autor: Mateusz Kądziołka
Wysyp informacji na temat Assassin's Creed: Revelations
Dwa dni temu zapowiadaliśmy, że najnowszy numer magazynu Game Informer przyniesie pierwsze konkrety na temat Assassin's Creed: Revelations. Na szczęście, nie musimy czekać na oficjalny debiut pisma, ponieważ, dzięki użytkownikom forum NeoGAF, wyciekło sporo informacji na temat kolejnej odsłony tego świetnego cyklu.
Dwa dni temu zapowiadaliśmy, że najnowszy numer magazynu Game Informer przyniesie pierwsze konkrety na temat Assassin's Creed: Revelations. Na szczęście nie musimy czekać na oficjalny debiut pisma, ponieważ, dzięki użytkownikom forum NeoGAF, wyciekło sporo informacji na temat kolejnej odsłony tego świetnego cyklu.
Większość wydarzeń przedstawionych w grze będzie mieć miejsce w Konstantynopolu, który podzielony został na cztery główne dystrykty: Constantine, Beyazid, Imperial oraz Galata. Oczywiście stolica Imperium Osmańskiego nie będzie jedynym miejscem wydarzeń. Ezio w czasie swoich wojaży odwiedzi też Kapadocję. Warto tutaj wspomnieć, że główny bohater nieco się postarzał i tym razem przyjdzie nam kierować 50-latkiem, który wybrał się do Konstantynopola w celu znalezienia pieczęci poukrywanych tam przez Altaira. Dzięki temu, będziemy mogli odblokować dostęp do wspomnień średniowiecznego asasyna i tym samym wcielić się w bohatera pierwszej części cyklu.
W Assassin's Creed: Revelations Ezio dysponować będzie nowym i, jak zapewniają twórcy, bardzo przydatnym narzędziem – specjalnym hakiem. Pozwoli on nam na szybsze przemieszczanie się po Konstantynopolu za pomocą tzw. „tyrolek” (szczególny przypadek trawersu linowego). Dodatkowo hak posłuży nam też podczas walki do przyciągania wrogów. Wraz z wprowadzeniem tego narzędzia zmieni się też nieco schemat sterowania. Kółkiem/przyciskiem B kontrolować będziemy hak, a trójkątem/przyciskiem Y – bronie dystansowe i bomby.
Jeśli chodzi o te drugie to twórcy zapowiadają, że ma ich być około 300 rodzajów, a każdy z nich gracze będą mogli samodzielnie zmontować za pomocą nowego systemu tworzenia przedmiotów. Specyficzna umiejętność asasynów, czyli „Eagle Vision” została zmodyfikowana i teraz nazywa się „Eagle Sense”. Dzięki niej Ezio będzie mógł skupić się na dowolnej postaci i przewidzieć gdzie się ona uda. Tym samym planowanie zabójstw przybierze zupełnie nowy wymiar.
Autorzy postanowili rozwinąć też koncepcję wprowadzoną w poprzedniej odsłonie cyklu, a mianowicie wieże Borgiów. Tym razem Ezio, oprócz zniszczenia danej budowli, będzie mógł na jej miejscu stworzyć kryjówkę assasynów. Zanim jednak to się stanie, będziemy zmuszeni wyeliminować obecnych na danym obszarze templariuszy. Dopiero wtedy możliwe będą dalsze działania na danym terenie, czyli: założenie kryjówki, ulepszanie sklepów, dodawanie „tyrolek” oraz wręczanie łapówek strażnikom.
Niemniej jednak kryjówki będą zagrożone atakami templariuszy, gdy nasz rozgłos („notoriety”) znacznie się zwiększy. W czasie takiego zajścia będziemy mogli sami bronić swojego terytorium (gdy będziemy wystarczająco blisko), lub wysłać podopiecznych do wypełnienia tego zadania. Otrzymamy też możliwość umieszczenia w danej kryjówce mistrza asasynów (tym razem stopień ten będzie osiągany dopiero na 15 poziomie, a nie 10). Jeśli zdecydujemy się na ten krok – nasza kryjówka będzie miała zagwarantowaną ochronę i nie będziemy musieli obawiać się przejęcia jej przez templariuszy.
Firma Ubisoft postanowiła też zmienić nieco sposób, w jaki otrzymujemy zadania. W Assassin's Creed: Revelations misje będą przyznawane w sposób bardziej losowy. W związku z tym, podczas przechadzki po mieście Ezio może spotkać sklepikarza, który jest ofiarą rabunku, lub natknąć się na niewiastę w potrzebie. Dzięki temu, że wystąpienie tych zdarzeń będzie przypadkowe, deweloperzy chcą zwiększyć imersję graczy.
Oczywiście autorzy nie zapomnieli też o Desmondzie. Po raz kolejny został on podpięty do Animusa, jednak tym razem współczesny nam asasyn, znalazł w systemie tzw. „bezpieczny tryb”, nazwany przez twórców „Black Room”. W nim będziemy mogli uzyskać dostęp do wspomnień Desmonda, a rozgrywka przypominać będzie zagadkę logiczną opatrzoną narracją. Jedynym sposobem na rozwikłanie tych łamigłówek będzie manipulacja geometrią środowiska. Wypełnienie tych zadań pozwoli uzyskać dostęp do postrzępionej podświadomości Desmonda.
W związku z tym, że Assassin's Creed: Revelations zostanie wydany na konsolach obecnej generacji i PC, autorzy nie będą zmieniać silnika gry. Jednakże wprowadzą oni nowości w animacji twarzy bohaterów. Technika nazwana „Mocam” ma być ciekawym połączeniem tradycyjnej, ręcznej animacji oraz motion-capture, a finalny wynik ma przypominać to, co już wkrótce zobaczymy w L.A. Noire.
Nie zapomniano też o trybie rozgrywki, który został wprowadzony wraz z poprzednią odsłoną cyklu, czyli multiplayer. Tym razem jednak ma on być bardziej związany z główną linią fabularną opowieści. Dodatkowo, gracze będą mogli zmieniać wygląd swojego awatara, a także tworzyć własne gildie.
Przypominamy, że gra Assassin's Creed: Revelations jest tworzona przez oddział Ubisoft Monteral, przy wsparciu innych należących do francuskiego giganta studiów deweloperskich. Tytuł zadebiutuje w listopadzie bieżącego roku na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.