Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 stycznia 2008, 09:12

Znamy datę premiery gry Penumbra: Black Plague

Już za niespełna miesiąc Amerykanie będą mogli zmierzyć się z drugą odsłoną cyklu Penumbra, noszącą podtytuł Black Plague. Produkt studia Frictional Games będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych od 12 lutego.

Już za niespełna miesiąc Amerykanie będą mogli zmierzyć się z drugą odsłoną cyklu Penumbra, noszącą podtytuł Black Plague. Produkt studia Frictional Games będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych od 12 lutego.

Znamy datę premiery gry Penumbra: Black Plague - ilustracja #1

Informację o dacie premiery programu ujawnił wczoraj jego wydawca – firma Paradox Interactive. Przy okazji podano również kwotę, jaką trzeba będzie zapłacić za pudełko z grą. Penumbra: Black Plague ma kosztować w Stanach Zjednoczonych 19.99$, czyli ok. 50 złotych.

W Penumbra: Black Plague ponownie wcielamy się w rolę Philipa, który uwięziony w podziemnym kompleksie i otoczony przez przerażających wrogów, musi nie tylko przeżyć, ale znaleźć informacje dotyczące jego zmarłego ojca. Główną atrakcją tego programu jest zaawansowany silnik fizyczny, pozwalający wejść w interakcję ze wszystkimi napotkanymi obiektami, które nie zostały przygwożdżone do ziemi. W Penumbra: Black Plague nie wystarczy jedynie kliknąć na jakimś przedmiocie, aby wykonać konkretną akcję. Jeżeli chcemy coś przesunąć, musimy złapać daną rzecz kursorem i poruszyć nim w odpowiedni sposób. Dotyczy to zarówno przeszukiwanych szuflad, szafek, jak i przesuwania mebli czy otwierania drzwi. W trakcie zabawy przydaje się znajomość praw fizycznych i umiejętność logicznego wykorzystania znalezionych przedmiotów.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej