autor: Michał Kułakowski
World of Warcraft – „Od czasu premiery stworzono 100 milionów kont” oraz inne statystyki z gry
Blizzard opublikował obszerną infografikę, na której podzielił się statystykami dotyczącymi gry World of Warcraft. Dowiedzieliśmy się między innymi, że od czasu debiutu tytułu gracze stworzyli w sumie 100 milionów kont i 500 milionów postaci.
W tym roku World of Warcraft, pozostający wciąż jednym z największych przedstawicieli gatunku MMORPG na rynku, obchodzić będzie swoje 10 urodziny. Zapewne z tej okazji Blizzard podzielił się z fanami garścią statystyk związanych z tą przebojową produkcją, które zawarł w obszernej infografice.
W pierwszej kolejności deweloper chwali się tym, że od czasu debiutu oryginalnego World of Warcraft, w listopadzie 2004 roku, gracze założyli w sumie 100 milionów unikalnych kont. Warto jednak dodać, że w liczbę tę wliczają się także konta trialowe. Miłośnicy przygód w Azeroth, łączący się z siecią z ponad 240 krajów i terytoriów świata oraz miejsc takich jak Antarktyda, przez minioną dekadę tchnęli życie w ponad 500 milionów nowych postaci. 52% z nich stanęło po stronie Przymierza a 47% wolało wesprzeć siły Hordy. Neutralni bohaterowie stanowią jedynie 1% ogólnej historycznej bazy grających. Warto dodać przy tym, że w przeciągu 10 lat założono też 9 milionów różnych gildii.
W przeciągu każdego dnia podczas rozgrywki bohaterowie przemierzają 900 tysięcy instancji PVE (podziemia, scenariusze, rajdy) i 670 tysięcy w trybie PVP (pola bitewne, bitwy rankingowe, areny). W tym samym czasie gracze zdobywają też w sumie 11 milionów osiągnięć oraz odbywają 3,6 miliona pojedynków pomiędzy zwierzakami. Ekonomia świata Azeroth również robi duże wrażenie. Według Blizzarda, co 24 godziny w domu aukcyjnym dokonuje się 2,8 miliona transakcji.
Producenci chwalą się także liczbą materiałów stworzonych na potrzeby gry. Wraz ze wszystkimi dodatkami fabuła tytułu zawiera w sumie 6 milionów słów, a więc dwunastokrotnie więcej niż cała trylogia Władca Pierścieni. Co więcej, żeby odsłuchać całość zrealizowanej muzyki i efektów dźwiękowych potrzeba 3900 minut. Wszystkie nagrania zajęłyby więc 44 płyty CD.
Twórcy wspominają także o silnej obecności World of Warcraft w internecie i sieciach społecznościowych. W ubiegłym roku hasła WoW i World of Warcraft były 50 milionów razy wpisywane do wyszukiwarki Google. Oficjalny profil gry na Facebooku polubiło ponad 5 milionów osób, a jeżeli chodzi o Twittera, liczba obserwujących przekroczyła 400 tysięcy. Kanał World of Warcraft na YouTube może natomiast pochwalić się 87 milionami wyświetleń.
W ostatnich latach regularnie informujemy o powoli spadającej liczbie aktywnych graczy w World of Warcraft. Mimo tego tytuł nadal pozostaje liderem na rynku MMORPG, przynoszącym stałe zyski producentom. Na ten rok deweloperzy planują premierę kolejnego dodatku zatytułowanego Warlords of Draenor. Liczą, że zmiany w oprawie graficznej oraz wiele innych nowości ponownie przyczyni się do wzrostu lub chociaż utrzyma dotychczasowy poziom zainteresowania grą.