autor: Konrad Serafiński
Zobacz nowy zapis rozgrywki z Metro Exodus
Do sieci trafił nowy zapis rozgrywki z gry Metro Exodus, nowej produkcji 4A Games. Najnowsza odsłona serii będzie oferować otwarty świat pełen niebezpieczeństw, co możemy zobaczyć na gameplayu.
Wczoraj, z okazji trwających targów gamescom 2018, 4A Games opublikowało nowy zwiastun gry Metro Exodus. Dziś w sieci pojawił się czterominutowy gameplay, prezentujący głównie walkę w różnych lokacjach. Wszyscy fani postapokalipsy w słowiańskim wydaniu poczują się tu jak w domu, chociaż na premierę trzeba jeszcze trochę poczekać. Gra ukaże się 22 lutego 2019 roku i trafi na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xboksa One. Znamy również zawartość Edycji Specjalnej Aurora, która może okazać się nie lada gratką dla miłośników serii.
Materiał rozpoczyna się od pokazania skradania, które chwilę później przeradza się w regularną walkę w kompleksie zajmowanym przez bandytów. Podczas starcia możemy zobaczyć w akcji kilka rodzajów broni. Wszystkim wydarzeniom prezentowanym na gameplayu towarzyszy komentarz pracownika studia. Twórca zdradza, że w świecie gry pojawią się różne frakcje i nie wszystkie będą wrogo nastawione do naszego protagonisty. Znajdą się postacie, które będą neutralne. Niezmiennie złe będą natomiast elementy świata fauny, co możemy zaobserwować w krótkim filmie. Spotkania z wilkami, podobnie jak w rzeczywistości, nie należą do najprzyjemniejszych.
Metro Exodus jest jedną z 11 gier, które wykorzystają technologię ray tracingu, obsługiwaną przez karty Nvidii z rodziny RTX, oparte na architekturze Turing. Nowa technologia umożliwia niemalże realistyczne rozchodzenie się i odbijanie promieni światła oraz rozpraszanie się cieni w czasie rzeczywistym. Przy okazji targów gamescom, Nvidia zaprezentowała niespełna dwuminutowy pokaz możliwości ray tracingu w grze Metro Exodus.
- Oficjalna strona internetowa gry Metro Exodus
- Wszystko o Metro Exodus
- Graliśmy w Metro Exodus - słowiańskie postapo nie wybacza
- Lista gier wykorzystujących technologię ray tracing