autor: Kamil Zwijacz
World of Warcraft z 7,6 mln abonentów
Firma Activision Blizzard poinformowała, że gra World of Warcraft posiada obecnie 7,6 mln abonentów, co stanowi spadek o 100 tys. osób w porównaniu do wcześniejszych danych. Wygląda na to, że sytuacja już się unormowała, ponieważ jest to znacznie mniejsza strata, od tych odnotowanych w poprzednich okresach 2013 roku.
- Maj – 8,3 mln abonentów (spadek o około 1,3 mln osób)
- Lipiec – 7,7 mln abonentów (spadek o 600 tys. osób)
- Listopad – 7,6 mln abonentów (spadek o 100 tys. osób)
Firma Activision Blizzard ujawniła swoje najnowsze wyniki finansowe. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jaka jest kondycja kultowego MMO - World of Warcraft.
Tytuł w dalszym ciągu cieszy się wielką popularnością. Obecnie produkcja posiada 7,6 mln subskrybentów, co stanowi spadek o 100 tys. osób w porównaniu do doniesień lipcowych. Mimo wszystko w dalszym ciągu jest to numer jeden wśród gier wykorzystujących model abonamentowy.
Wydaje się także, że sytuacja zaczyna się powoli normować. W pierwszym kwartale bieżącego roku zanotowano bowiem ponad milionowy spadek abonentów, natomiast kolejne wieści mówiły o odejściu 600 tys. osób. Tym razem jest to znacznie mniejsza wartość, więc można podejrzewać, że ci co mieli pożegnać się z grą już to zrobili i w najbliższych miesiącach raczej nie będziemy świadkami tak drastycznych ruchów.
Dodatkowo warto zauważyć, że liczba abonentów ma szansę wkrótce wzrosnąć, gdyż w dniach 8-9 listopada odbędzie się kolejna impreza z cyklu BlizzCon, na której być może zostanie zapowiedziane nowe rozszerzenie do World of Warcraft nazwane Warlords of Draenor. Plotki na ten temat pojawiły się kilka dni temu i nie zostały jeszcze skomentowane przez firmę Blizzard, więc na oficjalne potwierdzenie lub zaprzeczenie tych doniesień musimy poczekać do jutra.
World of Warcraft to jedna z najpopularniejszych gier z gatunku MMO. Tytuł bawi graczy już od 9 lat, urozmaicając rozgrywkę kolejnymi dodatkami. Do tej pory pojawiły się 4 duże rozszerzenia i niezliczona ilość aktualizacji. W szczytowym momencie popularności, w produkcję studia Blizzard Entertainment grało ponad 12 mln osób.