World of Warcraft - rozpoczęły się obchody dziesięciolecia
Dziesiąta rocznica World of Warcraft jest już od północy hucznie obchodzona w Azeorth. Dla graczy przygotowano m.in. takie atrakcje: nostalgia w postaci dawnego rajdu i areny PvP w nowej formie oraz ogniste psy. Jest gorąco!
To był dobry miesiąc dla Azeroth. Niedawno wydane Warlords of Draenor, piąte rozszerzenie do World of Warcraft, w ciągu jednego dnia sprzedało się w ponad 3,3 miliona egzemplarzy pomimo początkowych problemów z serwerami, za które zresztą Blizzard przeprosił, oferując 5 darmowych dni subskrypcji dla wszystkich kont aktywnych dzień po premierze. Zaś już teraz trwają obchody dziesięciolecia premiery tego najpopularniejszego płatnego MMORPG i w przeciwieństwie do kilku ostatnich rocznic zostaną odpowiednio uczczone. Pierwszą atrakcją jest nowy pet – Molten Corgi, dostępny dla wszystkich, którzy zalogują się w czasie trwania rocznicy, tj. od 21 listopada do 6 stycznia.
Dla fanów PvE udostępniono odświeżony, pierwszy 40-osobowy rajd w historii WoWa – Molten Core. W jego ramach gracze na poziomie 100 (item level od 615 wzwyż) zmierzą się z Ragnarosem Władcą Ognia i jego sługusami. Wszyscy uczestnicy zwycięskiego rajdu otrzymają w nagrodę wierzchowca Core Hound oraz specjalne osiągnięcie.
Dla tych, którzy nad wycieczki po lochach przedkładają walki z innymi graczami, przygotowano nowy Battleground, oparty na znanych z podstawki miastach: Tarren Mill Hordy oraz Southshore Przymierza. Zamiast PvP w otwartym świecie przygotowano osobną instancję, a zgodnie ze słowami twórców „w przeciwieństwie do dawnych czasów Tarren Mill vs Soutshore tym razem będzie bezsprzeczny zwycięzca, będziecie więc musieli pracować jako drużyna albo posmakować porażki”. Przygotowano dwie osobne sekcje dla graczy od 90 do 99 poziomu oraz dla tych, którzy osiągnęli level 100. Zwycięzcy otrzymają jeden z dwóch tytułów: Tarren Mill Terror (Przymierze) lub Southshore Slayer (Horda).
Wydany 23 listopada 2004 (polska premiera 11 lutego 2005 roku) roku World of Warcraft od dziesięciu lat jest najpopularniejszym płatnym MMORPG wszechczasów, a choć obecne 10 milionów użytkowników nie jest tak imponujące jak 12 milionów aktywnych kont w latach 2009-2010, to żaden inny tytuł z tej kategorii nawet nie zbliżył się do tej liczby. W tym kontekście szumne obietnice twórców o spodziewanej dwudziestej rocznicy WoWa wydają się całkiem prawdopodobne.