„Wszyscy zostaliśmy zwolnieni”. Trzymająca w napięciu gra fabularna zdobyła ważną nagrodę, ale nikt jej nie odebrał, bo twórców Life Is Strange: DE praktycznie już nie ma
Podczas gali Game Developers Choice Awards Nagrodę za Wpływ Społeczny zdobyło Life is Strange: Double Exposure. Nikt jej niestety nie odebrał, gdyż twórcy ze studia Deck Nine zostali zwolnieni.

Podczas wydarzenia Game Developers Conference wręczane są trofea dla gier w różnych kategoriach w ramach Game Developers Choice Awards. Jedną z nich jest „Nagroda za Wpływ Społeczny”, przyznawana produkcji, która „promuje równość, sprawiedliwość intersekcjonalność i/lub zrównoważony rozwój oraz w znaczący sposób wpływa na życie graczy”.
Nagroda dla zwolnionych pracowników
W tym roku przypadła ona grze Life is Strange: Double Exposure, jednak zespół nie był w stanie przyjąć nagrody, ponieważ wszyscy jego członkowie zostali w ostatnim czasie zwolnieni. Tak twierdzi Elizabeth Ballou, była projektantka narracji w studiu Deck Nine.
To by pasowało, że nikogo tam nie było, aby odebrać nagrodę GDCA, którą wygrało Double Exposure, ponieważ wszyscy zostaliśmy zwolnieni.
Twórczyni przyznała jednak, że niektóre osoby zaangażowane w projekt były obecne na konferencji prywatnie, ale nikt nie wiedział nawet, że ich gra została nominowana. Przez to nie byli gotowi, aby odebrać nagrodę.
Warto dodać, że trofeum udało się później dostarczyć do byłych pracowników Deck Nine, co również przekazała Ballou, załączając w serwisie Bluesky zdjęcie z podpisem:
Zatrudnijcie ludzi, którzy stworzyli grę, a potem zostali zwolnieni.
Przypomnijmy, że studio Deck Nine przeprowadziło falę zwolnień w grudniu zeszłego roku, nieco ponad miesiąc po premierze Double Exposure. Redukcję najbardziej odczuł jednak zespół narracyjny, do którego należała m.in. Ballou, gdyż historia została ukończona znacznie wcześniej niż sama gra, przez co jego członkowie zostali zwolnieni jeszcze w ramach pierwszej fali w lutym 2024 r.
Pozostali zwycięzcy GDCA 2025
Poniżej przedstawiamy listę wszystkich zwycięzców gali Game Developers Choice Awards.
- Gra Roku – Balatro
- Najlepszy Debiut – Balatro
- Najlepsza Oprawa Wizualna – Black Myth: Wukong
- Najlepszy Dźwięk – Astro Bot
- Najlepsza Fabuła – Metaphor: ReFantazio
- Najlepsza Technologia – Astro Bot
- Najlepszy Projekt – Balatro
- Nagroda za Wpływ Społeczny - Life is Strange: Double Exposure
- Nagroda za Innowację – Balatro
- Nagroda Pioniera – Lucas Pope
- Nagroda za Całokształt Twórczości – Sam Lake
Podczas wydarzenia GDC odbył się również Independent Games Festival, poświęcony grom niezależnym. Tam najważniejsza nagroda, czyli Seumas McNally Grand Prize, przypadła produkcji zatytułowanej Consume Me.