Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2020, 15:28

Znamy straty Epic Games wywołane walką z Apple

Dzięki wojnie Epic Games z Apple dowiadujemy się ciekawych informacji. 116 milionów osób grało w Fortnite'a na urządzeniach z systemem iOS i chętniej wydawały one pieniądze na mikropłatności niż użytkownicy Androida.

W SKRÓCIE:
  1. Graczy Fortnite’a na iOS było aż 116 milionów, z czego 73 miliony grało wyłącznie na smartfonach Apple.
  2. „Apple’owcy” chętniej niż użytkownicy Androida wydają pieniądze na mikrotransakcje, choć przegrywają z graczami konsolowymi.

Dzięki trwającej sprawie sądowej między Epic Games i Apple dowiadujemy się ciekawych wieści na temat m.in. Fortnite’a. Nowe informacje z akt sprawy pokazują, że na smartfonach z systemem iOS Fortnite miało 116 milionów graczy, którzy spędzili ponad 2,86 miliarda godzin w grze.

Co ciekawe, użytkownicy iOS stanowili przed wyrzuceniem gry z App Store’a aż 10% wszystkich dziennych aktywnych graczy (2,5 miliona z 25 na wszystkich platformach). Równie imponujące są statystyki osób, które w tytuł Epic Games grały tylko na smartfonach Apple. Takich osób jest aż 73 miliony.

Z tweeta Daniela Ahmada (analityk firmy Niko Partners) dowiadujemy się także, że użytkownicy iOS chętniej wydają pieniądze na mikropłatności niż osoby grające na Androidzie. Jednak to gracze konsolowi (PS4 i Xbox One) dominują w rankingach płacących wewnątrz gry.

Trwająca rozprawa nie zakończy się w najbliższym czasie. Obie firmy mocno stoją przy swoich stanowiskach i od sędziego będzie zależało to, kto ma rację w sporze. Na razie jednak Fortnite pozostaje niedostępny w App Store, a osoby z zainstalowaną grą nie otrzymują do niej aktualizacji.

  1. Epic Games – strona oficjalna

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej