autor: Michał Kułakowski
Nowy tytuł producenta gry Amnesia: The Dark Descent pojawi się również na konsolach
Przedstawiciel Frictional Games, odpowiadającego za grę Amnesia: The Dark Descent, zdradził plany studia na najbliższe lata oraz odniósł się do ewentualnej produkcji gier na konsole.
Thomas Grip, założyciel Frictional Games, które opowiada za produkcje gry Amnesia: The Dark Descent, podzielił się na oficjalnym blogu wrażeniami związanymi z pierwszą rocznicą premiery tytułu, a także zdradził nieco informacji dotyczących planów studia na najbliższe lata.
Grip jest zadowolony z ogromnego sukcesu i przyjęcia ich najnowszego tytułu przez graczy. Jak zaznaczył, sprzedaż gry nadal pokrywa większość finansowych potrzeb studia. Co więcej, w ostatnim roku wszyscy jego pracownicy otrzymali stosowne podwyżki, a fundusze na nowe projekty zostały już zabezpieczone, co pozwala na prowadzenie nad nimi prac bez zbędnych przestojów.
Na razie niewiele wiadomo o kształcie jaki przyjmie nowa gra szwedzkiego dewelopera, ale Grip podzielił się z czytelnikami kilkoma dotyczącymi jej spostrzeżeniami:
„Jeżeli chodzi o następny projekt, naszym założeniem jest wziąć wszystko czego nauczyliśmy się przy produkcji Amnestii, a następnie podnieść to na zupełnie nowy poziom. Już wspominaliśmy, że kolejna gra nie będzie typowym horrorem tak jak poprzednie, ale nadal ma mieć niepokojąca atmosferę i klimat. W nowym tytule mamy zamiar podjąć bardziej wymagające intelektualnie tematy. Innym z naszych celów jest wyeliminowanie niepotrzebnych zagadek, które załamują płynny tok gry, z drugiej strony nie chcemy jednak zbytnio upraszczać całego doświadczenia.”
Wielu graczy ucieszy fakt, że nowy tytuł trafi również na konsole. Przedstawiciel studia stwierdził, że za tą decyzją stoją czysto finansowe przesłanki, a także możliwość dotarcia do znacznie większej liczby potencjalnych graczy. Zaznaczył równocześnie, że zdaje sobie sprawę z ograniczonej, względem nowoczesnych PC, wydajności sprzętowej konsol nowej generacji. Studio będzie więc dbało o to by niezbędne cięcia, wynikające z produkcji gier na platformy Microsoftu czy Sony, nie wpłynęły w żaden sposób na wersje tytułu, którą otrzymają osoby grające na pecetach.
Pokaźny zastrzyk finansowy, który ostatecznie pozwolił deweloperowi zdecydować się na produkcje gier na konsole, może również oznaczać, że ujrzymy na nich porty starszych tytułów studia, a mowa tu zarówno o Amensii jak i o wszystkich częściach Penumbry. Wydanie wzbogaconych lub poprawionych konwersji tych gier pomogłoby Frictional przyciągnąć uwagę konsolowych graczy, a przez to być dobrą promocją jego nowych produkcji.