Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2016, 12:00

Zapowiedziano Metal Gear Survive - kooperacyjny survival w świecie Metal Gear

Firma Konami zapowiedziała Metal Gear Survive - pierwszą produkcję sygnowaną logiem Metal Gear tworzoną bez udziału Hideo Kojimy. Tytuł będzie kooperacyjnym survivalem dla maksymalnie czterech graczy i zadebiutuje w 2017 roku na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Kiedy w wyniku tarć pomiędzy Konami a Hideo Kojimą ten ostatni wraz z niektórymi pracownikami studia Kojima Productions musiał odejść z firmy, wielu zastanawiało się nad przyszłością serii Metal Gear. W końcu japoński twórca odgrywał naczelną rolę w produkcji praktycznie wszystkich odsłon serii, poczynając od pierwszego Metal Gear z 1987, a na wydanym w zeszłym roku Metal Gear Solid V: The Phantom Pain kończąc. Nieco światła na plany wydawcy rzuca zapowiedziane przez Konami Metal Gear Survive, które ma zadebiutować w przyszłym roku na PC oraz konsolach obecnej generacji. Nie ujawniono zbyt wielu szczegółów, ale jak zdradził serwis IGN, twórcy zamierzają położyć nacisk na tryb kooperacji, pozwalający na wspólną grę maksymalnie czterem graczom. Pokierują oni członkami organizacji Militaires Sans Frontieres, którzy po finale Ground Zeroes trafili do alternatywnej rzeczywistości i muszą uporać się z hordami krystalicznych zombie, a także – sądząc po opublikowanym zwiastunie – z co najmniej jednym Metal Gearem.

Nowy Meal Gear postawi na kooperację graczy. - Zapowiedziano Metal Gear Survive - kooperacyjny survival w świecie Metal Gear - wiadomość - 2016-08-17
Nowy Meal Gear postawi na kooperację graczy.

O samej rozgrywce nie powiedziano za wiele, ale kolejne informacje mają być ujawnione jeszcze na gamescomie, a więc najpóźniej jutro. W grze pojawią się elementy survivalowe, na co zresztą wskazuje sam tytuł oraz realia gry (postapokaliptyczny świat z masą mniej lub bardziej zniszczonego sprzętu do wykorzystania). Nie zabraknie też charakterystycznych dla serii elementów skradankowych, aczkolwiek według Tomotady Toshiry, prezesa europejskiego oddziału Konami, tytuł zaoferuje całkowicie nowe podejście do klasycznych rozwiązań serii. Pojawią się również nowe rodzaje uzbrojenia, a sama gra wykorzysta silnik FOX Engine, znany z piątej dużej odsłony cyklu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej