World of Warcraft – patch 5.4 pozwoli na wspólną zabawę graczom z różnych serwerów
Studio Blizzard zaprezentowało kolejny element World of Warcraft, który wprowadzi patch 5.4. Tym razem mowa o systemie Connected Realms – połączy on serwery o małej liczbie graczy, umożliwiając wspólną zabawę postaciom, które na nich istnieją.
Na stronie gry World of Warcraft pojawiły się kolejne informacje na temat nadchodzącej aktualizacji 5.4. Tym razem zaprezentowano system Connected Realms. Umożliwi on połączenie dwóch lub więcej serwerów, na których bawi się niewielka liczba graczy, w taki sposób, by istniejące na nich postacie mogły wchodzić w interakcję i wspólnie brać udział w grupowych aktywnościach.
Połączenia mają się dokonać w taki sposób, by grających nie kłuło w oczy, że mają do czynienia z elementami różnych serwerów – jednym z niewielu miejsc, w których wyświetli się nazwa rodzimego serwera dla danego gracza, będzie czat. W pozostałych wypadkach wszystkie postacie będą mogły swobodnie spotykać się na obszarze Azeroth, korzystać ze wspólnego domu aukcyjnego, dołączać do tych samych gildii, a także razem uczestniczyć w przygodach (raidy, instancje itp.).
By uniknąć inwazyjności systemu Connected Realms, nie zostanie wymuszona zmiana nazw i imion, nie dojdzie też do wymazania historii poszczególnych światów. Nie podjęto jeszcze decyzji, które serwery ulegną połączeniu, ale z pewnością będą one musiały być tego samego rodzaju (PvE, PvP etc.), by mogła nastąpić fuzja. Ponadto omawiany mechanizm nie zacznie funkcjonować wraz z wypuszczeniem łatki 5.4, lecz niedługo potem.
Przypomnijmy, że Connected Realms to nie jedyna innowacja, którą przyniesie patch 5.4. Wcześniej dowiedzieliśmy się, że wprowadzi on również nowy tryb, przeznaczony dla graczy, którzy osiągnęli najwyższy możliwy poziom doświadczenia. Możemy również spodziewać się takich atrakcji jak nowy raid (oblężenie Orgrimmaru) czy nieznany wcześniej obszar do zbadania. Niestety, nie znamy jeszcze dokładnej daty wypuszczenia tej aktualizacji.