futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 14 czerwca 2017, 09:25

Xbox One X to odpowiednik peceta z 16GB RAM i GeForce GTX 1070

Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jessem Rapczakiem ze studia Wildcard. Według twórcy konsola Xbox One X ma pozwolić na granie w ARK: Survival Evolved w rozdzielczości 1080p przy stałych 60 klatkach na sekundę.

W trakcie ostatnich kilku dni gracze nie mogli narzekać na brak doniesień z branży gier, czy to o zapowiedziach nowych gier, czy też na temat znanych już produkcji. Większość z nich pochodziła z konferencji organizowanych przez największych wydawców, ale nie zabrakło też ogłoszeń od pomniejszych producentów, w tym studia Wildcard, które po ponad dwóch latach ujawniło datę premiery pełnej wersji ARK: Survival Evolved. Niezależny zespół jest też obecny na targach E3, dzięki czemu serwis Wccftech przeprowadził wywiad ze współzałożycielem firmy, Jessem Rapczakiem. Na razie nie opublikowano całej rozmowy, ale strona zdecydowała się na zamieszczenie fragmentu dotyczącego kwestii technicznych popularnego survivalu.

Nowa konsola Microsoftu odpowiednikiem PC z wyższej półki? Zdaniem Jesse Rapczaka – jak najbardziej. - ARK: Survival Evolved w 1080p i 60 klatkach na sekundę na Xbox One X - wiadomość - 2017-06-14
Nowa konsola Microsoftu odpowiednikiem PC z wyższej półki? Zdaniem Jesse Rapczaka – jak najbardziej.

Rapczak wypowiedział się na temat konsoli Xbox One X (znanej wcześniej jako Project Scorpio). Według twórcy nową platformę Microsoftu można porównać do komputera z kartą grafiki GeForce GTX 1070 i 16 GB RAM, co przekłada się na dobrą opłacalność tego sprzętu. Jego moc ma potwierdzać informacja o umożliwieniu gry w co najmniej 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p na XONEX, podczas gdy w przypadku konkurencyjnego PlayStation 4 Pro mowa o 30 fps-ach. Warto dodać, że pecetowe ARK: Survival Evolved wciąż potrafi mieć problemy z płynnością nawet na potężnych konfiguracjach sprzętowych, tak więc obietnica Rapczaka może wzbudzić pewne zainteresowanie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej