Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2014, 14:41

World of Warcraft – potwierdziły się plotki o błyskawicznym awansie na poziom 90. za 60 dolarów

Firma Blizzard potwierdziła, że w jej ofercie znajdzie się możliwość wykupienia natychmiastowego awansu dowolnej postaci w grze World of Warcraft na 90. poziom. Wcześniej na ten temat krążyły tylko pogłoski, potwierdzone ujawnionym screenem ze sklepiku dostępnego w tym popularnym MMO.

Plotki rozpoczęły się od tego screena (źródło: WoW Insider). - World of Warcraft – potwierdziły się plotki o błyskawicznym awansie na poziom 90. za 60 dolarów - wiadomość - 2014-02-26
Plotki rozpoczęły się od tego screena (źródło: WoW Insider).
Jak awansować postać na 90. poziom w WoW-ie?
  • Wykonywać zadania i misje.
  • Kupić rozszerzenie Warlords of Draenor w przedsprzedaży (zadziała tylko raz).
  • Skorzystać z osobnej usługi natychmiastowego awansu.

Potwierdziły się plotki, o których wcześniej informowaliśmy. Studio Blizzard Entertainment rzeczywiście postanowiło wprowadzić płatną możliwość awansowania dowolnej postaci w grze World of Warcraft na 90. poziom. Koszt takiej usługi wyniesie 60 dolarów (ok. 180 zł). Przypomnijmy, że opcja błyskawicznego rozwinięcia bohatera pojawi się także w ramach nadchodzącego rozszerzenia Warlords of Draenor – otrzymają ją wszyscy, którzy zdecydują się na zakup dodatku w przedsprzedaży, ale dotyczyć będzie tylko jednej, wybranej postaci. W rozmowie z serwisem Eurogamer jeden z deweloperów, Ion Hazzikostas, tłumaczył decyzję wprowadzenia tej opcji do sklepiku w ten sposób:

Zdawaliśmy sobie sprawę, że jak tylko zapowiemy możliwość błyskawicznego awansu na 90. poziom, pojawią się żądania, aby ta opcja była dostępna więcej niż jeden raz. Czuliśmy jak niezręcznie wyjdzie, gdybyśmy powiedzieli graczom, że w takiej sytuacji muszą kupić kolejne egzemplarze Warlords of Draenor. To byłoby naprawdę nie na miejscu. Wiedzieliśmy już wtedy, że wprowadzenie awansu na 90. poziom w formie osobnej usługi będzie niezbędne.

Nasza intencją nie jest stworzenie świata, w którym nikt nie leweluje. To tylko opcja dla osób, które np. wykupiły natychmiastowe rozwinięcie bohatera wraz z Warlords of Draenor, a chciałyby jedno czy dwa dodatkowe, bo nie mają czasu zrobić tego samemu.

Niewątpliwie kwestia ta wywoływać będzie mniejsze czy większe kontrowersje, dotyczące nie tylko samej takiej możliwości, ale także jej kosztów. Jak tłumaczy przedstawiciel Blizzarda, firma wybrała tak dużą kwotę, aby nie obniżyć wartości tradycyjnego zdobywania poziomów. „Jeśli naszym celem byłoby sprzedanie jak największej ilości boosterów, to moglibyśmy ustalić cenę o połowę niższą, a może i nawet na 10 dolarów. Czy jednak w takiej sytuacji ktokolwiek by jeszcze samodzielnie pokonywał tę drogę na 90 poziom?”.

Na koniec przypomnijmy, że w firmie Blizzard trwają obecnie prace nad piątym dodatkiem do WoW-a zatytułowanym Warlords of Draenor. Rozszerzenie przyniesie m.in. nową-starą krainę Draenor, podwyższenie maksymalnego poziomu postaci do 100 lewelu, a także poprawione modele niektórych ras i stworów. Godnym uwagi jest fakt, że pod koniec ubiegłego roku, po dziewięciu latach od premiery, WoW zaliczył znowu wzrost liczby subskrybentów. Aby utrzymać ten trend, albo chociaż liczbę osób rezygnujących z gry, Blizzard chciałby wydawać kolejne rozszerzenia co roku.

Na razie nie znamy daty premiery rozszerzenia Warlords of Draenor ani wprowadzenia nowej opcji w sklepiku, choć można domniemywać, że będą powiązane. Nie wiadomo także, jaki będzie dokładnie koszt usługi na naszym, europejskim rynku.

World of Warcraft – potwierdziły się plotki o błyskawicznym awansie na poziom 90. za 60 dolarów - ilustracja #2Ion Hazzikostas jest jednym z deweloperów World of Warcraft. Pochodzący z Nowego Yorku pracownik Blizzarda zajmuje stanowisko Głównego Projektanta Starć (Lead Encounter Designer), a zespół, któremu szefuje odpowiedzialny jest właśnie za tworzenie lochów i rajdów. Sam Hazzikostas pracował wcześniej jako adwokat w firmie prawniczej. Z firmą Blizzard Entertainment związał się w 2008 roku.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej