Wyniki finansowe Electronic Arts - 21 mln bawiących się w Battlefield 1
Firma Electronic Arts poinformowała o wynikach finansowych za zakończony właśnie kwartał. Okazały się one bardzo pozytywne dla wydawcy, w czym pomogła rosnąca popularność Battlefield 1 i The Sims 4.
Firma Electronic Arts opublikowała raport z wynikami finansowymi za miniony kwartał rozliczeniowy, czyli okres od 1 kwietnia do 30 czerwca tego roku. Wydawca na spore powody do zadowolenia. Przychody wyniosły 1,45 mld dolarów, co stanowi spory wzrost w porównaniu z 1,27 mld uzyskanym w analogicznych trzech miesiącach 2016 r. Z tej sumy 1,034 mld przypadło na konsole (wzrost o 14%), a 240 mln na pecety (wzrost o 34%).
681 mln dolarów wygenerowała sprzedaż cyfrowa. Z tej kwoty na konsole przypadło 368 mln, na pecety 163 mln, a rynek mobilny odpowiadał za 150 mln. Z kolei dzieląc według typu źródeł przychodów, sprzedaż pełnych wersji gier dała 111 mln dolarów, a tzw. „sieciowe usługi”, w skład których wchodzą dodatki DLC, odpowiadały za 420 mln. Rynek mobilny liczony był oddzielnie, więc pozostał na poziomie 171 mln.
Dla nas oczywiście najciekawsze są wyniki konkretnych gier. Electronic Arts pochwaliło się, że społeczność grających w Battlefield 1 wynosi obecnie 21 mln osób, czyli o 2 mln więcej niż w poprzednim kwartale, choć nie podano, czy chodzi tu o osoby logujące się przynajmniej raz w miesiącu. Z kolei w przypadku The Sims 4 liczba użytkowników bawiących się w każdym miesiącu wzrosła o 20% w porównaniu z ubiegłym rokiem, co jest imponującym wynikiem, biorąc pod uwagę, że produkcja ma już prawie trzy lata.
Firma dobrze radzi sobie także na rynku mobilnym. Liczba grających w FIFA Mobile wzrosła do 95 milionów, a od dnia premiery NBA Live Mobile wypróbowało już ponad 75 mln graczy. Warto dodać, że wydawca po raz kolejny odmówił komentarza na temat wyników Mass Effect: Andromeda, więc zapewne pozostawiają one sporo do życzenia.
Prezes Electronic Arts, Andrew Wilson, uchylił również rąbka tajemnicy odnośnie przyszłych planów firmy. W produkcji znajduje się obecnie co najmniej dwanaście nieujawnionych jeszcze projektów, które powstają na silniku Frostbite. Ponadto tegoroczne targi gamescom mają okazać się bardzo owocne dla fanów gry Battlefield 1 i możemy spodziewać się zapowiedzi sporych zmian oraz nowej zawartości.