Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 listopada 2024, 14:09

Znakomity city builder w klimatach średniowiecznych poczeka dłużej na oficjalną premierę. „Chcemy dostarczyć najlepszą wersję Farthest Frontier, jaką tylko możemy”

Pełna wersja Farthest Frontier została opóźniona na wiosnę przyszłego roku. Twórcy podali trzy powody takiej decyzji.

Źródło fot. Crate Entertainment
i

Farthest Frontier od studia Crate Interactive znajduje się we wczesnym dostępie od ponad dwóch lat. Ten konkurujący z Manor Lords tytuł miał otrzymać wersję 1.0 jeszcze w tym roku, jednak deweloperzy podjęli decyzję o jej opóźnieniu. Nowa data premiery ustalona została na wiosnę 2025 roku. Wraz z ogłoszeniem opublikowano nowy zwiastun, który obejrzeć możecie poniżej.

Powody opóźnienia

Na stronie studia zamieszczono również specjalny post, w którym twórcy poinformowali o powodach opóźnienia. Aby dostarczyć nam „najlepszą wersję Farthest Frontier, jaką mogą”, deweloperzy muszą najpierw poprawić wydajność gry, która na tę chwilę nie jest zadowalająca.

Widzimy wasze wielkie miasta liczące ponad 3000 mieszkańców, które bez wątpienia przekraczają granicę możliwości sprzętu, ale wciąż możemy zrobić kolejne rzeczy, aby wycisnąć z gry więcej klatek – chcemy wykorzystać dodatkowy czas, aby zrobić to dobrze.

Drugim powodem jest chęć dodania do gry jeszcze kilku nowych elementów. Byłoby to niemożliwe przy zachowaniu starego harmonogramu. Z kolei trzeci powód jest czysto biznesowy. Twórcy doszli do wniosku, że okres zimowy nie jest dobry dla mniejszych gier niezależnych, które mogłyby zniknąć wśród szumu wywołanego przez duże tytuły.

Wraz ze zbliżającymi się Świętami, nadchodzi czas w roku, kiedy to duzi wydawcy zalewają rynek reklamami, spragnieni waszych pieniędzy. Podobnie, luty to miesiąc, w którym portfele dopiero co otrząsnęły się po świątecznej gorączce, i nadchodzą duże premiery AAA.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że następna aktualizacja oznaczona numerem 0.9.6 wejdzie do publicznych testów w ciągu najbliższych dwóch tygodni (dzięki niej zyskamy więcej kontroli nad grą – głównie poprzez opcję „customowych” rozgrywek). Według starego harmonogramu miała to być ostatnia łatka przed 1.0, ale twórcy zdecydowali się jeszcze na dodanie wersji 0.9.7. Ta zadebiutuje na początku przyszłego roku i doda m.in. osiągnięcia. Więcej szczegółowy na ich temat przeczytacie w ogłoszeniu.

  1. Farthest Frontier to budowanie miasta, jakiego potrzebowałem

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej