Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 6 lutego 2014, 14:00

autor: Adrian Werner

Quantum Theory. Atak klonów - najbardziej paskudne zrzynki w świecie gier

Spis treści

Quantum Theory

QUANTUM THEORY
  1. Deweloper: Team Tachyon
  2. Platformy: PlayStation 3, Xbox 360
  3. Data premiery: 2010

Quantum Theory to dowód na to, że nie tylko małe firmy parają się kopiowaniem cudzych pomysłów. Produkcja ukazała się bowiem pod szyldem japońskiego Tecmo, a wydawca ten wpompował w projekt poważne środki oraz zorganizował sporą kampanię reklamową. Wszystko po to, by spróbować wepchnąć graczom słabego klona serii Gears of War.

Inspiracje cyklem studia Epic widać było na każdym kroku. Quantum Theory pozwalało wcielić się w żołnierza wyglądającego jak zawodowy kulturysta, który walczył z hordami potworów łudząco podobnych do znanej z Gears of War Szarańczy. Zresztą nie tylko stylistyka została zapożyczona - dokładnie skopiowano również system walki, oparty na przeprowadzaniu ostrzałów zza osłon.

Oparcie gry na sprawdzonych rozwiązaniach nie zapewniło jej jednak sukcesu. Twórcy skopiowali je bowiem nieudolnie. Quantum Theory było brzydkie, a walka nudna. Do tego scenariusz wołał o pomstę do nieba. Rezultatem były słabe recenzje i równie złe wyniki sprzedaży.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej