następnym razem.