Znamy przybliżony termin premiery moda Gothic 2: Kroniki Myrtany
Poznaliśmy przybliżony termin premiery Kronik Myrtany, czyli potężnej modyfikacji do gry Gothic II. Odpowiedzialna za nią grupa SoulFire ma jeszcze co najmniej kilka długich miesięcy, by należycie dopracować swoje dzieło.
Grupa SoulFire podzieliła się kolejnym (po grudniowym podsumowaniu 2019 roku) materiałem wideo poświęconym Kronikom Myrtany, czyli olbrzymiej modyfikacji do gry Gothic II. W filmie zatytułowanym Ostatnia prosta twórcy ujawnili plany rozwoju swojego ambitnego projektu, a także zdradzili, kiedy możemy się spodziewać jego premiery. Jak się okazuje, debiut Kronik Myrtany zaplanowano na jesień 2020 roku. Jak mówią autorzy, obecnie nie mogą podzielić się dokładną datą, gdyż zależy ona od wielu czynników, w tym między innymi od dostępności poszczególnych członków zespołu, aktorów dubbingowych czy wreszcie pomieszczeń do nagrań kwestii dialogowych.
Jak widać, twórcy mają jeszcze całkiem sporo czasu, by dopiąć wszystko na ostatni guzik. Czym zatem będą pochłonięci w nadchodzących miesiącach? Ich plany na pierwszy kwartał bieżącego roku obejmują dodanie do moda ostatnich zadań pobocznych (misji czekających na wykonanie ma być ponad dwieście, gdyż ambicją autorów jest „przekroczenie liczby questów zawartych w oryginalnym Gothicu II: Noc Kruka”), zakończenie pracy nad ścieżką dźwiękową i rozpoczęcie jej implementacji, a także skompletowanie obsady dubbingowej.
Na początku drugiego kwartału SoulFire zamierzają wprowadzić tak zwany Content Lock, a mówiąc prościej – zakończyć pracę nad dialogami i zaprzestać wprowadzania do modyfikacji nowych zadań. Następnie autorzy sprawdzą i poddadzą „gruntownej korekcie” całą zawartość Kronik Myrtany oraz uporają się z błędami trapiącymi projekt. Kolejnym etapem pracy nad modem będą sesje nagraniowe z udziałem profesjonalnych aktorów (gracze znad Wisły będą się cieszyć z pełnej polskiej wersji językowej). Dalej twórcom nie pozostanie nic innego, jak zaimplementować nowe mechaniki, na czele z rozbudowanym craftingiem i poprawionym systemem nauki. Na koniec całość zostanie zbalansowana pod kątem poziomu trudności i ekonomii świata gry.
W ten sposób dochodzimy do trzeciego kwartału 2020 roku, kiedy to nagrania dubbingu dobiegną końca, a pliki dźwiękowe doczekają się finalnej obróbki. Ostatni etap pracy nad modyfikacją ma natomiast objąć jej „ostateczne, intensywne testy”. Wreszcie przełom trzeciego i czwartego kwartału upłynie twórcom (i miłośnikom serii) pod znakiem premiery Kronik Myrtany. O ile nie nastąpią żadne opóźnienia.