WoW wkracza w nową erę, Blizzard pomoże nam się przygotować
World of Warcraft wejdzie w nową erę po debiucie dodatku Dragonflight, co zauważymy tak w rozgrywce, jak i w fabule.
Dodatek Dragonflight ma rozpocząć zupełnie nową erę w historii World of Warcraft. Przynajmniej taki jest zamysł dewelopera, który szykuje wielkie zmiany.
Twórcy podzielili się swoją wizją w rozmowach ze streamerem Mikiem „Preachflw” Lambem, który niedawno z własnej inicjatywy odwiedził siedzibę firmy Blizzard Entertainment. Internauta podzielił się zdobytymi informacjami w trakcie ponad pięciogodzinnej transmisji.
W trakcie „wycieczki” Preach spotkał m.in. prezesa Mike’a Ybarrę (choć ten nie miał czasu na rozmowy), jak również reżysera WoW-a Iona Hazzikostasa i oraz dyrektora generalnego marki Johna Highta.
Pełne wywiady zostaną opublikowane w późniejszym terminie na kanale YouTube Preacha (via Wowhead).
Trzecia Era Azeroth
Plany twórców można podsumować następująco: Dragonflight i kolejne rozszerzenia będą tworzone z myślą o długoterminowym rozwoju World of Warcraft.
Dotychczas nowości wprowadzane w dodatkach były niejako porzucane przez twórców, nawet jeśli wciąż cieszyły się sporą popularnością wśród graczy. Teraz twórcy chcą to zmienić i rozwijać mechaniki WoW-a nie tylko w ramach wprowadzającego je dodatku.
Nowe podejście wpłynie też na warstwę narracyjną. Blizzard chce tworzyć historię na „kilkanaście rozszerzeń” zamiast wątków zamkniętych w jednym rozszerzeniu. Inspiracją było tu Final Fantasy XIV, aczkolwiek twórcy nie zamierzają żywcem skopiować rozwiązań z produkcji firmy Square Enix (czytaj: wprowadzać długich cutscenek przerywających względnie krótkie walki).
Do tej ogólnej filozofii dochodzą istotne zmiany w podstawowych mechanizmach rozgrywki, o których Blizzard wspominał w ostatnich tygodniach. Niestety nadal nie ma co liczyć na domy dla postaci graczy, bo – jak wytłumaczyli Preachowi pracownicy Blizzarda – wymagałoby to poważnych zmian w silniku gry.
Zdrowsi gracze, mocniejsze moby
Dragonflight jest już testowane przez wybranych graczy. Blizzard pilnie przygląda się ich poczynaniom i wprowadza zmiany. Jedną z ważniejszych jest zwiększenie zdrowia postaci graczy, ale też obrażeń zadawanych przez moby i bossów o 40% na 70. poziomie bohatera.
Powód podany na oficjalnym forum gry jest prosty: zwiększenie maksymalnego poziomu awatara (i tym samym danie mu dodatkowych 10 punktów talentów) sprawiło, że zdolności leczące były zbyt efektywne w de facto negowaniu obrażeń otrzymywanych przez graczy.
Oczywiście zmiana wpłynie też na starcia PvP, a do tego dochodzi kwestia zdolności leczących, opartych na procentach zamiast sztywnych wartościach. Blizzard będzie monitorował sytuację i w razie potrzeby wprowadzi poprawki balansu.
Bonusy na rocznicę WoW-a…
Wielkie zmiany to nie wszystko. Blizzard zachęca graczy do sprawdzenia World of Warcraft bonusami, w tym na rozpoczynającą się znacznie wcześniej rocznicę premiery WoW-a.
Jak zauważył użytkownik serwisu Reddit o ksywce Tyrsenus, twórcy po cichu przesunęli świętowanie 18-lecia gry na okres 6-27 listopada. Wcześniej wydarzenie miało rozpocząć się 15 listopada i potrwać do 6 grudnia, tak jak zeszłoroczna edycja.
Zmiana jest o tyle istotna, że rocznicowy event zbiegnie się w czasie z dwoma innymi wydarzeniami, co pozwoli graczom zyskać 78% więcej doświadczenia i 23% punktów reputacji.
- Do 15 listopada potrwa wydarzenie Winds of Wisdom, które pozwala zyskać o 50% więcej „expa” na poziomach od 10. do 59.
- Ponadto jednocześnie z obchodami 18-lecia WoW-a wystartuje listopadowa edycja eventu Darkmoon Faire. Jedną z atrakcji jest specjalna karuzela, która daje bonus do doświadczenia i reputacji (10%). Wymaga to wybrania się na wyspę Darkmoon i zdobycia biletu, ale można też po prostu zakupić kapelusz, dający identyczny bonus w trakcie jednej sesji.
… i w Dragonflight
Nie tylko eventy przyniosą atrakcje. WoW: Dragonflight wprowadzi też nowe bonusy na całe konto, dzięki czemu dodatkowe postacie szybciej zdobędą reputację (via Wowhead).
Osiągnięcie Word of a Worthy Ally ma dwa stopnie. Pierwszy da dwukrotny bonus, aczkolwiek tylko dla postaci poniżej 10. poziomu renomy. Drugi rozszerzy tę premię na awatary z 20. poziomem, a do tego sprawi, że poniżej 10. levelu reputacja będzie zdobywana trzy razy szybciej.
Dodajmy do tego prezenty za zakup subskrypcji World of Warcraft na rok – w tym trzy wierzchowce – i widać, że Blizzard bardzo stara się, by zachęcić weteranów do powrotu, a nowych graczy do sprawdzenia WoW-a po premierze Dragonflight 27 listopada.
Może Cię zainteresować: